Der er ikke noget loft over antal våben, du må eje. Kommer du over 25 alm. våben/10 særligt farlige våben, så skal du have yderligere foranstaltninger, såsom alarm og stærkere konstruktion.LJ skrev: ↑14. jul 2020, 23:25Nu er der så også loft over antal våben du må have, såååee?BentxBetjent skrev: ↑14. jul 2020, 17:51Deres intention er at der ikke begås kriminalitet med våben. At de så fjerner/forhindrer dem først der udgør den største risiko er vel bedre end så mange andre løsninger. F.eks loft over antal våben du må have.LJ skrev: ↑14. jul 2020, 17:34
Stoffer, vold og våben udløser obligatorisk nægtelse af samtykke.
Ikke af fagligt velfunderet personale men meget menige.
...Det hører under politiet (PAC) og de har jo en klar intention og interesse i at få flest mulige våben væk fra befolkningen og benytter derfor enhver lejlighed![]()
Vi har diskuteret det før, også med henvisninger til kilder herinde. Der er en klar politisk agenda for at få våben væk fra befolkningen.
Lad os tage et eksempel som alle har haft mulighed for at gøre sig bekendt med:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... gn/7860634
Der er intet overhovedet, der indikerer at denne mand ikke er berettiget til at opnå samtykke. Mener man alvorligt at en så banal fejl skal medføre så store sanktioner har man ikke meget retfærdighedssans.
Godkendelse af politiet?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 755 times
Re: Godkendelse af politiet
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 429 times
- Been thanked: 136 times
Re: Godkendelse af politiet?
Det er lille hurtig bønne, bare til hygge.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 106 times
Er der ikke stadig et loft for hvor mange halvautomater man må have i samme kaliber?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 970 times
- Kontakt:
Jo.
Hvad har det at gøre med hvor mange våben man må have?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
Arhh, nu er det vidst mere ordkløveri

- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Nej, du skriver der er loft over hvor mange våben man have, du understreger det med et "sååååee" som jeg tolker som at det burde man da vide? Eller mener du noget andet med det?LJ skrev: ↑15. jul 2020, 00:00Arhh, nu er det vidst mere ordkløveri![]()
Hvad er loftet for hvor mange våben man må have?
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 160 times
Syntes stadig at det er vildt at en 4 år gammel mindre forseelse skulle spærre for jagttegn, hvis det er det eneste. Spændende hvad det ender med.Ras.Killing skrev: ↑14. jul 2020, 19:27Tjaaa... det fortæller jo lidt om ansøgerens respekt for lovgivning, og stoffer høre da bestemt til i den forkerte ende af spektret, da det er under straffeloven.Chrstn_Olsen skrev: ↑14. jul 2020, 17:10Skulle lidt stoffer virkelig have så meget betydning, når det er til eget brug. Når man tænker hvor udbredt det er at tage lidt til næsen eller en lille bønne, så lyder det da vildt hvis det skulle kunne koste jagttegnet.Flugteren skrev: ↑14. jul 2020, 15:11Fire uger, når Politiet skal granske yderligere end blot et automatisk “Godkend”, er vist meget normalt.ande92 skrev: ↑14. jul 2020, 13:35Hej alle sammen
Jeg har bestået teoriprøven og den praktiske prøve her for over en måned siden, men nu mangler jeg blot haglskydeprøven.
Men jeg har endnu ikke modtaget nogen godkendelse fra politiet, så jeg sendte mit samtykke ind, så de kunne tjekke min sag yderligere.
Jeg er godt klar over hvorfor de har valgt at undersøge sagen nærmere, men min spørgsmål er bare om hvorvidt jeg får det eller ej????
Jeg blev taget med euforisernede stoffer i 2016, kun 0,5 gram, hvilket snart er 4 år siden, så dette er nok grunden til at det tager så lang tid`.
Men er der nogen herinde som har prøvet noget lignende? og fik i jeres jagttegn eller ej? Jeg tænker ikke at det er så alvorligt igen, og det er et godt stykke tid siden. Jeg går meget og tænker over dette, og det er virkelig irreterende, når man skal vente i så lang, og så hvis man alligevel ikke får det. Det ville virkelig været trist, nu når man virkelig har fundet noget man elsker!!!!!![]()
Håber virkelig at i kan hjælpe her![]()
![]()
Da du blev taget med euforiserende stoffer og blev dømt for det (via betalt bøde) blev der i din profil hos Politiets Kriminalregister sat et “flag” ved dig, som angiver, at du ikke automatisk kan godkendes til at besidde våben. Politiet må ikke uden dit samtykke undersøge hvorfor, og derfor skal man give sit skriftlige samtykke til dette, før de kan gå videre med sagen.
Den typiske karensperiode fra udstået straf til, at Politiet vil give samtykke til jagttegn er omkring fem år. Da der er gået fire år kan det godt være, at Politiet ikke ser noget problem i det, men det kan også være, at de beder dig om at vente et års tid - du skal dog ikke tage en ny jagtprøve igen, da du nu står i jagttegnsregisteret.
Nu er det ikke for at hænge trådstarter ud - men mere sådan overordnet.
Jeg syntes det er helt fint at narkodomme er en forhindring for at få en vandelsgodkendelse.
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 91 times
At han, og de fleste andre, ikke er klar over at accept og betaling af en bøde er det samme som en dom.LJ skrev: ↑14. jul 2020, 23:25Nu er der så også loft over antal våben du må have, såååee?BentxBetjent skrev: ↑14. jul 2020, 17:51Deres intention er at der ikke begås kriminalitet med våben. At de så fjerner/forhindrer dem først der udgør den største risiko er vel bedre end så mange andre løsninger. F.eks loft over antal våben du må have.LJ skrev: ↑14. jul 2020, 17:34
...Det hører under politiet (PAC) og de har jo en klar intention og interesse i at få flest mulige våben væk fra befolkningen og benytter derfor enhver lejlighed![]()
Vi har diskuteret det før, også med henvisninger til kilder herinde. Der er en klar politisk agenda for at få våben væk fra befolkningen.
Der er intet overhovedet, der indikerer at denne mand ikke er berettiget til at opnå samtykke. Mener man alvorligt at en så banal fejl skal medføre så store sanktioner har man ikke meget retfærdighedssans.
Det er jo ret beset ikke politiets fejl.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Der virker da også til at være et loft over hvor mange grovvåben man må eje i samme kaliber.. så de 10 særligt farlige kræver umiddelbart at en del af dem er i 22lr.. da man ikke bare kan få tilladelse til fx 5stk 9mm...Flugteren skrev: ↑14. jul 2020, 23:29Der er ikke noget loft over antal våben, du må eje. Kommer du over 25 alm. våben/10 særligt farlige våben, så skal du have yderligere foranstaltninger, såsom alarm og stærkere konstruktion.LJ skrev: ↑14. jul 2020, 23:25Nu er der så også loft over antal våben du må have, såååee?BentxBetjent skrev: ↑14. jul 2020, 17:51Deres intention er at der ikke begås kriminalitet med våben. At de så fjerner/forhindrer dem først der udgør den største risiko er vel bedre end så mange andre løsninger. F.eks loft over antal våben du må have.LJ skrev: ↑14. jul 2020, 17:34
Flugteren skrev: ↑14. jul 2020, 15:11Fire uger, når Politiet skal granske yderligere end blot et automatisk “Godkend”, er vist meget normalt.ande92 skrev: ↑14. jul 2020, 13:35Hej alle sammen
Jeg har bestået teoriprøven og den praktiske prøve her for over en måned siden, men nu mangler jeg blot haglskydeprøven.
Men jeg har endnu ikke modtaget nogen godkendelse fra politiet, så jeg sendte mit samtykke ind, så de kunne tjekke min sag yderligere.
Jeg er godt klar over hvorfor de har valgt at undersøge sagen nærmere, men min spørgsmål er bare om hvorvidt jeg får det eller ej????
Jeg blev taget med euforisernede stoffer i 2016, kun 0,5 gram, hvilket snart er 4 år siden, så dette er nok grunden til at det tager så lang tid`.
Men er der nogen herinde som har prøvet noget lignende? og fik i jeres jagttegn eller ej? Jeg tænker ikke at det er så alvorligt igen, og det er et godt stykke tid siden. Jeg går meget og tænker over dette, og det er virkelig irreterende, når man skal vente i så lang, og så hvis man alligevel ikke får det. Det ville virkelig været trist, nu når man virkelig har fundet noget man elsker!!!!!![]()
Håber virkelig at i kan hjælpe her![]()
![]()
Da du blev taget med euforiserende stoffer og blev dømt for det (via betalt bøde) blev der i din profil hos Politiets Kriminalregister sat et “flag” ved dig, som angiver, at du ikke automatisk kan godkendes til at besidde våben. Politiet må ikke uden dit samtykke undersøge hvorfor, og derfor skal man give sit skriftlige samtykke til dette, før de kan gå videre med sagen.
Den typiske karensperiode fra udstået straf til, at Politiet vil give samtykke til jagttegn er omkring fem år. Da der er gået fire år kan det godt være, at Politiet ikke ser noget problem i det, men det kan også være, at de beder dig om at vente et års tid - du skal dog ikke tage en ny jagtprøve igen, da du nu står i jagttegnsregisteret.
Tak for svar.
Så må jeg håbe at de ser bort fra det, men må hellere forvente det værste. Jeg håbede bare lidt at der var bogen herinde der havde prøvet boget lignende, så man kunne få et konkret svar på det, og om det overhovedet er realistisk?
Tak for de forskellige svar.
Jeg havde håbet på nogle andre erfaringer med dette? Andre jægere eller nyjægere som har prøvet en lignende situation, hvor de alligevel slap igennem nøglehullet, og fik godkendelse til at få jagttegn?
Det ville dæmpe bekymringerne bare en lille smule
Jeg havde håbet på nogle andre erfaringer med dette? Andre jægere eller nyjægere som har prøvet en lignende situation, hvor de alligevel slap igennem nøglehullet, og fik godkendelse til at få jagttegn?
Det ville dæmpe bekymringerne bare en lille smule

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 755 times
Prøv at søge lidt rundt herinde på forum og på nettet. Jeg synes at have læst om sager, hvor den gik igennem alligevel, fordi det var en meget lille mængde og til personligt forbrug.Ande92 skrev: ↑15. jul 2020, 08:51Tak for de forskellige svar.
Det ville dæmpe bekymringerne bare en lille smule![]()
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Alle forseelser i dag bliver vurderet (overfortolket)ekstra grundigt når man er våbenejer. Der er ikke nogen bestemt retningslinje hvor man kan se tydligt hvilke forseelser det drejer sig om. Der sidder nogen xxxxxxxx i PAC og tager et skøn. De gør alt hvad de kan for at fortolke såfantasifuldt og rigidt som muligt. Her er det kun deres fantasi kapacitet der sætter grænser. Der er ingen der kan anfægte dem i deres afgørelser. De har 100% fortokningsret og opbakning fra allerhøjeste sted. Afgørelserne de træffer er ud fra politiske trusselsbilleder og ikke reelt den person de vurdere.( de siger de tage individuelle skøn men sandheden ligger nok mere i i det politiske aspekt man vil have så få personer i dk som våbenejere).
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 162 times
Så en lille bønne ved festlige lejlighed diskvalificerer, men stabilt alkohol brug, gør ikke ??Langenge skrev: ↑14. jul 2020, 18:30Jeg håber så sandelig, at det har meget betydning.Chrstn_Olsen skrev: ↑14. jul 2020, 17:10.......
Skulle lidt stoffer virkelig have så meget betydning, når det er til eget brug. Når man tænker hvor udbredt det er at tage lidt til næsen eller en lille bønne, så lyder det da vildt hvis det skulle kunne koste jagttegnet.
Og jeg håber ikke, at "lidt til næsen og en lille bønne" er udbredt blandt folk med våbentilladelse.
Det er gudskelov ikke udbredt i min omgangskreds.
Mvh
Grey
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
Rent lovmæssigt gør det ikke.Greyberd63 skrev: ↑15. jul 2020, 11:56Så en lille bønne ved festlige lejlighed diskvalificerer, men stabilt alkohol brug, gør ikke ??Langenge skrev: ↑14. jul 2020, 18:30Jeg håber så sandelig, at det har meget betydning.Chrstn_Olsen skrev: ↑14. jul 2020, 17:10.......
Skulle lidt stoffer virkelig have så meget betydning, når det er til eget brug. Når man tænker hvor udbredt det er at tage lidt til næsen eller en lille bønne, så lyder det da vildt hvis det skulle kunne koste jagttegnet.
Og jeg håber ikke, at "lidt til næsen og en lille bønne" er udbredt blandt folk med våbentilladelse.
Det er gudskelov ikke udbredt i min omgangskreds.
Mvh
Grey
Alkohol er stadigvæk et lovligt rusmiddel, ligesom som alm. Tobak er det.
Cannabis/hash og andre euforiserende stoffer er ikke lovlige.
Så lovmæssigt er man ligeglad om det er meget eller lidt, er de på no-go listen falder hammeren.
7,62x54R Glory to the Mosin.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 431 times
I øvrigt tror jeg sagtens, at man kan miste sin vandelsgodkendelse, hvis man skønnes tilstrækkelig alkoholiseret.
PS. Jeg ved godt, at jeg naturligvis er forudindtaget, da jeg hverken ryger hash eller sniffer kokain, men til gengæld nyder både spiritus og tobak.
Men. Hvis vi ser på tre tilfældige mennesker, der står et sted (det kunne være på en jagt) med et skarpladt våben i hånden
Den ene har en time før jagten fået en kop kaffe, et rundstykke og en enkelt Jägermeister (og måske en cigaret).
Den anden har en time før jagten fået en kop kaffe, et rundstykke og en enkelt lille pibe hash.
Den tredje har en time før jagten fået en kop kaffe, et rundstykke og en enkelt bane kokain.
Tjaeee, jeg ved godt hvem, jeg vil føle mig mest tryg ved at møde....
PS. Jeg ved godt, at jeg naturligvis er forudindtaget, da jeg hverken ryger hash eller sniffer kokain, men til gengæld nyder både spiritus og tobak.
Men. Hvis vi ser på tre tilfældige mennesker, der står et sted (det kunne være på en jagt) med et skarpladt våben i hånden
Den ene har en time før jagten fået en kop kaffe, et rundstykke og en enkelt Jägermeister (og måske en cigaret).
Den anden har en time før jagten fået en kop kaffe, et rundstykke og en enkelt lille pibe hash.
Den tredje har en time før jagten fået en kop kaffe, et rundstykke og en enkelt bane kokain.
Senest rettet af Langenge 15. jul 2020, 13:26, rettet i alt 1 gang.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Lycon
- Moderator
- Interesser: Special Operations Executive
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Akkurat, der har været flere forespørgsler af den art. Er de postet i Love & Regler ligger de der endnu, var de postet i Small Talk er de væk.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
-
- Platin Member
Rundstykkerne, er det almindelige med birkes eller spanske?Langenge skrev: ↑15. jul 2020, 12:32I øvrigt tror jeg sagtens, at man kan miste sin vandelsgodkendelse, hvis man skønnes tilstrækkelig alkoholiseret.
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Tilstrækkelig mange med birkes, så slår man ud på opiater :-D
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
Shhhh!Bofhenator skrev: ↑15. jul 2020, 17:01Tilstrækkelig mange med birkes, så slår man ud på opiater :-D

(Du fangede den

- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 295 times
Ikke mere. Det er fiksetBofhenator skrev: ↑15. jul 2020, 17:01Tilstrækkelig mange med birkes, så slår man ud på opiater :-D
Men pectyl får den til at slå ud dagen efter
Edit: hvis du spiser 100g birkes slår den måske stadig ud.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Vi testede det på skolen for nogle år siden, ved nærmere eftertanke er det nok 10 år siden, med de strips vi bruger når der er behov for at teste ungerne. Der gav et par spiseskefulde birkes udslag, jeg ved ikke hvor mange rundstykker man skal igennem før man når dertil... Det testede vi ikke :-DRaptor357 skrev: ↑15. jul 2020, 18:37Ikke mere. Det er fiksetBofhenator skrev: ↑15. jul 2020, 17:01Tilstrækkelig mange med birkes, så slår man ud på opiater :-D
Men pectyl får den til at slå ud dagen efter
Edit: hvis du spiser 100g birkes slår den måske stadig ud.
Der kan sagtens være sket en del med de strips man bruger nu?
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt: