ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 503 times
Been thanked: 584 times

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af Ras.Killing » 9. sep 2024, 16:16

Svart skrev:
9. sep 2024, 15:24
Jeg håber, dette hjælper til at præcisere intentionen bag mit forslag.
Jeg forstår 100% intentionen bag dit forslag :thumbup: der er ikke nogen herinde, som ikke gerne vil have hurtigere behandlingstid.

Det du efterspørger, er for mig at se, bare ikke realistisk :thumbdown:

Der er lige blevet kastet mange millioner i PAC's nye system. Det bliver ikke byttet ud lige foreløbigt.

Jeg vil ikke udelukke, at statslig støtte til et bedre SKV system kunne være en mulighed... Men jeg tvivler.

Som sagt virker det nuværende SKV system, omen det er lidt langsomt, og det løber rundt økonomisk. Der er derfor ikke et samfundsproblem som skal løses, og incitamentet vil udelukkende være hurtigere sagsbehandling til gavn for skytterne. Hvilket er en relativ lille befolkningsgruppe, taget i betragtning hvor omfattende sådan et IT-system vil være.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Svart
Newbie
Newbie
Interesser: Pistol og revolverskydning
Geografisk sted: Helsinge
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Indlæg af Svart » 9. sep 2024, 21:11

Ras.Killing skrev:
9. sep 2024, 16:16
Svart skrev:
9. sep 2024, 15:24
Jeg håber, dette hjælper til at præcisere intentionen bag mit forslag.
Jeg forstår 100% intentionen bag dit forslag :thumbup: der er ikke nogen herinde, som ikke gerne vil have hurtigere behandlingstid.

Det du efterspørger, er for mig at se, bare ikke realistisk :thumbdown:

Der er lige blevet kastet mange millioner i PAC's nye system. Det bliver ikke byttet ud lige foreløbigt.

Jeg vil ikke udelukke, at statslig støtte til et bedre SKV system kunne være en mulighed... Men jeg tvivler.

Som sagt virker det nuværende SKV system, omen det er lidt langsomt, og det løber rundt økonomisk. Der er derfor ikke et samfundsproblem som skal løses, og incitamentet vil udelukkende være hurtigere sagsbehandling til gavn for skytterne. Hvilket er en relativ lille befolkningsgruppe, taget i betragtning hvor omfattende sådan et IT-system vil være.

Tak for dit svar! Jeg sætter pris på, at du forstår intentionen bag forslaget. Jeg er også opmærksom på, at der er investeret mange millioner i PAC's nuværende system. Men spørgsmålet er, om vi kan se begrænsninger eller muligheder? Personligt ser jeg muligheder.

Jeg forstår godt, at SKV-systemet primært gavner en mindre gruppe – skytterne – men det er værd at bemærke, at der faktisk er flere skytter i Danmark end håndboldspillere. Forskellen er blot, at skytterne skal have godkendt 1, 2, 3, 4 eller måske endda 5 våben, mens håndboldspillere ikke skal have godkendt deres bolde. Denne forskel gør det endnu vigtigere at sikre, at systemet fungerer optimalt og ikke trækker i langdrag.

Selvom det nuværende system "løber rundt" økonomisk, bør vi stadig overveje, hvordan vi kan forbedre det for at gøre sagsbehandlingen hurtigere og mere effektiv. Det ville ikke kun gavne skytterne, men også vise, at vi i Danmark er åbne for at optimere og modernisere vores systemer, når der er mulighed for det – uanset om det umiddelbart er realistisk eller ej.

Jeg tror på, at vi kan finde løsninger, hvis vi har viljen til det, og ser på det som en investering i fremtidens offentlige systemer, for jeg er ikke tilfreds, og at kalde det en lidt langsomt er vist en underdrivelse af virkeligheden (sagt med et smil)

Jeg tror på, at vi kan finde løsninger, hvis vi har viljen til det og ser det som en investering i fremtidens offentlige systemer. For jeg må sige, at jeg ikke er tilfreds, og at kalde det "lidt langsomt" er vist en underdrivelse af virkeligheden (sagt med et smil).

Men jeg håber, at vi kan rykke noget. Hvis systemet, som du siger, fungerer godt, så taler vi jo ikke om en total omskrivning, men snarere om en integration, der kan gøre det endnu mere effektivt.
Præcision er kunsten at gentage perfektion 🎯. Med en rolig hånd 🤚 og skarpt fokus 👀, rammer jeg mit mål hver gang. Skydning er mere end bare et skud, det er en livsstil 🏆."

:NVFrules:

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 99 times

Indlæg af FBN » 10. sep 2024, 01:05

@svart

Hvis i har tilladelser tilbage fra marts vil jeg tro i har
nogle fejl i dem så de har været sendt retur fra SKV kontor til formanden eller de ligger længe ved formand.

Når Man kigger ved PAC er de nået til medio juni, så skyde på
SKV kontore er nok ikke fair vedhæftet info fra politi og
info fra dansk skytte union ser ud til de har gang i ændringer pt.
Vedhæftede filer
IMG_5823.png
IMG_5822.png
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
Svart
Newbie
Newbie
Kontakt:

Indlæg af Svart » 10. sep 2024, 08:11

FBN skrev:
10. sep 2024, 01:05
@svart

Hvis i har tilladelser tilbage fra marts vil jeg tro i har
nogle fejl i dem så de har været sendt retur fra SKV kontor til formanden eller de ligger længe ved formand.

Når Man kigger ved PAC er de nået til medio juni, så skyde på
SKV kontore er nok ikke fair vedhæftet info fra politi og
info fra dansk skytte union ser ud til de har gang i ændringer pt.
Nej, den blev sendt ind, og den er ikke kommet retur.... hverken, min, min hustru, eller de andre i skytteforeningen. Ingen fejl eller med anmærkninger, jeg var der selv da mine og min hustru blev sendt afsted.. (sagt med andre ord, det er altså ude af foreningens hænder) :-)
Præcision er kunsten at gentage perfektion 🎯. Med en rolig hånd 🤚 og skarpt fokus 👀, rammer jeg mit mål hver gang. Skydning er mere end bare et skud, det er en livsstil 🏆."

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 315 times
Been thanked: 874 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 10. sep 2024, 10:54

Svart skrev:
9. sep 2024, 21:11
Jeg er også opmærksom på, at der er investeret mange millioner i PAC's nuværende system. Men spørgsmålet er, om vi kan se begrænsninger eller muligheder? Personligt ser jeg muligheder.
Det er den reneste gang varm luft jeg har hørt i lang tid!
Hvis man vil ændre noget, så starter man med at analysere, hvor i forretningsgangen forsinkelserne opstår. Der skal du nok også starte, før du ser efter muligheder. (Jeg arbejder med digitalisering, og snitflader mellem offentlige og private systemer).
Man kan nemt investere mange millioner uden at det skaber nogen effekt overhovedet, hvis man sætter ind det forkerte sted.
Svart skrev:
Jeg forstår godt, at SKV-systemet primært gavner en mindre gruppe – skytterne – men det er værd at bemærke, at der faktisk er flere skytter i Danmark end håndboldspillere. Forskellen er blot, at skytterne skal have godkendt 1, 2, 3, 4 eller måske endda 5 våben, mens håndboldspillere ikke skal have godkendt deres bolde. Denne forskel gør det endnu vigtigere at sikre, at systemet fungerer optimalt og ikke trækker i langdrag.
Det gør det meget vigtigt FOR SKYTTERNE. Ikke for alle andre. Strategisk tror jeg det er dumt at gå efter PAC og offentlige myndigheder i denne situation. Dels er der ingen stemmer i at lette adgangen til våben, dels ER der lige investeret voldsomt i PAC, så yderligere investeringer i de kommende år, er ret usandsynligt. ISÆR hvis forsinkelserne primært skal findes på organisationernes side (altså skytternes side) af sagsbehandlingen.
Svart skrev:
Selvom det nuværende system "løber rundt" økonomisk, bør vi stadig overveje, hvordan vi kan forbedre det for at gøre sagsbehandlingen hurtigere og mere effektiv. Det ville ikke kun gavne skytterne, men også vise, at vi i Danmark er åbne for at optimere og modernisere vores systemer,når der er mulighed for det – uanset om det umiddelbart er realistisk eller ej.
Det er vist også bare varm luft.
Hvis vi lige skal kaste en håndfuld millioner i et nyt IT system til SKV,så skal vi:
1. Være MEGET sikre på at det rent faktisk forbedrer sagsbehandlingstiden. Og det er vi helt afgjort IKKE sikre på.
2. Se ind i nogle heftige besparelser eller kontingent-stigninger, for vi skal jo selv betale for det.

Og vi skal ikke kaste penge ind i sådan et projekt, uden at have undersøgt om det overhovedet gavner.
- Der kan være krav fra snitfladerne i myndigheds systemerne, som sinker sagsgangen, men som en nyt SKV-system ikke kan ændre på.
- Hvem er det "Danmark" (skytterne?) skal vise at "vi" gerne vil modernisere systemer, uanset om det er realistisk eller ej?
- Forsinkelserne kan måske findes i nogle helt andre hjørner end IT systemet, så det kan sagtens være at der vil koste mindre at adressere lansommeligheden andre steder end i IT systemet. Måske i bemanding på SKV-kontorerne? Måske i prioritering i skytteorganisationerne?
Svart skrev:
Jeg tror på, at vi kan finde løsninger, hvis vi har viljen til det, og ser på det som en investering i fremtidens offentlige systemer, for jeg er ikke tilfreds, og at kalde det en lidt langsomt er vist en underdrivelse af virkeligheden (sagt med et smil)
Enig, det er en mild underdrivelse at kalde sagsgangen langsom. Men nu kalder du igen på investering i fremtidens offentlige systemer. Hvorfor? Hvad er det du ved, som jeg ikke ved?
Svart skrev:
Men jeg håber, at vi kan rykke noget. Hvis systemet, som du siger, fungerer godt, så taler vi jo ikke om en total omskrivning, men snarere om en integration, der kan gøre det endnu mere effektivt.
Det kunmne godt være en analyse værd, at kigge på om integrationen mellem SKV og PAC kan forbedres - men det er næppe noget der kommer til at foregå i fuld offentlighed. Snitfladen er formodentlig bestemt af noget lovgivning af en art, et cirkulære eller en bekendtgørelse. Eller måske ikke. Men myndighedskrav, der ER der i hvert fald, både til identifikation og dataindhold. Jeg tror et borgerforslag er den forkerte vej ind. Jeg tror snarere det skulle være et initiativ fra SKV kontorerne, hvis det skulle have en realistisk mulighed for at komme til at ske - de har også langt bedre indsigt i hvor forsinkelserne opstår, og om en slitflade modernisering kan ændre på noget.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 10. sep 2024, 11:35

Fast Fumble skrev:
10. sep 2024, 10:54
Det kunmne godt være en analyse værd, at kigge på om integrationen mellem SKV og PAC kan forbedres - men det er næppe noget der kommer til at foregå i fuld offentlighed. Snitfladen er formodentlig bestemt af noget lovgivning af en art, et cirkulære eller en bekendtgørelse. Eller måske ikke. Men myndighedskrav, der ER der i hvert fald, både til identifikation og dataindhold. Jeg tror et borgerforslag er den forkerte vej ind. Jeg tror snarere det skulle være et initiativ fra SKV kontorerne, hvis det skulle have en realistisk mulighed for at komme til at ske - de har også langt bedre indsigt i hvor forsinkelserne opstår, og om en slitflade modernisering kan ændre på noget.
Ift. våbenpåtegningerne, så ligger PAC mere af arbejdet over på SKV end de tidligere har gjort. Det er selvfølgelig for at begrænse arbejdsbyrden ved PAC, men det øger så bare behandlingstiden i SKV.
Fast Fumble skrev:
10. sep 2024, 10:54
Svart skrev:
...og at kalde det en lidt langsomt er vist en underdrivelse af virkeligheden (sagt med et smil)
Enig, det er en mild underdrivelse at kalde sagsgangen langsom. Men nu kalder du igen på investering i fremtidens offentlige systemer. Hvorfor? Hvad er det du ved, som jeg ikke ved?
Jeg kan sagtens nævne jer flere eksempler i det offentlige, hvor ventetiderne langt overstiger ventetiden på en våbentilladelse, og som er merkant vigtigere.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Freja
Gold Member
Gold Member
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland

Indlæg af Freja » 10. sep 2024, 11:38

Hjalp en kammerat med at ansøge tilladelse til jagtriffel 4/9, nævnte for ham at han skulle forvente 2-3 mdr før han fik tilladelse.
Til min noget store forbavselse, ringede han dagen efter og fortalte at nu havde han modtaget den?????? :fun:

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 396 times
Been thanked: 119 times

Indlæg af The Mad Viking » 10. sep 2024, 12:21

Freja skrev:
10. sep 2024, 11:38
Hjalp en kammerat med at ansøge tilladelse til jagtriffel 4/9, nævnte for ham at han skulle forvente 2-3 mdr før han fik tilladelse.
Til min noget store forbavselse, ringede han dagen efter og fortalte at nu havde han modtaget den?????? :fun:
Nogle gange kommer man igennem til en ferieafløser, som ikke ved at det skal tage et kvartal.
Det går over, når folk er tilbage på arbejde igen. :mrgreen:

Jeg har også fået en riffeltilladelse på 3 dage for et par år siden.
Det var også omkring sommerferien.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 58 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 10. sep 2024, 13:15

stats-20202til2024.png
Vedhæftet graf over behandlingstid hos SKV, som vores forening har oplevet dem.
Tids-aksen (x) er den måned hvor SKV'erne er betalt hos SKV.
Y-aksen er gennemsnittet af antal dage mellem SKV'erne er betalt, og de er registreret som færdigbehandlet hos SKV, dvs. de er godkendt hos PAC, og kort er printet og sendt hos SKV.

Grafen indeholder både SKV'er behandlet hos DGI og DSkyU. Til info for Svart kan jeg nævne at for marts måned, oplevede vi en behandling på 78 dage hvis de var sendt ind gennem DGI, og 152 for dem som blev sendt ind gennem Dansk Skytte Union. Det vil sige, at SKV'erne sendt ind gennem Dansk Skytte Union i gennemsnit oplevede 74 dages længere behandlingstid end dem som blev sendt ind via DGI.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 258 times
Been thanked: 150 times

Indlæg af Greyberd63 » 10. sep 2024, 13:30

Mapzter skrev:
10. sep 2024, 13:15
stats-20202til2024.pngVedhæftet graf over behandlingstid hos SKV, som vores forening har oplevet dem.
Y-aksen er gennemsnittet af antal dage mellem SKV'erne er betalt, og de er registreret som færdigbehandlet hos SKV, dvs. de er godkendt hos PAC, og kort er printet og sendt hos SKV.

Grafen indeholder både SKV'er behandlet hos DGI og DSkyU. Til info for Svart kan jeg nævne at for marts måned, oplevede vi en behandling på 78 dage hvis de var sendt ind gennem DGI, og 152 for dem som blev sendt ind gennem Dansk Skytte Union. Det vil sige, at SKV'erne sendt ind gennem Dansk Skytte Union i gennemsnit oplevede 74 dages længere behandlingstid end dem som blev sendt ind via DGI.
Uden at have lavet en statistik eller graf, passer det også meget godt med mine oplevelser med DGi/DSkyU.

mvh
Grey

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 10. sep 2024, 13:46

Greyberd63 skrev:
10. sep 2024, 13:30
Uden at have lavet en statistik eller graf, passer det også meget godt med mine oplevelser med DGi/DSkyU.
Vores gennemsnit for 2024 er 65 dage for DGI og 117 dage for DSKyU, så tæt på dobbelt op. Retfærdighedsvis skal det siges at vi sender 10 gange flere SKV'er gennem DGI end gennem DSkyU.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Svart
Newbie
Newbie
Kontakt:

Indlæg af Svart » 10. sep 2024, 15:08

Mapzter skrev:
stats-20202til2024.pngVedhæftet graf over behandlingstid hos SKV, som vores forening har oplevet dem.

Den graf er meget relevant, for den vil jeg gerne tage videre til klubben, for der er helt klart noget der er gået helt galt et sted imellem ansøgning til Politiet den 13 august. Har du et link til den?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 10. sep 2024, 15:14

Svart skrev:
10. sep 2024, 15:08
Den graf er meget relevant, for den vil jeg gerne tage videre til klubben, for der er helt klart noget der er gået helt galt et sted imellem ansøgning til Politiet den 13 august. Har du et link til den?
Det fremgår måske ikke klart nok: det er ikke en graf jeg har hentet nogen steder, og det er ikke en graf generelt for SKV.

Jeg har selv lavet grafen, ud fra de konkrete behandlingstider for SKV sager i min forening. Så den er et eksempel, ud fra en enkelt forening.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Svart
Newbie
Newbie
Kontakt:

Indlæg af Svart » 10. sep 2024, 16:13

Det er den reneste gang varm luft jeg har hørt i lang tid!
Hvis man vil ændre noget, så starter man med at analysere, hvor i forretningsgangen forsinkelserne opstår. Der skal du nok også starte, før du ser efter muligheder. (Jeg arbejder med digitalisering, og snitflader mellem offentlige og private systemer).
Man kan nemt investere mange millioner uden at det skaber nogen effekt overhovedet, hvis man sætter ind det forkerte sted.
NEj med nej på.... forstår ikke din tilgang og hele tiden kun ser begrænsninger... :smile:

Men tak for din meget detaljerede respons! :respekt:
Jeg sætter faktisk pris på din indsigt, især da du arbejder med digitalisering og snitflader mellem offentlige og private systemer. Jeg kan godt forstå din bekymring for, at man kan investere i et system uden at få de ønskede resultater, hvis man ikke adresserer de rigtige problemer.

Når det er sagt, er jeg ikke ude på at kaste penge efter et projekt uden at have analyseret, hvor forsinkelserne præcis opstår. Det er faktisk en vigtig pointe, som jeg er helt enig i.
Jeg er også klar over, at forsinkelserne måske ikke kun skyldes IT-systemet, men også faktorer som bemanding, prioritering og organisatorisk struktur hos både PAC og SKV-kontor.
Det er dog netop derfor, jeg mener, at en samlet modernisering/optimering som såvel der også kommer opdateringer af andre offentlige systemer. Lige nu er vejen/ systemet som er tungt og trægt og mulighederne kunne være en vej frem – integrationer kan godt forbedres over tid, hvis der er vilje til det.

Som jeg nu har skrevet mange gange, taler vi jo ikke om at bruge millioner på at bygge et helt nyt system fra bunden.
Det handler om en optimering af processerne og en bedre integration mellem SKV og PAC. Det behøver jo ikke koste millioner, men det kan gøre en stor forskel for sagsbehandlingstiderne.

Jeg vil gerne understrege, at mit fokus ikke på at få "lettere adgang til våben" men en nemmere process der ikke skal tage over 6 måneder.

Det handler kun om at optimere en proces, som mange oplever som unødvendigt langsom.

Selvom det primært vil gavne skytterne, er vi stadig en stor gruppe i samfundet – og som du selv siger, er det en underdrivelse at kalde sagsgangen langsom. Det er vigtigt at finde årsagen til den langsomme sagsbehandling og se på alle muligheder, ikke kun IT, men også organisatorisk.

Jeg synes også, det er værd at nævne, at vi i Danmark generelt har en interesse i at modernisere vores offentlige systemer for at sikre, at vi har en smidig, effektiv administration på tværs af sektorer. Om det så er en fuld integration eller mindre tilpasninger, der kan løse problemet, er noget, der skal analyseres. så langt enig med dig... :rock:

Jeg hører også din pointe om, at et borgerforslag måske ikke er den rette vej ind i en sådan proces, ja så lader du naturligvis bare vær med at stemme for - Men uanset hvad, så mener jeg, at det er vigtigt, vi ikke bare accepterer status quo, men i stedet ser på, hvordan vi kan optimere de processer, der i øjeblikket ikke fungerer optimalt.
Hvis alle har en Nej-hat på så flytter vi os ikke.
Det kunmne godt være en analyse værd, at kigge på om integrationen mellem SKV og PAC kan forbedres - men det er næppe noget der kommer til at foregå i fuld offentlighed. Snitfladen er formodentlig bestemt af noget lovgivning af en art, et cirkulære eller en bekendtgørelse. Eller måske ikke. Men myndighedskrav, der ER der i hvert fald, både til identifikation og dataindhold.
Helt enig...
Jeg tror snarere det skulle være et initiativ fra SKV kontorerne, hvis det skulle have en realistisk mulighed for at komme til at ske - de har også langt bedre indsigt i hvor forsinkelserne opstår, og om en slitflade modernisering kan ændre på noget.
Helt uenig - de kommer ikke til at gøre noget som helst.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 10. sep 2024, 18:05

Svart skrev:
10. sep 2024, 16:13
Jeg tror snarere det skulle være et initiativ fra SKV kontorerne, hvis det skulle have en realistisk mulighed for at komme til at ske - de har også langt bedre indsigt i hvor forsinkelserne opstår, og om en slitflade modernisering kan ændre på noget.
Helt uenig - de kommer ikke til at gøre noget som helst.
(Har lige fikset dine quotes i det foregående indlæg).

Hvordan kan du komme på at SKV kontorerne ikke kommer til at gøre "noget som helst"?
Dem har vi (også jeg) haft et fremragende samarbejde med i mange år, og de har ved adskillige lejligheder aktivt arbejdet for vore nøglesager. Jeg tror også de sidder i våbenrådet, hvis det eller stadig er aktivt. Det er ikke et forum vi har adgang til, hverken NVF eller skytter som du og jeg.

Kan du forklare/argumentere for hvorfor der ikke kommer til at gøre noget som helst?
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 10. sep 2024, 21:09

Mapzter skrev:
10. sep 2024, 13:46
Greyberd63 skrev:
10. sep 2024, 13:30
Vores gennemsnit for 2024 er 65 dage for DGI og 117 dage for DSKyU, så tæt på dobbelt op. Retfærdighedsvis skal det siges at vi sender 10 gange flere SKV'er gennem DGI end gennem DSkyU.
Ja jeg tager også DGI på alt der kan gå den vej.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Svart
Newbie
Newbie
Kontakt:

Indlæg af Svart » 11. sep 2024, 07:41

Kan du forklare/argumentere for hvorfor der ikke kommer til at gøre noget som helst?
Syntes nu jeg har svaret på det igen og igen...

Men for sidste gang... Jeg tror desværre ikke, at der vil ske noget væsentligt fra SKV's egen side. De har fået opgaver, som de sandsynligvis nødigt vil give fra sig, og derfor er der måske ikke stor motivation internt til at presse på for forbedringer. Det er en klassisk situation, hvor systemet, som det er nu, fungerer godt nok for dem, der driver det, og derfor mangler der incitament til at modernisere eller optimere.

Dette minder mig om, hvad vi har set med KMD, som har haft en monopol-lignende dominans over mange offentlige IT-systemer. På trods af talrige forsinkelser, fejlbehæftede systemer og overbudgetterede projekter, er der sjældent taget initiativer til at ændre noget, fordi der mangler åbenhed og fleksibilitet i systemet. Når der ikke er nogen udefrakommende krav om forbedringer, kan det være fristende for de involverede at lade tingene blive, som de er – selvom det ikke nødvendigvis er til gavn for dem, der bruger systemet.

Jeg tror derfor, at uden et pres udefra (alle os) – enten fra politisk side eller gennem borgerforslag som dette – vil der ikke ske noget som helst. SKV vil sandsynligvis fortsætte med de nuværende processer, medmindre der skabes et stærkere incitament for dem til at optimere eller modernisere deres systemer og processer.

Derfor er det så vigtigt, at vi ikke bare accepterer status quo, men i stedet ser på, hvordan vi kan skabe forbedringer, der i sidste ende vil gavne både SKV og brugerne af systemet.

DU lader bare være med at stemme

Og til alle andre kan de stemme her: https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoe ... d=FT-18201

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 11. sep 2024, 08:49

Svart skrev:
11. sep 2024, 07:41
Jeg tror desværre ikke, at der vil ske noget væsentligt fra SKV's egen side. De har fået opgaver, som de sandsynligvis nødigt vil give fra sig, og derfor er der måske ikke stor motivation internt til at presse på for forbedringer.
Det er jo en service organisationerne yder, for at vi kan have våben til vores sport. For Skydeport Danmarks vedkommende er det ikke en guldgrubbe. De kan ikke få det til at løbe rundt, og har ved flere lejligheder forsøgt at hæve kontingentpriserne og prisen for en SKV - dog uden held.

Ved DGI går det bedre. Det er ikke mit indtryk at det er et guldæg, men det giver ikke underskud. Dansk Firmaidræt køber sig til det igennem DGI, så de er heller ikke rigtig interesseret i at stå med opgaven.
Svart skrev:
Jeg tror derfor, at uden et pres udefra (alle os) – enten fra politisk side eller gennem borgerforslag som dette – vil der ikke ske noget som helst. SKV vil sandsynligvis fortsætte med de nuværende processer, medmindre der skabes et stærkere incitament for dem til at optimere eller modernisere deres systemer og processer.
Men hvorfor mener du det er en opgave for Folketinget?

Mener du helt oprigtigt, at Folketinget skal tage fat i SKV og sige jeres medlemmer er utilfredse med behandlingstiden, kan i ikke optimere jeres system?.
Svart skrev:
Og det er så næste problem... Selv hvis du får alle DGI Skydnings medlemmer til at skrive under, så har du stadig ikke de 50.000 underskrifter du skal bruge.

DGI Skydning har omtrent 48.000 medlermmer, og det er inkl. børn og unge, som ikke kan skrive under.

Skydesport Danmark har omkring 30.000 medlemmer (inkl. børn), og en stor procentdel af de medlemmer, er de samme som også er i DGI. Det er ikke mange foreninger der er medlem af Skydesport Danmark, som ikke også er med i DGI.

Så du skal have solgt ideen til andre end skytterne, hvis du skal have stemmer nok...

Det er ikke for at være pessimist, men det er den helt forkerte vej at gå. Du bør rette din fokus på organisationerne i stedet. DGI Skydnings ledelse :thumbup: og måske stille forslaget til aktivitetsmødet.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 11. sep 2024, 09:05

(Jeg har lige fikset dine quotes i foregående indlæg igen).
Fast Fumble skrev: Kan du forklare/argumentere for hvorfor de [SKV] ikke kommer til at gøre noget som helst?
Svart skrev:
Syntes nu jeg har svaret på det igen og igen...
Men for sidste gang... Jeg tror desværre ikke, at der vil ske noget væsentligt fra SKV's egen side. De har fået opgaver, som de sandsynligvis nødigt vil give fra sig, og derfor er der måske ikke stor motivation internt til at presse på for forbedringer. Det er en klassisk situation, hvor systemet, som det er nu, fungerer godt nok for dem, der driver det, og derfor mangler der incitament til at modernisere eller optimere.
Selvfølgelig vil SKV ikke give opgaven fra sig! Jeg tror du har misforstået noget her: SKV er jo OS, skytteorganisationerne! Det er ganske unikt at civile skytteorganisationer selv administrerer våbenregistret, det ser man ikke i andre lande. Der er det oftest udelukkende en myndighedsopgave, og så er skytternes handle-muligheder ret begrænsede. Her har vi SKV som et samarbejdsorgan, det ofte taler vores sag i sager som volder knuder. Jeg har haft samarbejde med SKV kontorerne i 15 år, og det er overhovedet ikke mit indtryk at SKV Vingsted mangler incitament til at optimere processer. SKV Brøndby måske, men det synes jeg ser ud til at skyldes begrænsede ressourcer, og ikke modvilje (og det falder så tilbage på Skydepsort Danmark, som måske prioriterer anderledes end du og jeg, og mange af udøverne, ønsker).
SKV folkene har været på rundtur for at forelægge og debattere med skytterne, senest jeg deltog, var omkring EU våbendirektivets implementering.
SKV er IKKE en myndighed, de er VORES organ!
Svart skrev:
Der vil da aldrig komme et pres udefra, fra politisk side! Forestiller du dig at VI skytter skulle presse politikere til at presse vores eget organ til forandringer? Og hvad har et borgerforslag med vores egen organisation at gøre? SKV kontorerne hører organisatorisk under DGI og Skydesport Danmark (SKD). Hvis du mener der skal skabes forandring i SKV's arbejdsgange, så er det jo DGI du skal arbejde med (Eller SKD).
Svart skrev:
Derfor er det så vigtigt, at vi ikke bare accepterer status quo, men i stedet ser på, hvordan vi kan skabe forbedringer, der i sidste ende vil gavne både SKV og brugerne af systemet.
Ja, det er vi da nogenlunde enige om, men dit borgerforslag ligner for mig en MEGA omvej, der ikke har nogen reel chance for at ende i noget konstruktivt. Og hvorfor den omvej? Din egen organisation er da nem at komme i kontakt med?
Svart skrev:
Naturligvis!
Jeg frygter nemlig lidt at dit borgerforslag kan forvirre politikere, og måske endda få nogen til at overveje, om det med et civilt våbenregister er noget der burde droppes, så PAC bare kan administrere det hele. Så ryger vores indflydelse nemlig.
Men det tror jeg nu ikke sker, for jeg tror de fleste politikere hurtigt vil kunne se at SKV modellen er gavnlig for alle.

Jeg synes du mangler at fordybe dig lidt i en analyse, før du sætter ting i gang.
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 12. sep 2024, 18:47

Nyt fra Brøndby/Skydesport Danmark.

Fået mail som formand
ÆNDREDE TELEFONTIDER OG EKSTRAORDINÆR SKV-INDSATS

Telefonen er lukket i uge 38
I uge 38 lukker telefonen helt, da sekretariatet yder en ekstraordinær SKV-indsats.
Telefonen er derfor lukket fra torsdag d. 12 kl. 12 frem til mandag d. 23 kl. 10.
mvh
grey

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 99 times

Indlæg af FBN » 17. sep 2024, 18:00

Almindelig Blankvåben indsendt 16/8 modtaget idag 17/9.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 93 times
Been thanked: 130 times

Indlæg af Krung » 17. sep 2024, 19:07

FBN skrev:
17. sep 2024, 18:00
Almindelig Blankvåben indsendt 16/8 modtaget idag 17/9.
Hvad er den almindelige nu om dage? Min er lige udløbet og jeg valgte Dekorations-udgaven. Kenden du forskellen på dekoration og bære/anvende? Jeg skal ikke ud og svinge med sabler, men det kunne da godt være champagnesablen bliver tage op af skuffen og anvendt.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Martin G » 22. sep 2024, 12:43

Mapzter skrev:
og 152 for dem som blev sendt ind gennem Dansk Skytte Union. Det vil sige, at SKV'erne sendt ind gennem Dansk Skytte Union i gennemsnit oplevede 74 dages længere behandlingstid end dem som blev sendt ind via DGI.
Da ik lige det man vil se når man lige har bestilt ny skyder til mange penge, der så skal den vej😆

Det er som det er.. “heldigvis” er skyderen ik engang fremstillet endnu. Og skulle gerne modtage serienummer inden den fragtes over dammen. Så jeg henter da trodsalt lidt tid der😬
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Kasper HK
Silver Member
Silver Member
Interesser: Damer
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 95 times
Been thanked: 38 times

Indlæg af Kasper HK » 22. sep 2024, 19:14

fik i fredags d. 20-9 alle mine SKV2 våben.

Nogle var fra. 4 april igennem DSU og nogle var fra 15 Juni via DGI
:director:

MikkelBN
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af MikkelBN » 24. sep 2024, 14:40

Så kom min tilladelse til natsigte igennem, det tog 2 måneder.

Besvar