Enig - så er vi lige vidt.
Jeg har heller ikke forstand på stinger, men hvis den er til træningsskydning så er de nok ikke kun til engangsbrug
Jeg er ret sikker på, at "trænings skydning" med STINGER, betyder at de aldrig har kunne skyde over hovedet. Nogle af dem kunne kobles til en computer, der kunne simulere målsøgning og affyring. Men jeg tror ikke det er lige som f.eks 9mm indstyk til AT4 eller lign. Jeg tror det er et glasfiberrør der ligner en STINGER, og jeg forventer da strærkt at sagen bliver droppet, uanset om det er en trainer, eller en afskudt rigtig.Garand01 skrev: ↑21. dec 2022, 22:37
Enig - så er vi lige vidt.
Jeg har heller ikke forstand på stinger, men hvis den er til træningsskydning så er de nok ikke kun til engangsbrug
Det står i tredje afsnit på side 2. Han får det ikke igen, da det det er stjålet fra militæret.
Tak - det havde jeg lige misset.
syntes nu osse at det ikke helt lignede et Stinger,, men er nu osse over 25 aar siden jeg har haft saadan et i haanden .. Stinger har et tykkere batteri og "soeger" knappen er anderledes mener jeg...Charlie don't surf skrev: ↑10. mar 2023, 15:33
Det skal måske lige retteligt præciseres af det ikke er til et Stinger missil, men foregængeren til den, FIM 43 "REDEYE"
Hele brevet er her nedenfor.
Enig bortset fra at hylstret fra en Leo2 næppe bliver afhændet ved skrotopkøberen, men bliver sendt til genladning.NSander skrev: ↑10. mar 2023, 22:31
Det ville være på sin plads. Har forsvaret gemt alle afskudte STINGER rør gennem tiden? Hvis ikke, hvor er de så endt? Hvis ikke de kan redegøre for det, så har de svært ved at bevise at den skulle være stjålet. Det er vel bare skrald, på linje med et tomt hylster fra en Leo2.
Ja hvad ved bønder om agurkesalat. :) jeg har kun været fodtudse.Lycon skrev: ↑10. mar 2023, 22:39Enig bortset fra at hylstret fra en Leo2 næppe bliver afhændet ved skrotopkøberen, men bliver sendt til genladning.NSander skrev: ↑10. mar 2023, 22:31
Det ville være på sin plads. Har forsvaret gemt alle afskudte STINGER rør gennem tiden? Hvis ikke, hvor er de så endt? Hvis ikke de kan redegøre for det, så har de svært ved at bevise at den skulle være stjålet. Det er vel bare skrald, på linje med et tomt hylster fra en Leo2.
Nu er der ikke meget hylster tilbage, når en Leo 2 har skudt.Lycon skrev: ↑10. mar 2023, 22:39Enig bortset fra at hylstret fra en Leo2 næppe bliver afhændet ved skrotopkøberen, men bliver sendt til genladning.NSander skrev: ↑10. mar 2023, 22:31
Præcis, men på en Leopard 1 er sagen en ganske anden, der er der et reelt hylster tilbage.Charlie don't surf skrev: ↑11. mar 2023, 08:24Nu er der ikke meget hylster tilbage, når en Leo 2 har skudt.Lycon skrev: ↑10. mar 2023, 22:39Enig bortset fra at hylstret fra en Leo2 næppe bliver afhændet ved skrotopkøberen, men bliver sendt til genladning.NSander skrev: ↑10. mar 2023, 22:31
Det brænder op og kun bunden er tilbage.
Blev lige nysgerrig dér!Præcis, men på en Leopard 1 er sagen en ganske anden, der er der et reelt hylster tilbage.Nu er der ikke meget hylster tilbage, når en Leo 2 har skudt.
Ja.Fixit skrev: ↑11. mar 2023, 15:22Blev lige nysgerrig dér!Præcis, men på en Leopard 1 er sagen en ganske anden, der er der et reelt hylster tilbage.Nu er der ikke meget hylster tilbage, når en Leo 2 har skudt.
Hvor kan jeg se/læse mere om dette?
Er bevægrunden for dette, tids og vægtbesparende?
De fire brune firkanter viser at røret har en krudt- eller pyroteknisk ladning. Det er den der skubber missilet ud af røret inden missilets motor starter. Det blå bånd betyder at den er til øvelsesbrug. Der er nok tale om et afskudt eksemplar, der efter affyring har fået påmalet et blåt bånd.Glockster skrev: ↑21. dec 2022, 16:10Og bemærk også de 4 bronzefarvede retangler længst tilbage som også indikerer "trainer"Lycon skrev: ↑21. dec 2022, 15:49Ja pga. det påmalede blå bånd. Den mangler også "grillen".Glockster skrev: ↑21. dec 2022, 15:32Tror det er en "trainer device".
Se her https://www.globalsecurity.org/military ... 11/ch7.htm
For de der er interesserede i præmisserne for frifindelse: https://vidensbasen.anklagemyndigheden. ... Exact=trueCharlie don't surf skrev: ↑10. mar 2023, 15:33Hej Alle,
Så kom afgørelse idag.
Påtaleopgivelse
Anklagemyndigheden har dags dato påtaleopgivet sagen, hvor du er sigtet for overtrædelse af,
”våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 2, ved den 21. oktober 2022 kl. 13.08 på ----------------, uden
politiets tilladelse at have været i besiddelse af et afskudt stinger missil.”.
Det betyder, at der ikke bliver rejst nogen straffesag mod dig.
Det skal måske lige retteligt præciseres af det ikke er til et Stinger missil, men foregængeren til den, FIM 43 "REDEYE"
Hele brevet er her nedenfor.