Hvad skal man lige gøre (bøvl med PAC)
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 99 times
Hvad skal man lige gøre (bøvl med PAC)
Hej forum
Var for 2,5md siden ude at tømme et dødsbo efter en betjent
Her købte jeg pcpere hagæ kompressorer våbenslabe mv. Kort og godt alt relateret til jagt og skydere
Alt blev registreret og fik så alt tæj og sigtekikkerter mv. Med i kasser
Der viste sig så at være en natoptik i kasserne som er søgt på og meddelt af første PAC dame skulle opbevsres i skabet til der var en tilladelse på den
Som sagt så gjort
Jeg får så idag et ubehageligt skriv i eboks og efterfølgende en mere ubehagelig dame i røret der råber ørene af mig og truer med sag om ulovlig besiddelse mm. Samt at jeg kun må eje 1 natkikkert (har i forvejen)
Jeg vælger til sidst at afbryde kaldet høfligt og står nu med et par muligheder jeg vil høre om råd til
Mulighed 1 jeg påklager hendes adfærd hvilken var utilstedelig og uacceptabel samt fortsætter min ansøgning
Mulighed 2 jeg trækker min ansøgning retur skruer montagen af sigtet og indleverer den til destruktion
Hvad tænker forummet er sq noget rystet og chokket sad sammen med min chef (også jæger og jagttegn er del af kravet til mit job) og selv han sad og var chokeret hvilket ikke er nogen nem opgave
Var for 2,5md siden ude at tømme et dødsbo efter en betjent
Her købte jeg pcpere hagæ kompressorer våbenslabe mv. Kort og godt alt relateret til jagt og skydere
Alt blev registreret og fik så alt tæj og sigtekikkerter mv. Med i kasser
Der viste sig så at være en natoptik i kasserne som er søgt på og meddelt af første PAC dame skulle opbevsres i skabet til der var en tilladelse på den
Som sagt så gjort
Jeg får så idag et ubehageligt skriv i eboks og efterfølgende en mere ubehagelig dame i røret der råber ørene af mig og truer med sag om ulovlig besiddelse mm. Samt at jeg kun må eje 1 natkikkert (har i forvejen)
Jeg vælger til sidst at afbryde kaldet høfligt og står nu med et par muligheder jeg vil høre om råd til
Mulighed 1 jeg påklager hendes adfærd hvilken var utilstedelig og uacceptabel samt fortsætter min ansøgning
Mulighed 2 jeg trækker min ansøgning retur skruer montagen af sigtet og indleverer den til destruktion
Hvad tænker forummet er sq noget rystet og chokket sad sammen med min chef (også jæger og jagttegn er del af kravet til mit job) og selv han sad og var chokeret hvilket ikke er nogen nem opgave
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
-
- Gold Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvad skal man lige gøre (bøvl med PAC)
lyder underligt: mig bekendt er der intet loft på natoptik ( har 3 stk )
jeg ville opretholde ansøgningen ( måske lægge den ind i en våbenbog, hvis du har et godt forhold til en våbenhandler )
jeg ville opretholde ansøgningen ( måske lægge den ind i en våbenbog, hvis du har et godt forhold til en våbenhandler )
-
- Platin Member
Har jeg desværre ikke og har ikke selv tilladelsen til erhverv længere
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 251 times
Jeg ville finde en advokat med speciale i våbenloven, inden jeg foretog mig yderligere.
En rådgivning der, kan være givet meget godt ud, inden du kommer på alt for dybt vand.
Har du optaget telefonsamtalen?
Hvis ikke, så er det påstand mod påstand, om hvad der er sket, og hvordan tonen har været. (PAC har sikkert optaget det, men den optagelse tvivler jeg på, at du nemt kan få adgang til)
Og uden optagelse kommer du ikke langt, med en klage.
Er den natoptik bedre end den du har i forvejen?
Hvor i loven står der, at du kun må eje 1 x natoptik?
Bed dem henvise til den lovgiving der gælder på området, og som viser at du kun lovligt kan eje 1 x natsigtemiddel.
Du kunne jo have 1, der var på luftvåben til rotter, og en anden på jagtriffel, til Mårhund., og en 3'dje, på en haglspreder...
En rådgivning der, kan være givet meget godt ud, inden du kommer på alt for dybt vand.
Hvis ikke, så er det påstand mod påstand, om hvad der er sket, og hvordan tonen har været. (PAC har sikkert optaget det, men den optagelse tvivler jeg på, at du nemt kan få adgang til)
Bed dem henvise til den lovgiving der gælder på området, og som viser at du kun lovligt kan eje 1 x natsigtemiddel.
Du kunne jo have 1, der var på luftvåben til rotter, og en anden på jagtriffel, til Mårhund., og en 3'dje, på en haglspreder...
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Gold Member
- Interesser: riffeljagt
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 10 times
Jeg har engang snakket med en fornuftig mand hos PAC.....husker desværre ikke navnet...måske Keld jespersen??? Håber andre forummedlemmer kan komme med bedre info.
-
- Platin Member
T-REX skrev: ↑4. feb 2025, 19:00Jeg ville finde en advokat med speciale i våbenloven, inden jeg foretog mig yderligere.
Jeg hsr det desværre ikke på bånd sad i bilen og optageren går ikke med over bluetooth bare det dog vsr så vel men må ta den med dem imorgen og hvks de stiller på bagben så må jeg blot indlevere montsgen til destruktion og lade optikken gp håndholdt som spot den er ikke bedre end hvad jeg har i forvejen og har i forvejen 1 på PCP til rotter regget på en R1 via virk og 1 til reg af mårhund/jagt i udland samt 1 mere til samme og 1 på en haglspreder til rotter og mink-primært mink
Alle reggede uden ballade så er første gang jeg oplever det her og ja har altid haft tåleligt forhold til PAC men ikke denne gang
- Garand01
- This member is
- Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
- Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 44 times
Navnet er ikke helt korrekt, men jeg ved hvem du refererer til. Han er et af de mest fornuftige mennesker jeg har snakket med hos PAC, og jeg beder altid høfligt om at få lov til at snakke med ham når det er.
Jeg ved dog ikke om jeg må skrive hans navn (GDPR) men ellers må trådstarter sende mig en PB.
-
- Platin Member
Har smidt en pmGarand01 skrev: ↑4. feb 2025, 19:38Navnet er ikke helt korrekt, men jeg ved hvem du refererer til. Han er et af de mest fornuftige mennesker jeg har snakket med hos PAC, og jeg beder altid høfligt om at få lov til at snakke med ham når det er.
Jeg ved dog ikke om jeg må skrive hans navn (GDPR) men ellers må trådstarter sende mig en PB.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 426 times
Jeg tror også jeg ved hvem det er.Garand01 skrev: ↑4. feb 2025, 19:38Navnet er ikke helt korrekt, men jeg ved hvem du refererer til. Han er et af de mest fornuftige mennesker jeg har snakket med hos PAC, og jeg beder altid høfligt om at få lov til at snakke med ham når det er.
Ret sikker på, at jeg har talt med ham i telefonen. Ganske god til at få løst problemer på fornuftig og forsvarlig måde.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Garand01
- This member is
- Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
- Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 44 times
På bedste og rolige jyske mådeLangenge skrev: ↑4. feb 2025, 19:47Jeg tror også jeg ved hvem det er.Garand01 skrev: ↑4. feb 2025, 19:38Navnet er ikke helt korrekt, men jeg ved hvem du refererer til. Han er et af de mest fornuftige mennesker jeg har snakket med hos PAC, og jeg beder altid høfligt om at få lov til at snakke med ham når det er.
Ret sikker på, at jeg har talt med ham i telefonen. Ganske god til at få løst problemer på fornuftig og forsvarlig måde.

-
- Platin Member
Garand01 skrev: ↑4. feb 2025, 19:49På bedste og rolige jyske mådeLangenge skrev: ↑4. feb 2025, 19:47Jeg tror også jeg ved hvem det er.Garand01 skrev: ↑4. feb 2025, 19:38Navnet er ikke helt korrekt, men jeg ved hvem du refererer til. Han er et af de mest fornuftige mennesker jeg har snakket med hos PAC, og jeg beder altid høfligt om at få lov til at snakke med ham når det er.
Ret sikker på, at jeg har talt med ham i telefonen. Ganske god til at få løst problemer på fornuftig og forsvarlig måde.![]()
Kan uanset kun blive bedre end den dame jeg fik opkald fra idag bevares humøret var lavt i forvejen men tog da lige sidste gnist
-
- Gold Member
Krydser fingre for dig.og det er jo ikke kun dig ,men også den der har udleveret grejet til dig der har et problem.og så meget støj er der vel ingen der gider for så lidt.
-
- Platin Member
Dødsbo ældre lufthavns strisser så der var ikke meget at gøre var tøm eller intet og politiet var indforstået med det skete sådan morsomt har jeg aldrig haft set så meget skrammel til frit lejde som hos afdøde betjente er lidt pudsigt:/
-
- Gold Member
jeg aldrig haft set så meget skrammel til frit lejde som hos afdøde betjente er lidt pudsigt:/
[/quote]off topic,men mange politifolk frygtede nok endnu et udlands ophold.eller andre overgreb.
[/quote]off topic,men mange politifolk frygtede nok endnu et udlands ophold.eller andre overgreb.
-
- Platin Member
off topic,men mange politifolk frygtede nok endnu et udlands ophold.eller andre overgreb.
[/quote]
Ham her har ihvertfald samlet sammen kollegaerne var f et par omgange samme med forsvaret :/
-
- Bronze Member
- Interesser: Militær og skydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 11 times
Hold os ligw opdateret i denne sag, for det lyder godt nok underligt at man ikke må have mere end 1 Natudstyr.
Det er sa ikke unormalt at have flere der passer til vært ait våben og vær ain opgave.
Men det er da rart at vide for os andre om vi feks kommer i problemer bår vi køber en ny og ikke har solgt den gamle endnu
Det er sa ikke unormalt at have flere der passer til vært ait våben og vær ain opgave.
Men det er da rart at vide for os andre om vi feks kommer i problemer bår vi køber en ny og ikke har solgt den gamle endnu
-
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 1 time
Ring til PAC tilladelser og bed om at Kenneth ringer dig op.
Han er den eneste derinde der ejer fornuft og vilje til rent faktisk at hjælpe dem de er ansat til at hjælpe og har hjulpet mig i værre situationer
Han er Sektionsleder, jeg har hans fulde navn , tjenestemobil og direkte email hvis det er , lægger det dog ikke op offentlig, han er yderst sympatisk, logisk og super hjælpsom , en mangelvare på tilladelseskontoret hvor skrankepaver som XXXXXXX fylder alt for meget
Han er den eneste derinde der ejer fornuft og vilje til rent faktisk at hjælpe dem de er ansat til at hjælpe og har hjulpet mig i værre situationer
Han er Sektionsleder, jeg har hans fulde navn , tjenestemobil og direkte email hvis det er , lægger det dog ikke op offentlig, han er yderst sympatisk, logisk og super hjælpsom , en mangelvare på tilladelseskontoret hvor skrankepaver som XXXXXXX fylder alt for meget
Senest rettet af Bofhenator 6. feb 2025, 15:43, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Lad være med at tale nedsættende om navngivne personer ved PAC (eller andre steder)
Begrundelse: Lad være med at tale nedsættende om navngivne personer ved PAC (eller andre steder)
-
- Platin Member
Nå nu har keg så haft en rigtig rolig dame i ræret der arbejdede hjemme med børn i baggrunden ( det kunne ens farhjerte godt lide og det skabte en rigtig god stemning)
Der er noteret omkrkng fejlvejledning fra dem af omkring dårlige oplevelse som de handler på internt
Yderligere skulle der være orden og der kolmer en teamleder ind over så nu ser vi
Der er noteret omkrkng fejlvejledning fra dem af omkring dårlige oplevelse som de handler på internt
Yderligere skulle der være orden og der kolmer en teamleder ind over så nu ser vi
- RasKrog
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Regulering
- Geografisk sted: Skanderborg'ish
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 20 times
Dejligt at der er kommet en løsning.
Jeg har faktisk også lige talt med dem her til formiddag, da jeg har opdaget en fejl i s/n på min nyindkøbte Pard. De var søde og ganske hjælpsomme.
Og minsandten om ikke der dukkede en rettet tilladelse op i Eboksen for en halv time siden.
Krydser fingre for at det hele løser sig uden mere besvær
Jeg har faktisk også lige talt med dem her til formiddag, da jeg har opdaget en fejl i s/n på min nyindkøbte Pard. De var søde og ganske hjælpsomme.
Og minsandten om ikke der dukkede en rettet tilladelse op i Eboksen for en halv time siden.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76
.22 LR
30-06 Spr.
12/76
-
- Platin Member
Jotak nu må vi se om hende fra igår kommer ind over igen for så får jeg erkendt noget lange sydfrugter på en ikke fed mådeRasKrog skrev: ↑5. feb 2025, 13:36Dejligt at der er kommet en løsning.
-
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 1 time
Hun hed ikke tilfældigvisXXXXXXX ? Hun er så sur, påståelig, arrogant, ubehagelig og direkte dum at høre på , minus kendskab til loven og procedurer , det er så galt at de for nogle måneder siden satte 2 mand til at lytte med på hendes opkald og prøve at vejlede hende, den PAC ansatte der fortalte mig det var godt træt af hende og altid at skulle rede trådende ud efter hendeLuluselsker skrev: ↑5. feb 2025, 17:32Jotak nu må vi se om hende fra igår kommer ind over igen for så får jeg erkendt noget lange sydfrugter på en ikke fed mådeRasKrog skrev: ↑5. feb 2025, 13:36Dejligt at der er kommet en løsning.
Senest rettet af Bofhenator 6. feb 2025, 10:29, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Lad være med det!
Begrundelse: Lad være med det!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 279 times
Det er da forhåbentligt ikke sandt.TheCrusader skrev: ↑6. feb 2025, 09:37Hun hed ikke tilfældigvis XXXXXXXXX? Hun er så sur, påståelig, arrogant, ubehagelig og direkte dum at høre på , minus kendskab til loven og procedurer , det er så galt at de for nogle måneder siden satte 2 mand til at lytte med på hendes opkald og prøve at vejlede hende, den PAC ansatte der fortalte mig det var godt træt af hende og altid at skulle rede trådende ud efter hendeLuluselsker skrev: ↑5. feb 2025, 17:32Jotak nu må vi se om hende fra igår kommer ind over igen for så får jeg erkendt noget lange sydfrugter på en ikke fed mådeRasKrog skrev: ↑5. feb 2025, 13:36Dejligt at der er kommet en løsning.
Det må da være billigere at vippe hende ud og erstatte hende med en ny fra gaden.

Senest rettet af Bofhenator 6. feb 2025, 10:29, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: quote ordnet
Begrundelse: quote ordnet
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Platin Member
Nå jeg har nu været ringet op igen
Skal nu indlevere sigtet i næstved hvorcjeg er afvist 2 gange
Jeg blir snart mer gråhåret og opgir PAC men dagens dame i røret var høflig omend ikke forståelig for situationen og talte i rent girafsprog
Vedhæftet er hele missæren
Skal nu indlevere sigtet i næstved hvorcjeg er afvist 2 gange
Jeg blir snart mer gråhåret og opgir PAC men dagens dame i røret var høflig omend ikke forståelig for situationen og talte i rent girafsprog
Vedhæftet er hele missæren
-
- Platin Member
Nu er man så afvist hos lokalpolitiet igen de ønsker ikke at opbevare den som forlangt af PAC blir så stillet om til vagthavende og sfventer
..
suk jeg kan mærke man blir gammel for hvert DING du er nu nr xx i køen
..

-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 227 times
- Been thanked: 271 times
Jeg kom aldrig i mål med en lovlig løsning da jeg ryddede min fars dødsbo. PAC talte i girafsprog og selvmodsigelser. Det lokale politi var søde, men de kunne ikke foreslå en lovlig løsning. Systemet er gået i stykker og de ansatte har givet op.
Jeg endte med at lade de tilladelseskrævende dele stå i min fars våbenskab indtil jeg måneder senere fik tilladelsen. Ja, det var ulovligt for døsdboet. Men PAC og politi havde oplyst mig om at jeg ikke måtte transportere våbnene, så jeg kunne jo ikke aflevere dem til lovlig opbevaring
/HR
Jeg endte med at lade de tilladelseskrævende dele stå i min fars våbenskab indtil jeg måneder senere fik tilladelsen. Ja, det var ulovligt for døsdboet. Men PAC og politi havde oplyst mig om at jeg ikke måtte transportere våbnene, så jeg kunne jo ikke aflevere dem til lovlig opbevaring

/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!