Nybegynder på bueskydning.

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
bimmer
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. jul 2022, 20:26
Interesser: buer
Geografisk sted: odense
Has thanked: 5 times

Nybegynder på bueskydning.

Indlæg af bimmer » 24. jul 2022, 20:31

Hey bueskytter

Tænker lidt på at begynde på bueskydning, bor på fyn, rettere sagt odense. regner med at melde mig til odense bueskytteklub, hurtigst muligt. Og få noget hjælp af dem :) ville bare lige fortælle det og måske få et par fif eller hvad man nu siger :)

Venlig hilsen Bimmer :)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: nybegynder på bueskydning

Indlæg af C-X » 24. jul 2022, 21:33

:welcome:

Hvilken type bue vil du begynde med? Er der et defineret mål?

Personligt skyder jeg lidt med compound, som jeg også har jagttegn til, men begærer en recurve, gerne i take down, primært til leg, men også gerne til jagt.

Du må gerne begynde at træne skuldrene allerede nu, f.eks. med elastikbånd. så dine led kan holde til din nye interesse. Skulderskader er desværre en meget hyppig stopklods.

Træk og slip!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

bimmer
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. jul 2022, 20:26
Interesser: buer
Geografisk sted: odense
Has thanked: 5 times

Re: nybegynder på bueskydning

Indlæg af bimmer » 24. jul 2022, 22:02

C-X skrev:
24. jul 2022, 21:33
:welcome:

Hvilken type bue vil du begynde med? Er der et defineret mål?

Personligt skyder jeg lidt med compound, som jeg også har jagttegn til, men begærer en recurve, gerne i take down, primært til leg, men også gerne til jagt.

Du må gerne begynde at træne skuldrene allerede nu, f.eks. med elastikbånd. så dine led kan holde til din nye interesse. Skulderskader er desværre en meget hyppig stopklods.

Træk og slip!
hey. c-x jeg drømmer om en Diamond Edge XT Binary i grøn bare udfra looket! jeg har faktisk en skulder skade, men håber på at prøve mig frem.. :) tænker bare at lære at skyde i første omgang, og så måske få jagttegn hvis jeg bliver bidt!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: nybegynder på bueskydning

Indlæg af C-X » 24. jul 2022, 22:07

I så fald, så gå efter en langsom progression og udnyt de muligheder, der er i klubben, inden du investerer. Brugt buegrej holder priserne meget ringe, da der kommer nye modeller hvert år, og alle helst vil have noget, der er individuelt tilpasset.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar