Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
HR
- This member is

- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 239 times
- Been thanked: 284 times
Jo, det gør den. Politiet sikkerhedsgodkendes den enkelte bane og han laver her en individuel vurdering af hvad man må. Han kan ikke givetilladelse til noget man ikke må i følge loven men han kan godt forbyde noget der er generelt lovligt. For eksempel, så står der
maks to patroner i alle de godkendelser jeg har set. Men som sagt længere oppe, så står der også i instruksen at den skal hænge frit tilgængeligt. Så man kan jo passende gå hen og se på hvad man må på ens egen bane næste gang man er der.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
FBN
- Platin Member

- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 102 times
HR skrev: ↑10. jul 2021, 18:08
Jo, det gør den. Politiet sikkerhedsgodkendes den enkelte bane og han laver her en individuel vurdering af hvad man må. Han kan ikke givetilladelse til noget man ikke må i følge loven men han kan godt forbyde noget der er generelt lovligt. For eksempel, så står der
maks to patroner i alle de godkendelser jeg har set. Men som sagt længere oppe, så står der også i instruksen at den skal hænge frit tilgængeligt. Så man kan jo passende gå hen og se på hvad man må på ens egen bane næste gang man er der.
HR
Det jeg mente var at bane instruks ikke kan slække på
reglerne i våbenloven, kun stramme dem….
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
-
Raptor357
- Platin Member

- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 152 times
- Been thanked: 298 times
FBN skrev: ↑10. jul 2021, 18:23
HR skrev: ↑10. jul 2021, 18:08
HR
Det jeg mente var at bane instruks ikke kan slække på
reglerne i våbenloven, kun stramme dem….
Det er også 100% korrekt at den ikke kan åbne op for noget som er forbudt og den kan være mere restriktiv end loven. At den kan stramme loven, er vist en...
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs