Hvornår skal jeg søge tilladelse til en pibe som jeg netop har søgt importtilladelse til?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 13 times

Hvornår skal jeg søge tilladelse til en pibe som jeg netop har søgt importtilladelse til?

Indlæg af SuneHJ » 5. dec 2024, 14:25

Hej,

Jeg har svunget visakortet og købt en ny riffelpibe til Black Friday og har netop søgt importtilladelse. Hvornår skal jeg søge om selve våbentilladelsen?
Jeg er i tvivl om jeg skal gøre det med det samme, eller om jeg skal vente til piben ankommer (hvor den så kan stå opbevaret indtil tilladelsen kommer i hus). Jeg tænker at hvis jeg søgte med det samme, så ville jeg have begge dele nogenlunde samtidig.
Hvad plejer I at gøre med våbendele?

På forhånd tak.

/Sune

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 262 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvornår skal jeg søge tilladelse til en pibe som jeg netop har søgt importtilladelse til?

Indlæg af Greyberd63 » 5. dec 2024, 15:18

Hvis det er på SKV2, så gør man det samtidigt

Hvis det er jagttegn, så ved jeg det ikke

Mvh
Grey

Peter
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 35 times
Been thanked: 51 times

Re: Hvornår skal jeg søge tilladelse til en pibe som jeg netop har søgt importtilladelse til?

Indlæg af Peter » 5. dec 2024, 15:23

På jagttegn det samme. Hvis du kender serienummeret allerede nu (og er 100% sikker), så søg tilladelsen med det samme.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af SuneHJ » 6. dec 2024, 12:48

Peter skrev:
5. dec 2024, 15:23
På jagttegn det samme. Hvis du kender serienummeret allerede nu (og er 100% sikker), så søg tilladelsen med det samme.
Tak for det. Det er en pibe til en riffel som er på jagttegn. Jeg vil søge om tilladelse med det samme.

/Sune

Besvar