Bestilling af dele fra Tyskland
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydning
- Geografisk sted: Østsjælland
- Has thanked: 3 times
Bestilling af dele fra Tyskland
Hejsa
Jeg skulle modtage en pakke fra Tyskland med diverse småstumper til en .22LR pistol. Men pakken er blevet sendt retur.
På Post Nords app står der bare adressen er forkert og derfor er den sendt retur. På DHLs side står der pakken er afvist i tolden. Hvilket lyder sært når det er en EU pakke.
Men nu er jeg i tvivl om jeg har skidt i nælderne og har bestilt noget som kræver importtilladelse. Og værre: risikerer jeg bøde og at miste tilladelser i sidste ende?
Det drejer sig om følgende:
Follower til magasin.
Follower knap.
Magasinbund.
Forstærket fjeder til magasin.
Og speed loader til magasin.
Men altså ingen magasiner eller våbendele.
Er der noget af det der kræver særlig tilladelse? Har før købt extended magasinbund uden at skulle vise tilladelse. Dog i DK.
Jeg skulle modtage en pakke fra Tyskland med diverse småstumper til en .22LR pistol. Men pakken er blevet sendt retur.
På Post Nords app står der bare adressen er forkert og derfor er den sendt retur. På DHLs side står der pakken er afvist i tolden. Hvilket lyder sært når det er en EU pakke.
Men nu er jeg i tvivl om jeg har skidt i nælderne og har bestilt noget som kræver importtilladelse. Og værre: risikerer jeg bøde og at miste tilladelser i sidste ende?
Det drejer sig om følgende:
Follower til magasin.
Follower knap.
Magasinbund.
Forstærket fjeder til magasin.
Og speed loader til magasin.
Men altså ingen magasiner eller våbendele.
Er der noget af det der kræver særlig tilladelse? Har før købt extended magasinbund uden at skulle vise tilladelse. Dog i DK.
- ilden_fri
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Uh o æ land
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 31 times
Re: Bestilling af dele fra Tyskland
Jeg tror ikke, du er i problemer.....men jeg ved ikke, hvad PostNord har gang i ......
For nogle år siden bestilte jeg en slagstift i Frankrig, som til min og forhandlerens store frustration blev sendt retur med "forkert adresse".
Forhandleren sendte pakken igen - til præcis samme adresse - og jeg modtog den et par dage senere.
Min pakke nåede - ifølge PostNords tracking - til Farum, inden adressen blev forkert, og pakken sendt retur.........
For nogle år siden bestilte jeg en slagstift i Frankrig, som til min og forhandlerens store frustration blev sendt retur med "forkert adresse".
Forhandleren sendte pakken igen - til præcis samme adresse - og jeg modtog den et par dage senere.
Min pakke nåede - ifølge PostNords tracking - til Farum, inden adressen blev forkert, og pakken sendt retur.........
-
- Bronze Member
Jeg håber du har ret. For har bestemt ikke i sinde at gøre noget ulovligt.
Men det lyder ret meget som det samme de har gjort her. Den røg helt til Brøndby. Hvor den så er sendt tilbage til afsender (Den er i Taulov lige nu)
Men det lyder ret meget som det samme de har gjort her. Den røg helt til Brøndby. Hvor den så er sendt tilbage til afsender (Den er i Taulov lige nu)
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 37 times
De varer du har bestilt er næsten helt sikkert blevet taget i tolden og sendt retur, fordi det er dele til våben. Post Nord har ingen tolerance overhoved, hvis de bliver opmærksom på det, enten via vare deklaration, eller skanning i tolden.
Umiddelbart er ingen af dine bestilte dele dog tilladelseskrævende.
Jeg prøvede hele møllen engang med klikpatroner købt i EU, hvor tolden / Post Nord truede med bål og brand og leverede det til politiet. Jægerforbundet blev forespurgt, og der var intet at komme efter, da varen ikke krævede nogen særlig tilladelse. Jeg fik pakken leveret 3 måneder senere, sjovt nok Post Nord, uden videre info.
Jægerforbundet oplyste, at næsten alle pakker dengang blev kontrolleret i tolden, også når de blev sendt fra et andet EU land.
Umiddelbart er ingen af dine bestilte dele dog tilladelseskrævende.
Jeg prøvede hele møllen engang med klikpatroner købt i EU, hvor tolden / Post Nord truede med bål og brand og leverede det til politiet. Jægerforbundet blev forespurgt, og der var intet at komme efter, da varen ikke krævede nogen særlig tilladelse. Jeg fik pakken leveret 3 måneder senere, sjovt nok Post Nord, uden videre info.
Jægerforbundet oplyste, at næsten alle pakker dengang blev kontrolleret i tolden, også når de blev sendt fra et andet EU land.
-
- Bronze Member
Okay jeg må lige se. Men er da lidt mere rolig mht der ikke er noget ulovligt. Det er bare Pest Nord der igen er hysteriske . :)
- stormp
- Bronze Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 6 times
Er der ikke noget man kan gøre mod postnord?
Det kan da ikke være rigtigt de har lov til at diskriminere nogen grupper af mennesker bare fordi.
Hvis man bestiller noget lovligt, skal de sku da behandle det lige godt hvad det er!
Hvad nu hvis man selv havde et post firma og nægtede at sende regnbue farvede dildo'er så havde men sku nok blevet lukket ned fra politisk side..
Nu ved jeg ikke meget om det men er postnord stadig stats ejet eller er det atter en virksomhed VI har betalt og opbygget som så er solgt til private interesser, hvis ja må de da har overtaget ansvaret med at håndter VORES post. Det kan da ikke være lovligt at diskriminere på den måde
Det kan da ikke være rigtigt de har lov til at diskriminere nogen grupper af mennesker bare fordi.
Hvis man bestiller noget lovligt, skal de sku da behandle det lige godt hvad det er!
Hvad nu hvis man selv havde et post firma og nægtede at sende regnbue farvede dildo'er så havde men sku nok blevet lukket ned fra politisk side..
Nu ved jeg ikke meget om det men er postnord stadig stats ejet eller er det atter en virksomhed VI har betalt og opbygget som så er solgt til private interesser, hvis ja må de da har overtaget ansvaret med at håndter VORES post. Det kan da ikke være lovligt at diskriminere på den måde
Senest rettet af stormp 8. jan 2025, 13:39, rettet i alt 1 gang.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 922 times
- Kontakt:
Nej, sådan er det ikke.
PostNord er ikke statsejet, og de skriver i deres forretningsbetingelser noget om at de ikke vil håndtere "Våben og våbendele". Og de er, som alle andre formaer, helt i deres gode ret til at afvise ting de ikke vil "handle" med, og det er stumper til våben, eller regnbuefarvede dildoer.
Jeg tror også de har returneret pakken fordi det er våbendele, og dem vil de ikke ekspedere.
Bed sælger bruge DHL eller en anden anerkendt speditør. Det plejer jeg at gøre. Alternativt har jeg fået sælger til at deklarere tingene som "maskin-dele" eller andet der ikke leder tankerne hen på våben. det du har bestilt, ER jo maskin-dele.
Legaliteten er ikke til debat, de dele du har bestilt kan lovligt fragtes af hvemsomhelst.
Jeg har også handlet med firmaer som kendte til problemstillingen, og helt automatisk deklarerede pakkerne som "vareprøver" eller "gave" eller andet nonsens. (Varme tanker til Speedshooters International)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Bronze Member
Den var faktisk blevet sendt med DHL. Men overdraget til Pest Nord da pakken kom til DK.
Jeg må se om sælger kan gensende pakken med UPS. Fremover vil jeg huske at spørge sælger hvem de sender med. Undgår for alt i verden Pest Nord når jeg kan.
Jeg må se om sælger kan gensende pakken med UPS. Fremover vil jeg huske at spørge sælger hvem de sender med. Undgår for alt i verden Pest Nord når jeg kan.
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydevåben
- Geografisk sted: Trekantsområdet
- Been thanked: 7 times
Jeg har nu aldrig haft problemer med Postnord ikke vil levere sådanne dele. Det er ikke mere end 14 dage siden de leverede et KRG chassis til mig, og det var sendt i den originale emballage som der bare var smidt en fragtlabel udenpå. Der var endda et 60cm langt billede af en riffel og chassis + div. beskrivelse på emballagen...
Måske jeg bare har været heldig alle gangene, who knows
Måske jeg bare har været heldig alle gangene, who knows
- Ølgaard
- Platin Member
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 105 times
Synes at PEST NORD kan være lidt for emsige, og sindssygt uvidende, jeg skulle havde en pakke fra S&W med kataloger og lidt pins, som de sendte tilbage, værre var det da jeg skulle have nogle brochure fra et stort firma med luftvåben i Tyskland, også det blev sendt tilbage, sjovt nok fik jeg kataloger fra Rossi, men det var i ferieperioden, så det var sikkert studenter som håndterede det, bare det lugter lidt af våben og lidt foto er det nok farligt.Fast Fumble skrev: ↑8. jan 2025, 13:18Nej, sådan er det ikke.
PostNord er ikke statsejet, og de skriver i deres forretningsbetingelser noget om at de ikke vil håndtere "Våben og våbendele". Og de er, som alle andre formaer, helt i deres gode ret til at afvise ting de ikke vil "handle" med, og det er stumper til våben, eller regnbuefarvede dildoer.
Jeg tror også de har returneret pakken fordi det er våbendele, og dem vil de ikke ekspedere.
Bed sælger bruge DHL eller en anden anerkendt speditør. Det plejer jeg at gøre. Alternativt har jeg fået sælger til at deklarere tingene som "maskin-dele" eller andet der ikke leder tankerne hen på våben. det du har bestilt, ER jo maskin-dele.
Legaliteten er ikke til debat, de dele du har bestilt kan lovligt fragtes af hvemsomhelst.
Jeg har også handlet med firmaer som kendte til problemstillingen, og helt automatisk deklarerede pakkerne som "vareprøver" eller "gave" eller andet nonsens. (Varme tanker til Speedshooters International)
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Sjoveste eksempel jeg har hørt, var vores tidligere bruger HappyNanok (æret være hans minde), som fik returneret en "Gunsock" af PostNord. Det var - bogstavelig talt - en sok! Beregnet til at trække over en gun, javist, men sokker er normalt noget at det mindst farlige i verden (i hvert fald hvis de er helt nye).Ølgaard skrev: ↑8. jan 2025, 13:32Synes at PEST NORD kan være lidt for emsige, og sindssygt uvidende, jeg skulle havde en pakke fra S&W med kataloger og lidt pins, som de sendte tilbage, værre var det da jeg skulle have nogle brochure fra et stort firma med luftvåben i Tyskland, også det blev sendt tilbage, sjovt nok fik jeg kataloger fra Rossi, men det var i ferieperioden, så det var sikkert studenter som håndterede det, bare det lugter lidt af våben og lidt foto er det nok farligt.
Hvis nogen har for meget tid, kan tråden sikkert søges frem med søgefunktionen herinde.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- AalborgBK1885
- Bronze Member
- Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 29 times
Det kan være de "Maximus +1 follower"
Jeg handler igennem "EasyExport" i USA, og der købte jeg fornylig nogle dele - jeg har en 10 handler igennem de sidste par år, hvor tingene altid kommer.
Det fungerer ved, at "EasyExport" står for transport og tilladelser, og så joiner butikker i USA og andre steder dette koncept, og slipper for det besvær. Når man så logger ind med sin "EasyExport" profil og handler ind, og checker ud til sidst og skal betale, så vil der stå, om der er nogle dele, der kræver importtilladelse som køber selv skal sørge for at få.
Og her kommer min pointe så:
Jeg havde købt de røde +1 follower i blandt de dele, jeg havde valgt, og der fik jeg beskeden, at jeg skulle sørge for at indhente en tilladelse selv, da det var en magasindel, som ændrede magasinets kapacitet, og dermed krævede tilladelse. Jeg valgte dog at annullere denne del af min ordre, da de ikke var vigtige nok til, at jeg gad søge en eller anden tilladelse for det. Det kan dog også være de "extended magazine bumpers", for dem købte jeg også. Min pakke blev sendt med FedEx, da de ikke længere bruger PostNord, fordi de begyndte at stoppe pakkerne til sidst. Men der blev pakken stoppet i tolden, fordi en medarbejder der, ikke havde styr på reglerne, og jeg fik så en mail om, at de "magazine bumpers" krævede tilladelse. Jeg videresendte mailen til chefen for "EasyExport", og han skrev et svar til FedEx supporten, der troede, det krævede tilladelse, og den forklaring var nok, og 1 time efter, blev pakken sendt videre i mod Danmark, hvor de altid kommer efter 1 uge.
PostNord er helt låst på, at de gør, som det passer dem, trods loven er anderledes, som mange andre skriver, men mit bud på problemet er de "Maximus +1 follower", eller evt. de "Magazine bumpers" hvis en i tolden har vurderet, at de krævede yderligere tilladelse, som jeg oplevede det med min sidste pakke.
EDIT:
Hvis du vil have dine dele, så opret dig gratis hos "EasyExport", og køb dem hos Tandemkross fra USA - det ser umiddelbart ud til, at de har de ting der. Det koster dig 25% i moms, og 180,- til FedEx gebyret, men du får dine ting, og det gør du efter en 1 uges tid. Få dage efter kommer der en regning på Moms og gebyret fra "Svea Finans", som står for dette, og så er den handel overstået.
Jeg handler igennem "EasyExport" i USA, og der købte jeg fornylig nogle dele - jeg har en 10 handler igennem de sidste par år, hvor tingene altid kommer.
Det fungerer ved, at "EasyExport" står for transport og tilladelser, og så joiner butikker i USA og andre steder dette koncept, og slipper for det besvær. Når man så logger ind med sin "EasyExport" profil og handler ind, og checker ud til sidst og skal betale, så vil der stå, om der er nogle dele, der kræver importtilladelse som køber selv skal sørge for at få.
Jeg havde købt de røde +1 follower i blandt de dele, jeg havde valgt, og der fik jeg beskeden, at jeg skulle sørge for at indhente en tilladelse selv, da det var en magasindel, som ændrede magasinets kapacitet, og dermed krævede tilladelse. Jeg valgte dog at annullere denne del af min ordre, da de ikke var vigtige nok til, at jeg gad søge en eller anden tilladelse for det. Det kan dog også være de "extended magazine bumpers", for dem købte jeg også. Min pakke blev sendt med FedEx, da de ikke længere bruger PostNord, fordi de begyndte at stoppe pakkerne til sidst. Men der blev pakken stoppet i tolden, fordi en medarbejder der, ikke havde styr på reglerne, og jeg fik så en mail om, at de "magazine bumpers" krævede tilladelse. Jeg videresendte mailen til chefen for "EasyExport", og han skrev et svar til FedEx supporten, der troede, det krævede tilladelse, og den forklaring var nok, og 1 time efter, blev pakken sendt videre i mod Danmark, hvor de altid kommer efter 1 uge.
PostNord er helt låst på, at de gør, som det passer dem, trods loven er anderledes, som mange andre skriver, men mit bud på problemet er de "Maximus +1 follower", eller evt. de "Magazine bumpers" hvis en i tolden har vurderet, at de krævede yderligere tilladelse, som jeg oplevede det med min sidste pakke.
EDIT:
Hvis du vil have dine dele, så opret dig gratis hos "EasyExport", og køb dem hos Tandemkross fra USA - det ser umiddelbart ud til, at de har de ting der. Det koster dig 25% i moms, og 180,- til FedEx gebyret, men du får dine ting, og det gør du efter en 1 uges tid. Få dage efter kommer der en regning på Moms og gebyret fra "Svea Finans", som står for dette, og så er den handel overstået.
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det er ikke derfor.AalborgBK1885 skrev: ↑8. jan 2025, 14:21Det kan være de "Maximus +1 follower"
Jeg havde købt de røde +1 follower i blandt de dele, jeg havde valgt, og der fik jeg beskeden, at jeg skulle sørge for at indhente en tilladelse selv, da det var en magasindel, som ændrede magasinets kapacitet, og dermed krævede tilladelse.
Magasin-dele er ikke tilladelseskrævende i DK. De kræver heller ikke import tilladelse.
Hele magasiner kræver (de facto) importtilladelse, uanset kapacitet.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- AalborgBK1885
- Bronze Member
- Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 29 times
Ja, jeg forstod heller ikke noget af det selv, da jeg havde tjekket tingene, men når ejeren fra "EasyExport" var af den opfattelse, så er der nok nogen, der er lidt i tvivl om, hvad der kræver tilladelse i Danmark. Selv en tolder i USA var i tvivl om "magazine bumpers", så derfor kan det sagtens være derfor, at tingene ikke er gået igennem, selvom PostNord står først for. Men PostNord leverer altså "våbendele" nogle gange. Jeg fik fjedre fra Brownells leveret til døren for kort tid siden.Fast Fumble skrev: ↑8. jan 2025, 15:08Det er ikke derfor.AalborgBK1885 skrev: ↑8. jan 2025, 14:21Det kan være de "Maximus +1 follower"
Jeg havde købt de røde +1 follower i blandt de dele, jeg havde valgt, og der fik jeg beskeden, at jeg skulle sørge for at indhente en tilladelse selv, da det var en magasindel, som ændrede magasinets kapacitet, og dermed krævede tilladelse.
Magasin-dele er ikke tilladelseskrævende i DK. De kræver heller ikke import tilladelse.
Hele magasiner kræver (de facto) importtilladelse, uanset kapacitet.
Det er et værre "gedemarked", men så må OP gøre, som jeg har foreslået sidst i mit første indlæg, så han er sikker på at få de ting, han gerne vil have
Wise men talk, because they have something to say.
-
- Bronze Member
Hoooold nu kæ** mand.
Efter at pakken var røget retur til Taulov, så kom den så tilbage til Brøndby i går. I dag er den i København og er blevet gjort klar til levering. Men tror ikke på den lander hos mig, før jeg har pakken i hånden.
Efter at pakken var røget retur til Taulov, så kom den så tilbage til Brøndby i går. I dag er den i København og er blevet gjort klar til levering. Men tror ikke på den lander hos mig, før jeg har pakken i hånden.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Bronze Member
Pakken er sikkert i hus efter at have været sendt lidt frem og tilbage i DK.
Godt nok underligt den skulle sendes tilbage til Taulov før de ombestemte sig.
Godt nok underligt den skulle sendes tilbage til Taulov før de ombestemte sig.
- ilden_fri
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Uh o æ land
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 31 times
Det var godt, at pakken nåede frem!!
Måske er én af medarbejderne hos PostNord i Taulov også med herinde .....