I håbet om at der er nogen der kan hjælpe med et lidt spidsfindigt spørgsmål:
Må en jæger, med genladningstilladelse, indkøbe det nødvendige grej og lade f,eks, 9 mm amo. selvom han ikke har tilladelse til 9 mm våben?
MB
Må en jæger, med genladningstilladelse, lade f.eks. 9mm ?
-
- Newbie
- Interesser: Våbenteknik i almindelighed
- Geografisk sted: Roskilde
Må en jæger, med genladningstilladelse, lade f.eks. 9mm ?
Senest rettet af Refraktorius 5. jan 2012, 15:24, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift justeret til at passe til indhold. Det giver flere og bedre svar, og sparer folks tid hvis de ikke kan bidrage.
Begrundelse: Overskrift justeret til at passe til indhold. Det giver flere og bedre svar, og sparer folks tid hvis de ikke kan bidrage.
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 25 times
Re: Genladning
Det kommer an på hvem du spørgerMorten B skrev: Må en jæger, med genladningstilladelse, indkøbe det nødvendige grej og lade f,eks, 9 mm amo. selvom han ikke har tilladelse til 9 mm våben?

Jeg vil mene at det kommer an på hvad der står på genladningstilladelsen.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 429 times
- Kontakt:
Ja, men det kommer lidt an på hvad der står på vedkommendes genladningstilladelse. På nogen står hver enkelt kaliber vedkommende må lade påført, på andre står der bare f.eks. "Jagt- og skytteforeningsammunition" eller "Alle lovlige kalibre". Men selv hvis man har en ladetilladelse med enkelte kalibre påført, så bør det bare være et spørgsmål om at få politiet til at tilføje 9mm. Det er lovligt nok at lade ammunition til andr - som der står på tilladelsen "Til eget og privat brug". Man må dog ikke sælge det.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 177 times
..og man må ikke opbevare det, med mindre man har tilladelse til kaliberen.Man må dog ikke sælge det
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 152 times
- Been thanked: 298 times
Re: Må en jæger, med genladningstilladelse, lade f.eks. 9mm
snak med dit lokale våben kontor eller JM (de er flinke og de svarer hvad der står i loven og peger på hvor det står. jeg snakkede med en der vist hedder kåre sidst).
jeg fik tilladelse til at lade "alt" før jeg fik min syder på egen SKV. det var der intet problem i. lader en bunke, fragter det ned i klubben hvor det så bliver opbevaret.
jeg lader også jagt .308W til en kollega.
jeg fik tilladelse til at lade "alt" før jeg fik min syder på egen SKV. det var der intet problem i. lader en bunke, fragter det ned i klubben hvor det så bliver opbevaret.
jeg lader også jagt .308W til en kollega.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs