Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Hammertime
- Gold Member

- Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 42 times
Okay så jeg fik et udemærket spørgsmål hos en bonde jeg var ude og jage rotter hos.
Han så jeg skød rotterne med et PCP 4.5 luftgevær med en natkikkert på. Han spurgte så om han egentlig lovligt kan købe sig en natkikkert og et 4.5 luftgevær som alm. borger og selv bortskyde rotterne på matriklen?
Jeg måtte være ham svar skyldig, men måske I herinde kan fortælle om det er no go at søge en tilladelse til en natkikkert til sit 4.5 luftgevær med henblik på at skyde rotter på sin egen matrikel?

Legends never die
-
CarstenHelmer
- Bronze Member

- Interesser: riffelskydning, havjagt
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 1 time
I princippet er det skadedyrsbekæmpelse (rotter), så der kan jo være en chance for en tilladelse vil gå igennem, men det er nok noget tvivlsomt. Men det skader jo aldrig at prøve - hvis man kan udstå den noget lange ventetid (ja, jeg venter på min)

-
Cp-Medic
- Platin Member

- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
CarstenHelmer skrev: ↑17. nov 2020, 18:19
I princippet er det skadedyrsbekæmpelse (rotter), så der kan jo være en chance for en tilladelse vil gå igennem, men det er nok noget tvivlsomt. Men det skader jo aldrig at prøve - hvis man kan udstå den noget lange ventetid (ja, jeg venter på min)
hvorfor er det tvivlsomt, bare nysgerrig
-
CarstenHelmer
- Bronze Member

- Interesser: riffelskydning, havjagt
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 1 time
Cp-Medic skrev: ↑17. nov 2020, 19:16
CarstenHelmer skrev: ↑17. nov 2020, 18:19
hvorfor er det tvivlsomt, bare nysgerrig
Tænker det kun udfra han ikke har jagttegn - du kan i princippet også søge tilladelse til en riffel, men uden jagttegn, er det også kun teoretisk. Måske det kan lade sig gøre, men umiddelbart tror jeg politiet vil regulere rimelig kraftigt i dem de giver natsigte - umiddelbart blev de jo gjort lovlige til brug ved regulering af mårhund.