Vedr. udfyldelse af SKV6-blanketten.
En skytte som allerede har SKV6 i én forening, og nu vil ansøge om SKV6 i yderligere en forening, behøver kun anføre den nye forening på sine følgende SKV6-ansøgninger - oplyser politiet (ACV) på min forespørgsel d.d.
Tidligere SKV6-godkendelser gælder fortsat og uændret indtil den på godkendelsen angivne udløbsdato, helt uanset hvor mange foreninger man iøvrigt søger vandelstilladelse til at låne våben hos og skyde i.
Dette blot til almindelig orientering, i fald nogen af Jer andre skulle få dette spørgsmål.
SKV6 ved skydning i forening nr. 2, 3, 4, 5 osv - De gamle gælder også:
-
- Newbie
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
SKV6 ved skydning i forening nr. 2, 3, 4, 5 osv - De gamle gælder også:
En rigtig 1911'er hedder selvfølgelig Colt .... !
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: SKV6 ved skydning i forening nr. 2, 3, 4, 5 osv - De gamle gælder også:
Tak for info.
(jeg forudser et interessant administrativt rod i fremtiden)

(jeg forudser et interessant administrativt rod i fremtiden)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Newbie
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Jeg er jo selv en af skeptikerne, men lige præcis SKV6 betragter jeg bestemt som et plus.
Nu er der ingen tvivl om at medlemmer skal vandelsgodkendes for at pleje omgang med våben.
Og selve proceduren går (stadig) så hurtigt, at vore seneste ansøgninger (online) ALLE er blevet
besvaret indenfor 1 hverdag
Jo, jeg har spurgt alle som har søgt SKV6 til vores forening i den seneste måned, og indsender
man online er godkendelsen fremme i ens E-boks på den efterfølgende arbejdsdag.
Det kan så godt være, at der går op til uger før svaret kommer til undertegnede formand,
af uransaglige grunde går det jo som brevpost, men brugeren kan fremvise sedlen dagen efter.
Hvis så en FRATAGELSE af godkendelsen kommer frem til formanden i skarpt trav, så virker
det efter hensigten. Har dog endnu ikke oplevet at et medlem har mistet sin godkendelse,
så den del står stadig uprøvet.
Nu er der ingen tvivl om at medlemmer skal vandelsgodkendes for at pleje omgang med våben.
Og selve proceduren går (stadig) så hurtigt, at vore seneste ansøgninger (online) ALLE er blevet
besvaret indenfor 1 hverdag

Jo, jeg har spurgt alle som har søgt SKV6 til vores forening i den seneste måned, og indsender
man online er godkendelsen fremme i ens E-boks på den efterfølgende arbejdsdag.
Det kan så godt være, at der går op til uger før svaret kommer til undertegnede formand,
af uransaglige grunde går det jo som brevpost, men brugeren kan fremvise sedlen dagen efter.
Hvis så en FRATAGELSE af godkendelsen kommer frem til formanden i skarpt trav, så virker
det efter hensigten. Har dog endnu ikke oplevet at et medlem har mistet sin godkendelse,
så den del står stadig uprøvet.
En rigtig 1911'er hedder selvfølgelig Colt .... !
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 953 times
- Kontakt:
Vi har oplevet afslag på SKV6, fordi skytten allerede havde SKV3 i foreningen, det havde skytten bare glemt.
Der skal nok komme lidt underholdning ud af det her, men jeg er nu også godt tilfreds med at screeningen af nye medlemmer ikke længere er foreningens opgave.
Der skal nok komme lidt underholdning ud af det her, men jeg er nu også godt tilfreds med at screeningen af nye medlemmer ikke længere er foreningens opgave.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 167 times
- Kontakt:
Pyha, var lige ved at tro at jeg skulle have SKV6 for at dukke op hos refrak en dag til en prøveskydning, men der har de heldigvis været lidt mere pragmatiske end jeg forventede.
Men synes også det ser fornuftigt ud at lægge tillidsgamet i andre hænder end foreningen selv. Hvis det ikke er alt for bøvlet :)
Men synes også det ser fornuftigt ud at lægge tillidsgamet i andre hænder end foreningen selv. Hvis det ikke er alt for bøvlet :)
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."