Hej,
Jeg tænker, der må være danske IPSC skytter, som har deres (halvautomatiske) konkurencevåben på en dispensation.
Jeg forestiller mig også, at der skal et vist niveau til før man kan få en dispensation.
Jeg forestiller mig også, at man kan få dispension til buckshot og slugs, måske endda magaciner med flere end 10 skud.
Er der noget hold i, at en aktiv IPSC sportsskytte kan få tilladelse til, alt hvad hjertet begærer og sporten kræver? :)
Kom også til at forestille mig, at et chassis til en 9mm må kunne bruges til mini-rifle konkurencer og man måske på det grundlag kan få dispensation.
Samtidig tænker jeg på historien om den mand der arbejde i et cirkus som knivkaster, men som ikke kunne få tilladelse til et sæt kasteknive.
På forhånd tak
IPSC som begrundelse for halvauto i 5.56
- Wetke
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning, 22er plinking
- Geografisk sted: Trekantsområdet
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 15 times
Re: IPSC som begrundelse for halvauto i 5.56
Jeg omgåes en del meget aktive IPSC skytter, også i den rigtige dygtige ende. Ingen af dem har nogle dispensationer mig bekendt. I hvertfald ikke i fht 5.56 eller haglgevær.
W
W
Rigeligt med smør
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 546 times
- Been thanked: 633 times
De få personer der skyder IPSC riffel, benytter rifler registreret på en jagttilladelse, og bruger dem kun i udlandet. Det er en gråzone... Men nok én af årsagerne til at PAC ikke længere udsteder tilladelser til 5.56/223.Rem halvauto rifler.
Så kort og godt - nej du får ikke en dispensation.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 15 times
Så ingen IPSC skytter træner med deres rifler i DK?Ras.Killing skrev: ↑18. apr 2021, 20:46De få personer der skyder IPSC riffel, benytter rifler registreret på en jagttilladelse, og bruger dem kun i udlandet. Det er en gråzone... Men nok én af årsagerne til at PAC ikke længere udsteder tilladelser til 5.56/223.Rem halvauto rifler.
Det må være svært, at blive god så?
Er der kun få personer der skyder IPSC riffel i dk?
- ilden_fri
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Uh o æ land
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 33 times
Der er kun meget få i Danmark, som skyder IPSC riffel.
Halvauto våben i .223 Rem / 5,56 er på "jagt i udlandet"-tilladelser, som efter nuværende forvaltningspraksis ikke vil blive fornyet ved udløb.
Der er ikke nogen, som har dispensation til noget som helst begrundet med, at de skyder IPSC riffel.
Halvauto våben i .223 Rem / 5,56 er på "jagt i udlandet"-tilladelser, som efter nuværende forvaltningspraksis ikke vil blive fornyet ved udløb.
Der er ikke nogen, som har dispensation til noget som helst begrundet med, at de skyder IPSC riffel.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Og 9mm som platform til noget riffel-agtigt, er en overtrædelse af de betingelser SKV2 til pistoler gives på, så det er IKKE en mulighed.
Generelt kan man sige, at alle de IPSC Rifle skytter som har været top-klasse i Danmark, har fået langt størstedelen af deres træning i militært regi. Og de har så vidt jeg ved ikke længere mulighed for at skyde IPSC med deres militær/hjemmeværns våben, så den mulighed er også lukket.
Generelt kan man sige, at alle de IPSC Rifle skytter som har været top-klasse i Danmark, har fået langt størstedelen af deres træning i militært regi. Og de har så vidt jeg ved ikke længere mulighed for at skyde IPSC med deres militær/hjemmeværns våben, så den mulighed er også lukket.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Ja, der har ikke været mange.
Nu kommer der måske lidt flere, da det er blevet muligt at registrere nogle repeter rifler, som er velegnet til IPSC på en sportstilladelse. Der er to divisioner til repeter riffel i IPSC riffel, så der vil danskere kunne træne og deltage på lige vilkår. Det er så også absolut de to mindst populære divisioner i IPSC riffel.
Men dispensationer med IPSC som begrundelse? Det skal man ikke forvente. Måske kommer der en mulighed for at få dispensation for magasinkapacitet. Der er også eksempler på aktive IPSC skytter som får tilladelse til flere end 2 pistoler i samme kaliber, og får tilladelse til at opbevare mere end de 5.000 patroner som er almindeligt. Men det er i småtingsafdelingen.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory