Det er bestemt ikke min mening at forbyde alt som jeg ikke finder relevant. Men i forhold til auto-skydevåbens farlighed så synes jeg ikke at det står mål med relevansen.NSander skrev: ↑20. jul 2019, 09:45Det var dog en underlig holdning. Der er stort set ikke det, der ikke kan forbydes med den tankegang, men det ville måske også passe "70'er drengen" fint ?70er drengen skrev: ↑19. jul 2019, 20:13Men da jeg for lang tid siden i forbindelse med en lignende tråd spurgte hvem af auto-ejerne der rent faktisk havde brugt deres auto til jagt var svaret vist noget i retning af at en kendte til en der havde brugt den... Så vidt jeg kan se har størstedelen af auto-ejerne fået deres tilladelse på et forkert grundlag.
Jeg synes ikke at en dynamisk IPSC skydning er relevant i DK i 2019. Bevares, der er sikkert sjovt, men relevant er det ikke.
Jagt er ikke nødvendigt i 2019, derfor ikke relevant = forbyd det.
Alle biler der kan køre mere end 130 er ikke relevant i danmark = forbyd det.
Alle fødevarer der ikke direkte bidrager til et sundere og længere arbejdsliv, har ingen relevans i 2019, forbyd.
Alt der tilfører livet lidt livsglæde, er som oftest "unødvendigt", men for fanden hvor ville det være trist, hvis en eller anden mavesur gammel knold, skulle lovgive kun ud fra hvad han fandt "relevant i 2019"
Desuden mener jeg at en stor del af de tilladelser der er givet på baggrund af jagt i udlandet øjensynligt er givet på et forkert grundlag, og at de burde tilbagekaldes.
Grænsen for hvornår man sætter relevansen til side for almenborgenerens tryghed skal jo sættes et sted, og min går så her.
Andre vil så sætte grænsen et andet sted, og nogen mener måske endda at der ikke skal være en grænse. Men de fleste kan nok blive enige om at almindelige borgere ikke skal kunne besidde en bazooka eller en fuldt funktionel kampvogn med ammunition.