erfaringer med bue fra bear

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Slowhand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 25. jan 2011, 13:50
Interesser: jagt ,våben
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

erfaringer med bue fra bear

Indlæg af Slowhand » 2. jan 2016, 17:14

har købt en bue , en bear crusher rth tror jeg den heddder , nogen der har erfaringer medd den. lader til at den får rimeligt gode anbefalinger i United bluff, når man tager prisen i betragtning

Brugeravatar
Freezion
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 4. sep 2011, 22:58
Interesser: Jagt, natur & falkejagt
Geografisk sted: Denmark
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: erfaringer med bue fra bear

Indlæg af Freezion » 3. jan 2016, 10:57

er det en Bear Cruzer du tænker på? de har vidst aldrig lavet en der hedder crusher.

men umiddelbart så laver Bear solide buer, det samme med cruzeren.

alternativerne har hedder Hoyt ignite og Bowtech fuel. når man er nede i entry-level buepakkerne så er alle buerne rent kvalitetsmæssigt på samme niveau, og så er det trækkurve, greb, ''backwall''en osv. som egentlig er det eneste man skal tage højde for og alt det er individuelt; det handler bare om hvad passer bedst til en selv.

jeg ville godt skyde på at du kan føle at du har gjort et godt køb :smile:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: erfaringer med bue fra bear

Indlæg af T-REX » 3. jan 2016, 16:21

Jeg er enig med Freezion

Du skal niok blive tilfreds med den, og når du er blevet god med den, kan du gå videre, til en dyrere model.

Her: http://www.archerytalk.com/ er der en del om bueskydning, og man kan få mange gode råd.
De fleste er ligesom her, så man får normalt en ret god hjælp.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Slowhand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 25. jan 2011, 13:50
Interesser: jagt ,våben
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: erfaringer med bue fra bear

Indlæg af Slowhand » 12. jan 2016, 23:08

så kom cruzeren , og den blev testet. jeg fik rigtig god hjælp til opsætningen i den lokale bueklub, hvor jeg blev modtaget med næsten åbne arme, var dårligt kommet ind af døren førend en træner var i gang med buen . mens vi snakkede om mine evner , så da buen var klar blev den lagt til side, og træneren kom med en recurve bue som vi kunne rette mig til på . efter lidt teori , skød jeg et par pile ,og fik rettet på et par ting . inden jeg skød med min egen bue . ... og hold da kæft . jeg kunne sgu ramme, jeg er klar over at jeg ikke er bueskytte endnu, men er helt sikkert ramt af bacillen, ikke mindst takket være den modtagelse og instruktion jeg fik i klubben. om jeg skifter buen ud ved jeg ikke , den har et stort vindue både hvad angår træklængde og trækvægt, det har jo nok en pris siden ikke alle de andre mærkerer ligeså universelle. men hvis den holder ,ser jeg ikke nogen grund til at skifte foreløbig, jeg kommer næppe til at udnytte buens potentiale de første mange år. glæder mig til næste gsng i klubben og til vejret er til udendørs træning. tror jeg fik en ny hobby mvh Slowhand

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: erfaringer med bue fra bear

Indlæg af T-REX » 13. jan 2016, 00:21

Velkommen til Bueskydningens verden.

Og velkommen til mindst lige så meget tilbehør, som til jagtrifler, og tilbehør, der giver endnu større diskussioner.... :biggrin: :giggle:

Jeg startede selv i August, nåede 2 gange med Recurve, inden jeg tog på ferie i DK, og besøgte Baldur's i Borup.
Der tog Martin Damsbo sig kærligt af mig, og jeg endte med at købe den rigtige størrelse bue(PSE Freak SP med 33" træklængde) til mig, selvom budgettet måtte B-Bombe sprænges...

Men det er en FED sport, og jeg er også HOOKED.
Der er desværre heller ikke andre former for organiseret skydning i Grønland endnu, der er nemt tilgængelig.
Har dog overvejet om jeg skal lære at stå langrend, og så prøve Biathlon.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar