Hjælp til håndtering af klage over skydning med luftgevær.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Hjælp til håndtering af klage over skydning med luftgevæ

Indlæg af Fast Fumble » 27. dec 2015, 15:35

Bronto skrev:Jeg skal beklage at et medlem af en skytteforening og instruktør ikke kender jeres egne regler.
Hov - var det henvendt til mig?

Jeg er medlem af en skytteforening, hvor jeg også er instruktør. Bare rolig, jeg HAR styr på reglerne :smile:

Jeg er også moderator, og jeg kan i den egenskab afsløre, at du ikke behøver undskylde for dine meninger, uanset hvor forkerte de måtte være. Så længe man kan holde en ordentlig tone, og overholde forummets regler, må man have lige så forkerte meninger man har lyst til.

Det eneste der typisk sker ved at have misforstået våbenloven, og være meget påståelig, er at man får skabt sig et vist ry. Men det vil du finde ud af hen ad vejen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 27. dec 2015, 15:58

Kan den her tråd blive låst?
Jeg og åbenbart flere andre deler ikke synspunkt med Bronto, der havde en ret usympatisk genstart af denne tråd og diskussionen flytter sig ikke.

Jeg er af fuld overbevisning at jeg ikke har brudt loven, hverken våbenloven eller politivedtægten, da der hverken har været gene eller fare for andre mennesker og jeg har ikke haft overdraget luftgeværet i min fortolkning af våbenloven.
Og hvordan Bronto mener jeg omgåes mine naboer er sagen uvedkommende og må stå for Brontos egen regning.

Om min fortolkning af loven er korrekt eller hvis der er "mest" korrekt finder vi kun ud af hvis den eller tilsvarende kommer for en dommer og selv da skal det ret langt op i retssystemet før der ville komme en reel afklaring.

Da vi har fundet alternativer, er situationen ikke længere relevant og en ny tråd med diskussion om fortolkningen af våbenloven kunne blive splittet ud eller startet.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 27. dec 2015, 16:43

Kleth skrev:Kan den her tråd blive låst?
Ja, det kan vist ikke koges meget mere suppe på det emne. Jeg låser, så det ikke udarter til mudderkastning.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Låst