Hej Alle
hvor lang tid tilbage skal man gemme listen og til og afgang??
Et år, fem år, eller hvad??
Rent teoretisk, burde et år vel være nok, da man jo en gang om året indsender listen)
mvh
Jens
Hvor lang tid, skal man gemme fortegnelse over til/afgang krudt??
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Hvor lang tid, skal man gemme fortegnelse over til/afgang krudt??
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1247Bekendtgørelse om eksplosivstoffer skrev: § 10. Enhver fysisk eller juridisk person har pligt til at føre en fortegnelse over til- og afgang af eksplosivstoffer. Fortegnelsen skal endvidere indeholde oplysninger om, hvor eksplosivstofferne opbevares. Det skal herudover fremgå, hvilke personer, der til enhver tid er i besiddelse af eksplosivstoffer.
Stk. 2. Oplysningerne opbevares i en periode på mindst 3 år fra udgangen af det kalenderår, hvor den registrerede transaktion fandt sted. Hvis virksomheden ikke længere driver forretning, skal oplysningerne straks overgives til det stedlige politi.
Stk. 3. Ved udgangen af hvert kalenderår indsendes kopi af den i stk. 1 nævnte fortegnelse for så vidt angår det pågældende kalenderår til politiet.
Stk. 4. Oplysningerne skal i øvrigt efter anmodning omgående stilles til rådighed for Justitsministeriet eller politiet.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 294 times
- Been thanked: 1095 times
Re: Hvor lang tid, skal man gemme fortegnelse over til/afgang krudt??
OK, som Mapzter skriver er det tre år. Men hvorfor smide den væk?
Jeg har netop indsendt ansøgning på fornyelse af genladetilladelse, og jeg går ud fra, at når den nye tilladelse ankommer, vil den have et krav om indsendelse af listen. Det har min nuværende tilladelse ikke, så jeg har ikke indsendt lister endnu. Men jeg har dem da liggende for 3-4 år tilbage, det er jo bare excel-filer, så de fylder ikke alverden.
Jeg har for resten også excel ark med oversigter over mine tilladelser for hvert år med tilgang, afgang og oplysninger om hvem jeg har solgt til. Jeg tror jeg har lister 10 år tilbage. Det er meget praktisk, så heller ikke de lister smider jeg væk. Når man både har forskellige rifler, salonrifler, signalpistol, haglgeværer og en blankvåbensamling samt genladningstilladelse er der lidt at holde styr på.
Jeg har netop indsendt ansøgning på fornyelse af genladetilladelse, og jeg går ud fra, at når den nye tilladelse ankommer, vil den have et krav om indsendelse af listen. Det har min nuværende tilladelse ikke, så jeg har ikke indsendt lister endnu. Men jeg har dem da liggende for 3-4 år tilbage, det er jo bare excel-filer, så de fylder ikke alverden.
Jeg har for resten også excel ark med oversigter over mine tilladelser for hvert år med tilgang, afgang og oplysninger om hvem jeg har solgt til. Jeg tror jeg har lister 10 år tilbage. Det er meget praktisk, så heller ikke de lister smider jeg væk. Når man både har forskellige rifler, salonrifler, signalpistol, haglgeværer og en blankvåbensamling samt genladningstilladelse er der lidt at holde styr på.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.