Jeg købte for mange år siden en ASE-Utra dæmper i kaliber .30 og ansøgte og fik selvklart tilladelse til den.
Den solgte jeg for nok halvandet år siden, i hvert fald efter at tilladelse ikke længere var nødvendigt til lyddæmperen.
Men jeg afmeldte den ikke (skal man det?) og gjorde heller ikke noget for at køberen skulle ansøge.
Nu har jeg søgt Aktindsigt på mine registrerede våben og her figurerer omtalte dæmper stadig på min oversigt.
Hvordan skal jeg forholde mig nu for ikke at få håret i postkassen?
Solgt lyddæmper med tilladelse - efter tilladelse ikke længere var nødvendig.
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 44 times
Re: Solgt lyddæmper med tilladelse - efter tilladelse ikke længere var nødvendig.
Du ringer ind til PAC og får den slettet fra registeret med henvisning til at den er solgt. Det gjorde jeg, og det var der ingen problemer i 

-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 160 times
Re: Solgt lyddæmper med tilladelse - efter tilladelse ikke længere var nødvendig.
Eller bare får den slettet. Du behøver ikke oplyse at den er solgt.
-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 83 times
Tak - det lyder jo ikke så kompliceret eller farligt.
-
- Platin Member
- Geografisk sted: Kbh.
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 51 times
Der må være en masse administrativt, og telefonisk, besvær med at lade brugerne selv reagere aktivt på det hos PAC.
-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 83 times
En lille opfølgning:
Jeg ringede til PAC for at få slettet lyddæmperen, hvortil den flinke medarbejder kunne guide mig til Politi.dk hvor der var en “tast-selv” løsning til afmeldelse af lyddæmpere mm.
Så nu skulle der være styr på det.
Men hvor bliver det godt når ikke længere man skal søge aktindsigt, men blot logge på og se hvad der er registreret i ens navn.
Jeg ringede til PAC for at få slettet lyddæmperen, hvortil den flinke medarbejder kunne guide mig til Politi.dk hvor der var en “tast-selv” løsning til afmeldelse af lyddæmpere mm.
Så nu skulle der være styr på det.
Men hvor bliver det godt når ikke længere man skal søge aktindsigt, men blot logge på og se hvad der er registreret i ens navn.