Er der nogen af jer andre som er blevet bedt om at indsende billeder som dokumentation når i ansøger?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Re: Er der nogen af jer andre som er blevet bedt om at indsende billeder som dokumentation når i ansøger?

Indlæg af Raptor357 » 24. nov 2021, 12:29

Ras.Killing skrev:
24. nov 2021, 12:26
Raptor357 skrev:
24. nov 2021, 12:08
Ras.Killing skrev:
24. nov 2021, 11:36
Raptor357 skrev:
23. nov 2021, 21:33
Jeg undrer mig lidt.
Haglvåben skal blot anmeldes inden for tidsfristen på x antal dage.
Det er ikke åbnet op for at de kan udbede sig supplerende oplysninger, men det er da en fin service at de ringer og spørger om man har stavet forkert. Men hvis man insisterer må de klappe hælene sammen og modtage anmeldelsen, uanset hvor fejlfyldt de mener den måtte være.
Du har vel ikke selv nogen interesse i, at våbnet er anmeldt forkert?

Jeg tænker at systemet sikkert har svært ved at administrere forskellige oplysninger, når våbnet skifter ejer.
Enig.
Men hvis man har anmeldt korrekt. Så må de bare skrive informationerne ind.
Men ud fra det, så antager du jo så også, at det er anmelderen der ved hvad der er korrekt eller ej :biggrin:
Selvfølgelig, det er jo proceduren ved anmeldelse.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

High Standard
This member is
This member is
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 71 times

Re: Er der nogen af jer andre som er blevet bedt om at indsende billeder som dokumentation når i ansøger?

Indlæg af High Standard » 24. nov 2021, 12:47

Hej,

Jeg har en ansøgning liggende hos Politiet pt og har haft det længe. På et tidspunkt fik jeg brev fra dem om at, de manglede informationer fra forhandleren og at hvis han ikke sendte dem til Politiet snarest ville min ansøgning blive annulleret, og jeg ville skulle indbetale 1000 kr igen, hvis den skulle genoptages. De forklarede, at afgiften ikke er for sagsbehandling, men for at man kan få lov til at sende en ansøgning ind. Jeg ringede til dem for at høre hvad det var der manglede, men det ville de ikke fortælle, det skulle forhandleren gøre. Ham talte jeg så med, og han forklarede at politiet på et tidspunkt i overgangen mellem to it systemer havde mistet en del data herunder for det pågældende våben, og han sendte derfor kopi af hans våbenbog så de kunne se hvornår den var kommet ind i landet. Det er så åbenbart fortsat ikke tilstrækkeligt, så nu er jeg blevet bedt om at fortælle ham at han skal ringe til dem da de mangler nye oplysninger. Igen ved jeg selvfølgelig ikke hvad det drejer sig om, men det får jeg nok at vide, når jeg engang får fat i ham :smile: Se det var endnu en historie fra det virkelige liv :smile:

Hilsen
High Standard

Brugeravatar
EKAS
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af EKAS » 30. nov 2021, 14:46

Jeps, et par gange - Første gang var en pistol de ikke havde i arkivet.
Det var klaret på få minutter - ingen grund til panik
EKAS
Against stupidity the gods themselves contend in vain.
(Friedrich von Schiller)

LQS
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 323 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af LQS » 30. nov 2021, 16:31

ja. på tre revolvere. de to fordi de skal over på røgsvagt fra sortkrudt, samtidig med de skal skifte ejer, til mig.

Besvar