Hej Håber i kan hjælpe.
Skal på jagt på mandag på Bornholm og derfor gennem Sverige. Har aldrig været på jagt i udlandet og har derfor ikke noget våbenpas.
Hvad er reglerne idag? skal jeg have våbenpas? og hvor hurtigt kan man få det?
Riffel gennem Sverige til Bornholm?
Re: Riffel gennem Sverige til Bornholm?
du kan ikke nå at få et våbenpas inden mandag det i hvert fald helt sikkert!
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 44 times
Et alternativ er at tage færgen mellem Køge og Rønne, så slipper du for at skulle deklarere dit våben hos svenskerne.
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Prøv at søge herinde på forum, der er en del tråde om emnet.
Du behøver ikke som skandinav et våbenpas, men våbnet skal denlareres ved tullverket (det gør man online). Når våbnet er ude af Sverige skal man huske at melde det ude (også online). Når du udfylder formularen online vil du bl.a blive afkrævet nr fra vå enpas - som dansker skriver du n/a i feltet.
God jagt på Bornholm.
Mvh Frederik
EDIT: søg efter "tullverket", så kommer der flere (nye) tråde op.
Du behøver ikke som skandinav et våbenpas, men våbnet skal denlareres ved tullverket (det gør man online). Når våbnet er ude af Sverige skal man huske at melde det ude (også online). Når du udfylder formularen online vil du bl.a blive afkrævet nr fra vå enpas - som dansker skriver du n/a i feltet.
God jagt på Bornholm.
Mvh Frederik
EDIT: søg efter "tullverket", så kommer der flere (nye) tråde op.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 765 times
Jeg smutter selv til Sverige i morgen og medbringer riflen til lidt træning på grunden. Jeg har heller ikke noget våbenpas, jeg har blot deklareret inde (online) på Tullverket, at jeg medbringer våben. Det har jeg gjort flere gange, og det har virket ganske fint for mig. Våbenpas ikke nødvendigt, du skal dog medbringe våbentilladelsen (jagttegn, jagttegn + våbentilladelse).mbrs skrev:Hej Håber i kan hjælpe.
Skal på jagt på mandag på Bornholm og derfor gennem Sverige. Har aldrig været på jagt i udlandet og har derfor ikke noget våbenpas.
Hvad er reglerne idag? skal jeg have våbenpas? og hvor hurtigt kan man få det?