Wengel skrev: ↑30. apr 2020, 18:30
Langenge skrev: ↑30. apr 2020, 16:59
Jeg lader jer andre gøre det.
Det er faktisk meget sjældent, at jeg køber nye hylstre.
Jeg orker ikke at finde det frem her, men loven giver faktisk mulighed for køb af nye hylstre til haglpatroner, uden andet end jagttegn, og det er nok næsten det eneste jeg køber nyt af, en gang imellem.
Ellers finder jeg prisen på nye hylstre så vanvittig dyr, at det bedre kan betale sig at købe hele patroner.
Jagttegnet alene tillader at man opbevarer nye hylstre til hagl ja. Men man må jo så åbenbart ikke længere genlade på dem (logik... niks!).
Men ja, DJ opfordrer os til at gøre det - sikkert er det nok at hvis de får 100.000 emails så kan det være der kommer nye boller på suppen lidt hurtigere.
Jooeee, men lad os være lidt realistiske. Der er ikke 100.000 personer med genladningstilladelse i lille Danmark, der har brug for at købe nye hylstre.
Jeg tror, en meget stor del af de patroner, der bliver plaffet af her i landet, er nye fabriksfremstillede patroner, og langt langt de fleste genladte, er ladt op på brugte hylstre.
Igen: Nye hylstre er så dyre, at de fleste vælger at købe nogle æsker fabrikspatroner, plaffer dem af, og genlader på de brugte hylstre.
Jo bevares, jeg har da selv købt nye riffelhylstre et par gange, men det er altså ikke ofte.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!