Brap
Den var ny.
Går det så også ud over takedown rifler?
Lidt afhænigt af adskillelses punktet som jeg ser det.
30/60-reglen, der ikke ville dø.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Re: 30/60-reglen, der ikke ville dø.
Langt de fleste TD-rifler fungerer vel ved, at løbet med forskæfte adskilles fra låsen/låsestolen, og så kan den ikke affyres.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Jeg ved godt at det er ordkløveri(men det er politiet jo også verdenskendte for), men der står faktisk ikke at våbnet skal kunne affyres i den "adskilte" tilstand - blot at det kan gøres uden værktøj. Jeg ved godt hvad de mente da de skrev loven, og det gør politiet sikkert også, men det er ikke det samme som at politiet ikke vil køre en sag på en take-down riffel der bliver under 60cm.
Hilsen Kenneth
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det er lige præcis det, der er så frustrerende ved våbenloven. Der er så meget, som ikke er defineret ordentligt (udover, at den forbyder for megetKenned skrev: ↑3. feb 2021, 08:49Jeg ved godt at det er ordkløveri(men det er politiet jo også verdenskendte for), men der står faktisk ikke at våbnet skal kunne affyres i den "adskilte" tilstand - blot at det kan gøres uden værktøj. Jeg ved godt hvad de mente da de skrev loven, og det gør politiet sikkert også, men det er ikke det samme som at politiet ikke vil køre en sag på en take-down riffel der bliver under 60cm.
Hilsen Kenneth

-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 349 times
- Been thanked: 160 times
Der står specifikt at det kun gælder semi-auto rifler som kan kortes til under 60cm ved hjælp af folde eller teleskobkolber, så take-down er ikke umiddelbart i fare.Kenned skrev: ↑3. feb 2021, 08:49Jeg ved godt at det er ordkløveri(men det er politiet jo også verdenskendte for), men der står faktisk ikke at våbnet skal kunne affyres i den "adskilte" tilstand - blot at det kan gøres uden værktøj. Jeg ved godt hvad de mente da de skrev loven, og det gør politiet sikkert også, men det er ikke det samme som at politiet ikke vil køre en sag på en take-down riffel der bliver under 60cm.
Hilsen Kenneth
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Jeg har tilfældigvis en halvautomatisk salonriffel, Anchultz 520, som fungerer som takedown riffel. man skal dog bruge en mønt for at løsne skruen.458hunter skrev: ↑3. feb 2021, 15:43Der står specifikt at det kun gælder semi-auto rifler som kan kortes til under 60cm ved hjælp af folde eller teleskobkolber, så take-down er ikke umiddelbart i fare.Kenned skrev: ↑3. feb 2021, 08:49Jeg ved godt at det er ordkløveri(men det er politiet jo også verdenskendte for), men der står faktisk ikke at våbnet skal kunne affyres i den "adskilte" tilstand - blot at det kan gøres uden værktøj. Jeg ved godt hvad de mente da de skrev loven, og det gør politiet sikkert også, men det er ikke det samme som at politiet ikke vil køre en sag på en take-down riffel der bliver under 60cm.
Hilsen Kenneth
Men jeg er glad for at den ikke er i farezonen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs