Jeg har en 22LR riffel på jagttegn som min skydeklub gerne vil overtage. Der medfølger også lyddæmper.
Tænker de nok har styr på det i klubben. Men jeg vil alligevel gerne sikre mig at jeg har gjort alt rigtigt, så jeg ikke bare udleverer den uden tilladelsen er på plads.
I en butik der køber min riffel, der kan jeg modtage pengene og de får riflen med det samme. Men hvordan forholder det sig i en klub? Kan de også bare betale for riflen, lave papirarbejdet og modtage riflen med det samme? Eller skal jeg tage den med mig hjem igen og først udlevere den når SKV tilladelser er på plads? Altså lidt som ved privat handel.
Riffel på jagttegn til SKV i klub
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 522 times
- Been thanked: 606 times
Re: Riffel på jagttegn til SKV i klub
Når den er registeret på en riffeltilladelse, så skal klubben søge tilladelse til riflen, og så må du aflevere den til klubben, når formanden har fået tilladelsen.Stilleben skrev: ↑29. nov 2024, 07:09Jeg har en 22LR riffel på jagttegn som min skydeklub gerne vil overtage. Der medfølger også lyddæmper.
Tænker de nok har styr på det i klubben. Men jeg vil alligevel gerne sikre mig at jeg har gjort alt rigtigt, så jeg ikke bare udleverer den uden tilladelsen er på plads.
I en butik der køber min riffel, der kan jeg modtage pengene og de får riflen med det samme. Men hvordan forholder det sig i en klub? Kan de også bare betale for riflen, lave papirarbejdet og modtage riflen med det samme? Eller skal jeg tage den med mig hjem igen og først udlevere den når SKV tilladelser er på plads? Altså lidt som ved privat handel.
Havde riflen været på SKV, så ville du godt kunne aflevere den med det samme (da en skytteforening må gerne låne et medlems våben), men ud over det, så har en skytteforening ikke bare lov til at modtage et våben uden tilladelsen.
Hos en forhandler er det en anden sag, da han har forhandlertilladelse og en våbenbog han kan skrive riflen ind i, når han modtager den.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydning
- Geografisk sted: Østsjælland
- Has thanked: 1 time
Re: Riffel på jagttegn til SKV i klub
Mange tak for svaret. Jeg holder på den indtil de har tilladelsen i hus.