Information om en bug i PACs system.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 83 times

Information om en bug i PACs system.

Indlæg af Depecheyawl » 2. apr 2025, 14:02

Kære medskytter.
Dette er ikke et indlæg der skal puste til nogen ild, eller opildne til at folk henter fakler og høtyve- det er ren information, hvis andre skulle havne i sammme situation, som jeg selv gjorde.

Sagen er den at jeg i november, sidste år fik besked, via e-Boks, om at mine våbentilladelser, på min CZ455 i .22, samt min vekselpibe i .17HMR var ved at udløbe.
Helt præcist ville de udløbe d.27/3-2025.
Uha!- tænkte jeg! Ingen grund til at nøle, så jeg ansøgte straks om fornyelse af tilladelser.
Så min ansøgning indeholdt følgende: Ansøgning på systemet, ansøgning på .22 piben- som er den samme som systemet og sidst men ikke mindst, ansøgning på vekselpiben i .17HMR.

Fast forward——-> til den 10/1-2025 hvor jeg i e-Boks modtager nye tilladelser, til alle 3 ting.
Slet ikke dårligt….eller det skulle man tro.

Fast forward igen, til i fredags d.28/3-2025 hvor min mail gør opmærksom på der ligge post fra politiet på min e-Boks.
Til min gru, og undren, ligger der en uhyggelig skrivelse om hvorledes jeg er i ulovlig våben besiddelse af en vekselpibe eller anden del.
WTF!- tænker jeg, tjekker nummeret i skrivelsen og konstaterer at det drejer sig om min vekselpibe i .17HMR, jeg HAR fået tilladelse til, sammen med resten af ansøgningen.

Alt bliver tjekket, sammenlignet, tjekket igen- selv brillerne ryger på!
Alt ser rigtigt ud, det giver ikke mening.

Jeg skriver straks til PAC og klager min nød, men beslutter mig for osse at ringe om mandagen.
Den, skal det siges, meget flinke dame hos PAC undrer sig osse, men finder frem til deres system har spejlet ansøgningen og at hun nok skal rette det.

OG HAVD FANDEN RAGER DET SÅ MIG?- tænker du måske.
Det gør det, fordi hun osse fortalte, at det faktisk sker ret ofte og at de ellers så kloge IT folk, ikke kan finde den bug i systemet der udløser det.

Så til alle medskytter, der ligesom mig, er tæt på at få et hjertestop, når man modtager et brev, fra Rigspolitiet i en mild anmassende tone med samme indhold, selvfølgelig velvidende at I har styr på jeres shit- hop op og fald ned på det og tænk på dette indlæg…..men kontakt for guds skyld PAC :fun:
Senest rettet af Depecheyawl 3. apr 2025, 13:10, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
the dude
Silver Member
Silver Member
Interesser: historisk-våben-genladning
Geografisk sted: sy' fyn
Been thanked: 1 time

Re: Information om en bug i PACs system.

Indlæg af the dude » 2. apr 2025, 18:07

Jeg vil sige mange tak for oplysningerne jeg har nemlig et par tilladelser som skal til og fornyes :thumbup:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 13. apr 2025, 10:25

Tak for heads up. Du har muligvis sparet flere NVF´ere for et middelsvært hjertetilfælde :numberone:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 96 times
Been thanked: 137 times

Indlæg af Krung » 13. apr 2025, 13:47

Bare det at de udsender beskeder om udløb af tilladelser til lyddæmper, viser at de ikke selv er herre over hvad der sker.

Men det er desværre ikke så sjældent at store instanser ikke selv kan styre, hvad de sender ud. Da min elmåler stod af, fik jeg at vide at jeg bare skulle ignorere de næste 3 rykkere, for de kunne ikke forhindre dem i at blive udsendt.

Jeg frygter ikke robotter, zombier, men derimod folk, der stoler på IT. (...Jeg laver selv IT)
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Gixxer3000 » 14. apr 2025, 22:18

Krung skrev:
13. apr 2025, 13:47
Bare det at de udsender beskeder om udløb af tilladelser til lyddæmper, viser at de ikke selv er herre over hvad der sker.
Det er nu egentlig fint nok. Har du en salon/riffel du kan bruge lyddæmperen på så er det jo lige meget, men bruger du dæmperen på luftvåben osse så skal den fornyes for at du må bruge den.

Hellere en påmindelse for meget end for lidt.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 15. apr 2025, 08:06

Gixxer3000 skrev:
14. apr 2025, 22:18
Krung skrev:
13. apr 2025, 13:47
Det er nu egentlig fint nok. Har du en salon/riffel du kan bruge lyddæmperen på så er det jo lige meget, men bruger du dæmperen på luftvåben osse så skal den fornyes for at du må bruge den.

Hellere en påmindelse for meget end for lidt.
En lyddæmper til SKV rifler vil også skulle fornyes :thumbup: så den del er god nok.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar