Det lidt længere... Vi havde jo en lille debat i foråret og lidt hen på sommeren, hvor det blev kraftigt antydet at Co2-våben var blevet tilladelsesfrie, med henvisning til noget lovtekst...
Link til tråde i bunden...
Jeg besluttede mig for at skrive til JM om dette var korrekt forstået, eller hvordan tingene nu hang sammen.. Efter at have ventet et godt stykke tid, og egentlig troede de havde glemt mig, dukkede der minsandten en mail op i går aftes, og ja, det var i går aftes ved 17-tiden.. I den stod der at jeg skulle kontakte en navngiven fuldmægtig telefonisk...
Dette gjorde jeg så i dag( d.25/9-2019).. Hun undskyldte ventetiden, men forklarede at mit spørgsmål havde både været det meste af JM rundt, og endda via politiet og deres våbentekniske afdeling... Jeg havde kort sagt rodet lidt rundt i noget af en lovjungle.. Og hun erkendte den var lidt spidsfindig og knap så nem at finde rundt i og ud af...
Men altså, som sagt er Co2-våben pt. tilladelsespligtige.. De var dog udemærket klar over det tossede i det, da man jo kan køber 500kr. luftgeværer der er klart kraftigere (Det var derfor det havde været over våbenteknisk afdeling)...
Så det hun ville overbringe til mig telefonisk var at der faktisk bliver arbejdet på at de skal være tilladelsesfrie, på lige linje som hard- og paintball, samt 4,5mm luftgeværer.. Tidshorisont m.v. ville hun dog ikke ud med.. Hun var glad for henvendelsen, men tilføjede dog at jeg dog ikke var den eneste der havde påpeget problematikken, men min henvendelse havde måske alligevel sat et eller andet i gang der kunne virke som en løftestang i processen.. Så det krydser jeg da alt for at det bliver i hvert fald...
Under alle omstændigheder synes jeg at jeg er blevet yderst fint behandlet, omend det tog sin tid, og hun var på vores side i problematikken.. Håber sgu det kommer til at ske snart...
En anden ting jeg ved vi har debatteret herinde, er om 4,5+mm hagl skal i skab eller ej.. Så det spurgte jeg hende også om.
Det SKAL de faktisk, jvf våbenloven.. Har ikke lige paragrafen ved hånden, men det er enten Paragraf 1, eller 2, under opbevaring... Og den er der nok ikke lige pt. udsigt til at få ændret desværre..
Link til de to tråde...
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=78273
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=78128