og andre er blevet frikendt for samme kniv. gid loven var ens for alleRas.Killing skrev: ↑13. sep 2019, 22:23Ja jeg ville ikke nødvendigvis føle mig sikker, folk er blevet sigtet for knive af denne type under samme paragraf.
1AA7D4AE-CE31-41A6-9F20-2BBF746FD335.jpeg
https://www.fyens.dk/odense/Spritbilist ... el/3323807
I min optik er de her knive lavet til at stikke folk ned med, siger vagtchefen.
![]()
![]()
![]()
Er lommelygter med Strike Bezel lovlige i DK?
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
Re: Er lommelygter med Strike Bezel lovlige i DK?
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Hvis man køber noget der er produceret og markedsført som mall-ninja-våben, så skal man ikke blive overrasket hvis det også juridisk bliver opfattet som sådant.
At et "skærende værktøj camoufleret som et spænde" karakteriseres som en "skjult kniv", er vel heller ikke vanvittigt overraskende?
At et "skærende værktøj camoufleret som et spænde" karakteriseres som en "skjult kniv", er vel heller ikke vanvittigt overraskende?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 61 times
Det kan du have ret i, og umiddelbart lyder det rimeligt. Men det er det alligevel ikke i praksis, så vidt jeg kan se. For så skal man bare markedsføre noget som et våben, for at gøre det til et våben ... det burde i min optik være for vagt.Refraktorius skrev: ↑16. sep 2019, 10:15Hvis man køber noget der er produceret og markedsført som mall-ninja-våben, så skal man ikke blive overrasket hvis det også juridisk bliver opfattet som sådant.
For hvad så med ting fra andre producenter, der ligner/er som de påståede/markedsførte våben?
Biltema har f.eks. denne lygte, men den markedsføres ikke som taktisk/som et våben. Men det er den måske, hvis den har samme karakteristika som lygter som andre markedsfører som våben?
https://www.biltema.dk/fritid/lygter/lo ... 2000037914
Bare vent og se hvad der sker med markedet for jagtstole, når jeg begynder at markedsføre min trebenede slagvåbenjagtstol, Infidel Tactical Buttrest. Tilskuerne må stå til næste lerdueskydning, ingen opbakning fra nogle forbund.
Mvh Jakob
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Det er jo skørt hvis tilfældige Lommelygter bliver defineret som våben, hvor skal den galskab slutte henne? Man kan jo potentielt slå folk med hvad som helst.. Fx har jeg et par tactical extreme defence sikkerheds træsko som jeg nødigt ville sparkes afParfait skrev: ↑16. sep 2019, 18:56Det kan du have ret i, og umiddelbart lyder det rimeligt. Men det er det alligevel ikke i praksis, så vidt jeg kan se. For så skal man bare markedsføre noget som et våben, for at gøre det til et våben ... det burde i min optik være for vagt.Refraktorius skrev: ↑16. sep 2019, 10:15Hvis man køber noget der er produceret og markedsført som mall-ninja-våben, så skal man ikke blive overrasket hvis det også juridisk bliver opfattet som sådant.
For hvad så med ting fra andre producenter, der ligner/er som de påståede/markedsførte våben?
Biltema har f.eks. denne lygte, men den markedsføres ikke som taktisk/som et våben. Men det er den måske, hvis den har samme karakteristika som lygter som andre markedsfører som våben?
https://www.biltema.dk/fritid/lygter/lo ... 2000037914
Bare vent og se hvad der sker med markedet for jagtstole, når jeg begynder at markedsføre min trebenede slagvåbenjagtstol, Infidel Tactical Buttrest. Tilskuerne må stå til næste lerdueskydning, ingen opbakning fra nogle forbund.
Mvh Jakob

- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Been thanked: 428 times
Vi straffer både hensigten og gerningen.
Stupiditet* og inkompetence giver ikke straffrihed.
(men man kan dog godt være heldig at det giver en nedsættelse).
*Medmindre man gør sig virkeligt umage, så tåbeligheden og umuligheden med al tydelighed overgår den påståede farlighed.
*Medmindre man gør sig virkeligt umage, så tåbeligheden og umuligheden med al tydelighed overgår den påståede farlighed.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 151 times
- Been thanked: 297 times
Det gælder dog ikke hvis man er ansat i politiet. så er tingene lidt anderledes og der kan ske underlige ting set udefra.Refraktorius skrev: ↑16. sep 2019, 21:46Vi straffer både hensigten og gerningen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
Ja. Hvad er det her, så?
Så hvis man køber den på taktiskmallninja.com under en 'taktisk produktbeskrivelse' så må man forvente straf, og hvis man køber den i Biltema som en generisk lygte, så ikke? der handler Bent Betjent selv.
Samme lygte.
Det virker meget vilkårligt.
Mvh Jakob
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Hvis denne feature er en teknisk løsning på een model/mærke, men markedsføres som kopbor til kød, på en anden model/mærke, kommer vi så ikke bare ud i "generationer af enhåndsbetjente foldeknive, konstrueret til at omgå loven"-scenarier igen?
Glasflaske er stadig et kød-kopbor, der ikke er aktiveret endnu.
Glasflaske er stadig et kød-kopbor, der ikke er aktiveret endnu.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 633 times
Det er jo set før... folk er også blevet sigtet for at importere ulovlige knive, som frit kan købes i danske butikker.Parfait skrev: ↑16. sep 2019, 22:50Ja. Hvad er det her, så?
Så hvis man køber den på taktiskmallninja.com under en 'taktisk produktbeskrivelse' så må man forvente straf, og hvis man køber den i Biltema som en generisk lygte, så ikke? der handler Bent Betjent selv.
Samme lygte.
Det virker meget vilkårligt.
Mvh Jakob
“Problemet” her er tolderne. Så snart de får noget i hændende som KAN være ulovligt, så tænker jeg at de SKAL handle på det. Altså sende det videre i systemet. Og når først det så lander på betjentens skrivebord, ja så ruller systemet bare... Indtil en af dem stopper op, og lige tænker en gang over, om den fingering nu også virkelig ER et knojern?
Hvad man kan købe i danske butikker går simpelthen det system forbi

(Og det er jo fra politiets hånd nemme sager...)
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 633 times
Og så lige en tanke mere... som dog er lidt konspiratorisk
Beslaglagte våben tæller i statistikkerne

Beslaglagte våben tæller i statistikkerne

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 223 times
Du har naturligvis ret. Jeg forstår bare ikke at man har lavet den lov, og forbyder "knive der fremtræder som andet end knive"Refraktorius skrev: ↑16. sep 2019, 10:15Hvis man køber noget der er produceret og markedsført som mall-ninja-våben, så skal man ikke blive overrasket hvis det også juridisk bliver opfattet som sådant.

At være betjent og skulle håndhæve de love må være som at arbejde for et privat parkeringsfirma.
Hilsen Kenneth
-
- Silver Member
Jamen så nærmer vi os vist et klart svar til trådstarter: Den er de facto lovlig hvis -
1) Du ikke køber den på nettet
2) Du ikke har den på dig i en visitationszone
3) Du i øvrigt ikke bruger den som et våben
så burde det gå!
Mvh Jakob
1) Du ikke køber den på nettet
2) Du ikke har den på dig i en visitationszone
3) Du i øvrigt ikke bruger den som et våben
så burde det gå!
Mvh Jakob
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 431 times
Jamen præcis

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Ingsorsi
- Gold Member
- Geografisk sted: Roskilde / København
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 27 times
Vil I mene at denne kina-lygte er ulovlig at bestille?
https://www.aliexpress.com/item/4000245240909.html

Jeg har prøvet samme lygte hos en ven og det virker som en temmelig god lygte til prisen. Jeg er klar over, at det kvalitetsmæssigt ikke er en LED Lenser. Men der er fint lys i den og min ven har flere som har virket fint i lang tid nu.
Derfor overvejer jeg at købe en. Men efter at have læst denne tråd bliver jeg usikker på, om toppen af den kan betragtes som en "strike bezel". Det tænker jeg ikke selv, at den kan. Jeg tvivler stærkt på at det er formålet med den. Den er formentlig til for at LED'en ikke skal blive overophedet, hvis man stiller lygten med hovedet nedad mens den er tændt.
Hvad mener I?

Jeg har prøvet samme lygte hos en ven og det virker som en temmelig god lygte til prisen. Jeg er klar over, at det kvalitetsmæssigt ikke er en LED Lenser. Men der er fint lys i den og min ven har flere som har virket fint i lang tid nu.
Derfor overvejer jeg at købe en. Men efter at have læst denne tråd bliver jeg usikker på, om toppen af den kan betragtes som en "strike bezel". Det tænker jeg ikke selv, at den kan. Jeg tvivler stærkt på at det er formålet med den. Den er formentlig til for at LED'en ikke skal blive overophedet, hvis man stiller lygten med hovedet nedad mens den er tændt.
Hvad mener I?
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Been thanked: 171 times
Så længe den ikke hedder Mega Assault Death Skull Crusher Head-Nuke 3000 eller sådan noget, så ville jeg ikke være nervøs.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Senserazer skrev: ↑20. okt 2020, 15:42Så længe den ikke hedder Mega Assault Death Skull Crusher Head-Nuke 3000 eller sådan noget, så ville jeg ikke være nervøs.

Peter
- Raptor357
- Platin Member
Jeg har en liggende.Ingsorsi skrev: ↑20. okt 2020, 15:18Vil I mene at denne kina-lygte er ulovlig at bestille?
Hvad mener I?
Til prisen er den ok. Der er intet taktisk over fronten på lygten, udformningen sørger for at varmen kan komme væk såfremt den stilles og er tændt.
bruger den 18650 batterier skal man ikke købe fra kina, de sutter ganske enkelt 2020.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Ingsorsi
- Gold Member
- Geografisk sted: Roskilde / København
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 27 times
Den kan bruge både AAA og 18650 batterier. Jeg tænkte egentlig at køre AAA på den. Hvor køber man gode 18650 batterier? Og kan det betale sig generelt?
Jeg tænkte egentlig på at købe en håndfuld af lygterne, så jeg har en til at have liggende i bilen, i natskuffen, i skabet med sikringer, og andre gode placeringer. Det betyder, at det bliver ikke nogen der er i brug daligt. Men kun få gange om året. Så ved jeg ikke, om det er bedst med Alkaline AAA eller 18650 af god kvalitet.
- Raptor357
- Platin Member
Jeg har lige handlet batterier og ny lader hos Nkon.nl
jeg købte 4 ubeskyttede batterier og 4 beskyttede batterier. er forbrugeren og laderen ordentlig er beskyttede batterier overflødige.
laderen en nitecore SC4 er det billigste jeg tror der er godt nok og som lader med en anstændig hastighed.
Batterierne de ubeskyttede Sanyo NCR18650GA 3350mAh og god for 10A 4€ https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... 650ga.html
De beskyttede batterier Keepower 2900mAh 6,5€ igen god for 10A https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... 00mah.html
Laderen Nitecore SC4 37€ https://eu.nkon.nl/charger-39/battery-c ... lader.html
Man skal være opmærksom på at et beskyttet batteri er for langt, det er 70mm langt typisk mod de normale 65mm, så de kan ikke bruges i alle lygter.
Du kan købe de beskyttede batterier af mig, vi huserer i de samme områder og jeg har ikke behov for de beskyttede.
jeg købte 4 ubeskyttede batterier og 4 beskyttede batterier. er forbrugeren og laderen ordentlig er beskyttede batterier overflødige.
laderen en nitecore SC4 er det billigste jeg tror der er godt nok og som lader med en anstændig hastighed.
Batterierne de ubeskyttede Sanyo NCR18650GA 3350mAh og god for 10A 4€ https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... 650ga.html
De beskyttede batterier Keepower 2900mAh 6,5€ igen god for 10A https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... 00mah.html
Laderen Nitecore SC4 37€ https://eu.nkon.nl/charger-39/battery-c ... lader.html
Man skal være opmærksom på at et beskyttet batteri er for langt, det er 70mm langt typisk mod de normale 65mm, så de kan ikke bruges i alle lygter.
Du kan købe de beskyttede batterier af mig, vi huserer i de samme områder og jeg har ikke behov for de beskyttede.