ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
-
- Platin Member
- Interesser: Bukkejagt og riflede våben
- Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 15 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
Jeg søgte/betalte en SKV den 29 feb.
Politiets status er at de pt er kommet til Medio Marts.
Men så skal den jo frem og tilbage til skytteregiet, ikk?
Burde den ikke være på trapperne snart eller er det for optimistisk?
Politiets status er at de pt er kommet til Medio Marts.
Men så skal den jo frem og tilbage til skytteregiet, ikk?
Burde den ikke være på trapperne snart eller er det for optimistisk?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 928 times
- Kontakt:
Jeg har nogle fra samme periode der er kommet retur og nogle der ikke er. Er det Vingsted eller Brøndby? Vingsted er nået ca dertil. Brøndby... tjah...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Vi har 4 liggende fra samme dato, som heller ikke er færdigbehandlet endnu.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Newbie
- Interesser: pistol
- Geografisk sted: sjælland
- Been thanked: 5 times
Søgte d 24/2 godkendt d 24/4 så nu venter vi på kortet.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 584 times
Kal. 22 salonriffel (jagt), søgt d. 27/03 - modtaget i dag d. 07/05.
26 arbejdsdage - hvis jeg tæller rigtigt.
Jeg har så ligeledes en SKV til at ligge på en pistol, som er søgt d. 07/03. Den har jeg ikke hørt noget til endnu.
Jeg har så ligeledes en SKV til at ligge på en pistol, som er søgt d. 07/03. Den har jeg ikke hørt noget til endnu.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Seff
- Bronze Member
- Interesser: WWII, Jagt
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 3 times
Jeg har en ansøgning på en signal/salutriffel fra start marts, der skulle forbi en bøssemager for at få konverteringen opdateret til nyeste standard (blev gjort d 6/3-24), som jeg stadig ikke har fået endeligt svar på.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 817 times
Undskyld min uvidenhed; hvad dækker den kategori over og hvad benyttes sådanne til?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- This member is
- Interesser: Jagt- og riffelskydning
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 23 times
Hva'?Ras.Killing skrev: ↑7. maj 2024, 10:53Kal. 22 salonriffel (jagt), søgt d. 27/03 - modtaget i dag d. 07/05.
Og jeg sider og venter på en riffeltilladelse til jagt siden 3. marts og har intet hørt.
Nu ved de sikkert at jeg har rigeligt at vælge fra, men alligevel...
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”
- Ras.Killing
- Platin Member
Der er jeg også skyldig, så det er ikke der den ligger
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Gixxer3000
- Silver Member
- Interesser: Luftvåben
- Has thanked: 1 time
Ser ud som om de stadig ikke helt tager dem i rækkefølge.
Halvauto til jagt fra første uge i marts, den kom for 2 uger siden, så ca 7 uger.
Halvauto til jagt fra første uge i marts, den kom for 2 uger siden, så ca 7 uger.
-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
Hvis man sender skv2erne gennem brøndby , så kan man se frem til lange behandlingstider , jeg sendte en ind d 3 april , d 6 maj havde politiet ikke engang modtaget den fra dem endnu
Så jeg ringede til Christina flindt og spurgte og hun fortalte så at de har afskediget de ekstra hænder de ansatte sidste år , så hun , således sad alene med det , hun bruger derfor kun kun 1 dag om ugen på sk2ere , samtidigt er PAC i lignende situation , de har jo også afskedet de ekstra hænder de havde ansat sidste år
Så det bliver nok noget rigtigt møg igen nu , specielt nu der kommer ferier osv
Så jeg ringede til Christina flindt og spurgte og hun fortalte så at de har afskediget de ekstra hænder de ansatte sidste år , så hun , således sad alene med det , hun bruger derfor kun kun 1 dag om ugen på sk2ere , samtidigt er PAC i lignende situation , de har jo også afskedet de ekstra hænder de havde ansat sidste år
- Perlrs
- Bronze Member
- Geografisk sted: Skanderborg
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Som formand for en IPSC forening der ikke er medlem af DGI (dvs. jeg har ikke pt. har noget alternativ til at sende SKV2'er til Brøndby), er det helt utilfredsstillende.Ansjosen skrev: ↑11. maj 2024, 18:20Hvis man sender skv2erne gennem brøndby , så kan man se frem til lange behandlingstider , jeg sendte en ind d 3 april , d 6 maj havde politiet ikke engang modtaget den fra dem endnu
Jeg kunne desværre ikke komme til årsmødet i unionen, blev der snakket om SKV?
Det er ikke tilladt her...
-
- Banned
Det var jeg heller ikke så der må jeg være svar skyldigPerlrs skrev: ↑12. maj 2024, 07:37Som formand for en IPSC forening der ikke er medlem af DGI (dvs. jeg har ikke pt. har noget alternativ til at sende SKV2'er til Brøndby), er det helt utilfredsstillende.Ansjosen skrev: ↑11. maj 2024, 18:20Hvis man sender skv2erne gennem brøndby , så kan man se frem til lange behandlingstider , jeg sendte en ind d 3 april , d 6 maj havde politiet ikke engang modtaget den fra dem endnu
Jeg kunne desværre ikke komme til årsmødet i unionen, blev der snakket om SKV?
Men ja det er helt ude i hampen, Christina sagde godt nok at de ville ansætte en anden , men det kan jo tage evigheder , og politiet bliver jo kun værre og værre også , når de lige har afskediget alle dem der hjalp dem med at indhente sagerne sidste år , og så lige inden sommerferie osv
Jeg kan slet ikke det er så tidskrævende , specielt ikke med alle os der allerede har et hav af tilladelser , der burde jo være masser af penge , med de priser vi betaler
1 SKV ansøgning er jo næsten nok til 1 persons løn i 1 time , og jagttilladelserne kunne aflønne 3 mand i en time , og de burde jo kunne nå nogle tilladelser hver på en time , de 4 mand burde jo let kunne behandle 10 ansøgninger i timen tilsammen uden at dø af stress , hvilket jo så ville kunne behandle 70-80 ansøgninger pr dag , og jeg tvivler på der kommer meget mere end 80 ansøgninger ind pr dag for der bliver ikke solgt 80 skydevåben om dagen, hver eneste dag i Danmark, eller det har jeg ihvertfald svært ved at tro
Og er en stor del af ansøgningerne fra folk der allerede er vandelsgodkendte burde de jo kunne nå endnu flere hver dag, så forstår virkeligt ikke de kan komme månedsvis bagud , de må godt nok være elendige til deres job , og havde det været ethvert andet job var de jo blevet fyret på stedet
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 721 times
De høje udgifter til jagttilladelserne har ikke så meget med den reelle omkostning til at behandle ansøgningen at gøre, det er en måde at skrabe flere penge sammen til systemet. Intet andet. I princippet burde en AI-bot kunne gøre det på fem sekunder til prisen for at oprette systemet.
-
- Banned
Nu var et af deres argumenter jo netop , da de satte prisen op, at de så kunne ansætte flere således at sagsbehandlingen gik meget hurtigere , og de undskylder jo også de lange behandlingstider delvist med at de ikke kan nå dem , pga for lidt mandskabFlugteren skrev: ↑12. maj 2024, 15:02De høje udgifter til jagttilladelserne har ikke så meget med den reelle omkostning til at behandle ansøgningen at gøre, det er en måde at skrabe flere penge sammen til systemet. Intet andet. I princippet burde en AI-bot kunne gøre det på fem sekunder til prisen for at oprette systemet.
Men ja det ved alle jo var en and
- Seff
- Bronze Member
Den skal bruges til træning til showkamp/kampdemonstration, af den type der forevises til større militærhistoriske træf, som f.eks Military Days eller Nyvang Besættes.
Et eksempel herpå: https://youtu.be/Y-03243-Wbc?si=yR4e9ac9rqqlvsve
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 500 times
Det tror jeg ikke vi skal ønske os.
Du ville ikke have den fjerneste chance for at få begrundet et evt. afslag.
Men sådan et nyt smart system som de har fået burde kunne have samlet alle relevante oplysninger og præsentere dem overskueligt for det menneske der skal træffe beslutningen.
- Ras.Killing
- Platin Member
Jeg tror ikke nødvendigvis det nye system er smartere/hurtigere end det gamle... Det kan bare håndtere flere oplysninger (på baggrund af de krav der kom fra EU).ReneKJ skrev: ↑14. maj 2024, 09:32Det tror jeg ikke vi skal ønske os.
Du ville ikke have den fjerneste chance for at få begrundet et evt. afslag.
Men sådan et nyt smart system som de har fået burde kunne have samlet alle relevante oplysninger og præsentere dem overskueligt for det menneske der skal træffe beslutningen.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 817 times
Noise!Seff skrev: ↑13. maj 2024, 21:11Den skal bruges til træning til showkamp/kampdemonstration, af den type der forevises til større militærhistoriske træf, som f.eks Military Days eller Nyvang Besættes.
Et eksempel herpå: https://youtu.be/Y-03243-Wbc?si=yR4e9ac9rqqlvsve
Fanme fedt at se store drenge have det sjovt. Der er nogle velnærede tropper i blandt
Jeg anede ikke sådanne shows eksisterede i Danmark. Tak
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Seff
- Bronze Member
Det er en hobby, og vi tager de medlemmer vi kan få. :)
Der er en del events i løbet af året, faktisk. Lige nu bruger vi en special effects mand, idet han er den eneste der har signalvåben.
- Krung
- This member is
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 130 times
Undskyld for off topic, men jeg så i en gruppe for jægere at PAC skulle være bagud på bøder også... Er der nogen, der kan sige om det skulle være tilfældet?
Jeg havde samme lette fod på speederen, som jeg har haft de sidste 10 år der sted, men etaten havde besluttet at gå fra 70 til 60 km/t der.
Jeg blev mødt med et ubehageligt rødt blink, men har ikke hørt noget fra dem endnu.
Er der Netcompany, der har leveret systemet til det også?
Er det min rødmosethed, der gør det svært at artsbestemme mig?
4 uger, og jeg stirrer stadig ondt mod den stakkels pestnord bud, som ikke kan nok engelsk til til at vide om han er på rette vej ud fra skiltet for enden af vejen.
Jeg havde samme lette fod på speederen, som jeg har haft de sidste 10 år der sted, men etaten havde besluttet at gå fra 70 til 60 km/t der.
Jeg blev mødt med et ubehageligt rødt blink, men har ikke hørt noget fra dem endnu.
4 uger, og jeg stirrer stadig ondt mod den stakkels pestnord bud, som ikke kan nok engelsk til til at vide om han er på rette vej ud fra skiltet for enden af vejen.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
-
- Banned
Det kommer i din eboks , ikke som brevpostKrung skrev: ↑15. maj 2024, 19:11Undskyld for off topic, men jeg så i en gruppe for jægere at PAC skulle være bagud på bøder også... Er der nogen, der kan sige om det skulle være tilfældet?
Og der kan let gå nogle måneder , desuden er det kun Ca halvdelen af billederne der kan bruges
- Zakke
- Bronze Member
- Interesser: kampvogne og våben
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 28 times
Tilladelse på CZ TS2 udleveret af formanden i dag. Fra underskrift på SKV2 til kortet kom: 3 mdr og 1 dag...
- Kasper HK
- Silver Member
- Interesser: Damer
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 38 times