Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Ras.Killing
- Platin Member

- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 633 times
C-X skrev: ↑23. maj 2019, 22:01
Jeg vil nu stadig anfægte lovligheden af foretagenet, samt fremhæve dobbeltmoralen heri. Hvilken myndighed er det lige DB er udstyret med?
DB skriver selv på deres hjemmeside at:
Dyrenes Beskyttelse er ikke en myndighed, men kan akut tage kontakt til en myndighed og foretage en politianmeldelse.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
-
C-X
- Platin Member

- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Lige præcis, og så er det altså ikke op til dem, at bestemme hvilke dyr de lige indfanger, for bekvemmelighedens skyld

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
Timber
- Platin Member

- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Omend jeg bestemt er tilhænger af at de får et rap(tø hø) over nallerne for "dåden", så frygter jeg nu mere den forventelige shitstorm der vil komme over anmelder...
Tror det bliver meget svært at overbevise masserne om fornuft og lovgivning i dette tilfælde..
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
C-X
- Platin Member

Der er nu heldigvis stadig mennesker der kan tænke selv og en vis folkelig modreaktion overfor Disney-natur og vegansk spelt.
DB ved godt at de har gjort noget dumt og jeg har en mistanke om, at deres nye dækhistorie er en and - mor and er jo netop ikke indfanget

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
Timber
- Platin Member

- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
C-X skrev: ↑23. maj 2019, 22:23
Der er nu heldigvis stadig mennesker der kan tænke selv og en vis folkelig modreaktion overfor Disney-natur og vegansk spelt.
DB ved godt at de har gjort noget dumt og jeg har en mistanke om, at deres nye dækhistorie er en and - mor and er jo netop ikke indfanget
Jeg håber du har ret..
Men historien må da være forholdsvis nem at bekræfte. Der er vel en anmelder der kan træde frem, og der er formodentlig blevet taget nogle notater et sted..
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
Wildlife
- This member is

- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 167 times
-
Kontakt:
Nu med svar fra Dyrenes Beskyttelse
Mail fra DB skrev:
Hej <Navn>
Tak for din mail.
Det er ikke DB's normale procedure at indfange ællinger der er sammen med deres forældre og vi er bekendt med denne sag.
Jeg videregiver dit spørgsmål til vores biolog og vender tilbage til dig.
Med venlig hilsen
<navn>
Så venter jeg spændt på at høre fra deres biolog og fra Naturstyrelsen...
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
Sierra13
- Platin Member

- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 83 times
Wildlife skrev: ↑27. maj 2019, 09:16
Mail fra DB skrev:
Hej <Navn>
Tak for din mail.
Det er ikke DB's normale procedure at indfange ællinger der er sammen med deres forældre og vi er bekendt med denne sag.
Med venlig hilsen
<navn>
Deres svar bliver spændende at høre, selvom jeg frygter de laver en "politiker tale"
-
PSindrup
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Morten273 skrev: ↑27. maj 2019, 12:35
Wildlife skrev: ↑27. maj 2019, 09:16
Mail fra DB skrev:
Hej <Navn>
Tak for din mail.
Med venlig hilsen
<navn>
VI skal også passe på at vi ikke overreagerer!
At Dyre e
[/
Deres svar bliver spændende at høre, selvom jeg frygter de laver en "politiker tale"
VI skal også passe på at vi ikke overreagerer!
At Dyrernes Beskyttelse tager ud og kikker på en skadet andemor er der jo absolut intet galt i. De gør en kæmpe indsats i rigtigt mange andre situationer hvor vi andre også ville blive forargede over hvordan vi “mennesker” behandler dyr i vores varetægt.
Peter
-
Wildlife
- This member is

-
Kontakt:
Jeg har netop modtaget nedenstående svar fra DB.
DB skrev:Kære <navn>,
Mange tak for din mail.
Dyrenes Beskyttelse afhenter ikke ællinger, som er sammen med deres mor, kun vis de befinder sig i en lukket atriumgård og her vil hele familien blive hentet og genudsat i en sø.
Vores Kredsformand <Navn> var blevet kaldt ud på stedet for at se til en andemor, fordi hun var skadet og muligvis havde en brækket vinge. Kredsformanden var der altså ikke for at rede ællingerne fra en måge, som artiklen påstår. Da vores kredsformand ankommer på stedet er andemor og ællinger blevet skilt fra hinanden, grundet andrikker der er ret grove ved den skadet hun and. Grundet den manglende andemor, angriber mågerne ællingerne og det er så her vores Kredsformand tager beslutningen om at indfange ællingerne. Kredsformanden leder forgæves efter moderen, som er forsvundet i forvirringen, derfor bliver beslutningen taget om at indsætte ællingerne på en vildtplejestation.
Det er en ærgerlig situation, som er blevet misforstået af medierne, desværre.
Med venlig hilsen
<navn>
Jeg har efterfølgende gentaget mit ønske om at få oplyst hvilken lovhjemmel de har til at indfange ællinger der svømmer rundt i åen med deres andemor. Så jeg venter spændt på at høre mere fra dem...
-
Sierra13
- Platin Member

- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 83 times
Wildlife skrev: ↑28. maj 2019, 14:06
Jeg har netop modtaget nedenstående svar fra DB.
DB skrev:Kære <navn>,
Mange tak for din mail.
Dyrenes Beskyttelse afhenter ikke ællinger, som er sammen med deres mor, kun vis de befinder sig i en lukket atriumgård og her vil hele familien blive hentet og genudsat i en sø.
Vores Kredsformand <Navn> var blevet kaldt ud på stedet for at se til en andemor, fordi hun var skadet og muligvis havde en brækket vinge. Kredsformanden var der altså ikke for at rede ællingerne fra en måge, som artiklen påstår. Da vores kredsformand ankommer på stedet er andemor og ællinger blevet skilt fra hinanden, grundet andrikker der er ret grove ved den skadet hun and. Grundet den manglende andemor, angriber mågerne ællingerne og det er så her vores Kredsformand tager beslutningen om at indfange ællingerne. Kredsformanden leder forgæves efter moderen, som er forsvundet i forvirringen, derfor bliver beslutningen taget om at indsætte ællingerne på en vildtplejestation.
Det er en ærgerlig situation, som er blevet misforstået af medierne, desværre.
Med venlig hilsen
<navn>
Jeg har efterfølgende gentaget mit ønske om at få oplyst hvilken lovhjemmel de har til at indfange ællinger der svømmer rundt i åen med deres andemor. Så jeg venter spændt på at høre mere fra dem...
Godt du har overskud til at følge op!
Havde det nu ikke været måger, men et sødt dyr, så havde alle pivet over det var synd for dem at man tog maden fra dem.
-
C-X
- Platin Member

Det er 100 % bull shit og udenomssnak... De er blevet taget i en gang hykleri og svømmer nu rygcrawl, mens de håber det går over.
-
Wildlife
- This member is

-
Kontakt:
Så kom der svar igen...
DB skrev:
Kære <navn>,
Det var aldrig meningen at tage ællingerne med, da moderen var til stede, men som vores Kredsformand forklarede os blev moderen jaget op på land af hanænder og det var umuligt at komme op på hende.
Da ællingerne blev angrebet af mågerne, mens andemor var på land valgte Kredsformanden at forsøge at hjælpe ællingerne op på bredden til deres mor. Da andemoren i mellemtiden er forsvundet har vores Kredsformand valget mellem at lade dem blive, sammen med mågerne UDEN deres mor eller tage dem med sig.
Hun valgte det sidste, havde moderen været til at finde, ville Kredsformanden ikke have taget ællingerne med. Hun var dog nødt til at reager på at situationen ændrede sig og ællingerne blev i den nye situation vurderet til at være nødstedte.
Med venlig hilsen
<navn>
Så venter jeg på svar fra Naturstyrelsen på hvornår de mener at dyr er nødstedte...
-
Ras.Killing
- Platin Member

- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 633 times
Yup... bullshit!
Og at DB vil lægge navn til sådan en forklaring fatter jeg ikke
Spil nu bare med åbne kort! Kredsformanden handlede i situationen efter hjertet. Det var måske ikke den rigtige beslutning og ikke noget vedkommende havde hjemmel til... men det var det der skete. Det ville de fleste nok kunne se igennem fingre med.
Men hvis DB virkelig mener, at et dyr der er ved at blive ædt af et andet dyr skal reddes... Så er de ude på et skråplan!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
-
Rigsby
- Gold Member

- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 212 times
Jeg tænker sådan lidt !
Man skal vælge sine kampe med omhu og kampe man ikke har noget ud af at vinde skal man bare lade ligge.
Er der nogen som gider forklare mig formålet med at skrive til Gud og hver mand og stille spørgsmål som på det nærmeste er ligeså absurde som situationen med ællinger, speltmødre og Gøg og Gokke?
Jeg synes at spørgsmålene for så vidt er gode nok men om det reelt er værd at bruge indåndingsluft eller dagslys på kan jeg ha min tvivl om, en anden ting som slår mig (udover min kone) er at det kunne udstille forummets seriøsitet som være ikke eksisterende.
Som sædvanligt, bare flyvske tanker igennem et ellers tomt hoved.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
-
1407
- Bronze Member

- Interesser: Jagt og Historiskskydning
- Geografisk sted: sydvest jylland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
Jeg synes det er meget relevant hvornår DB skal gribe ind og hvornår naturen skal gå sin gang. Havde vi snakket om dyr i fangenskab det blev mishandlet, er indblanding en god ting.
Men i dette tilfælde er det som Sebastian klein beskriver det DB der prøver at redde naturen for naturen.
At stille spørgsmål til dette er yderst vigtigt, så alle ikke render rundt og gør som det passer dem. Vi har en lov på området og den skal overholdes, uanset speltmødre og veganer ( krænkelsesaktivister) eller dyrevenner uden objektivt viden på området.
Rigsby skrev: ↑30. maj 2019, 17:54
Jeg tænker sådan lidt !
Man skal vælge sine kampe med omhu og kampe man ikke har noget ud af at vinde skal man bare lade ligge.
Er der nogen som gider forklare mig formålet med at skrive til Gud og hver mand og stille spørgsmål som på det nærmeste er ligeså absurde som situationen med ællinger, speltmødre og Gøg og Gokke?
Jeg synes at spørgsmålene for så vidt er gode nok men om det reelt er værd at bruge indåndingsluft eller dagslys på kan jeg ha min tvivl om, en anden ting som slår mig (udover min kone) er at det kunne udstille forummets seriøsitet som være ikke eksisterende.
Som sædvanligt, bare flyvske tanker igennem et ellers tomt hoved.
mvh 1407
old soldier never die, they just fade away
Anschütz 1407
Mauser k98k
CarlGustaf 6,5 x 55
Enfield p14 303"
Lanber Norlett 12/70
-
C-X
- Platin Member

Selvfølgelig skal man holde DB ansvarlige for deres åbenlyse hykleri. Det de lige har gjort, har de selv kørt en kampagne imod...
Husk også på hvad de præsterer i Vildtforvaltningsrådet, når de sætter begrænsninger på jagten, baseret på deres følelseshysteri alene. De profilerer sig på, at udbrede et negativt billede af jagt og jægere.
-
Fast Fumble
- Moderator

- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 953 times
-
Kontakt:
Jeg har nu ryddet lidt op i tråden.
Vær meget opmærksom på at dette ikke er Smalltalk. Tal ordentligt, debatter respektfuldt.
De, der ikke kan finde ud af det, hører ikke hjemme her.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
-
Wildlife
- This member is

-
Kontakt:
Jeg fik efter et pænt langt stykke tid svar fra Naturstyrelsen om at de kigger på sagen.
Kære <NAVN>
Tak for din henvendelse.
Det er ikke tilladt at indfange vildt i naturen - herunder ællinger i ferske vande.
Miljøstyrelsen vil på baggrund af din henvendelse og tilsendte artikel rette henvendelse til Dyrenes Beskyttelse om den pågældende situation.
Venlig hilsen
<MEDARBEJDERS FULDE NAVN>
AC Fuldmægtig/Biolog | Arter & Naturbeskyttelse
+45 <DIREKTE NUMMER> |
INITIALER@mst.dk
-
C-X
- Platin Member

Tak!
-
Wildlife
- This member is

-
Kontakt:
C-X skrev: ↑6. aug 2019, 11:00
Tak!
Selv tak, nogen skal jo tage kampen engang i mellem.

-
jæger82
Som nyjæger der ikke har aktier i hverken jægernes eller dyrenes beskyttelse, er ovenstående læsning lidt som at læse "nationen" på eb.dk, jeg bliver ofte mødt af jægere der holdninger der ligger langt fra almindelige mennesker.
Det kan være at dyrenes beskyttelse er dumme, eller danmarks naturfredningsråd er nogle idioter ligesom ulve åbenbart er fair game hvis man er jæger og ikke kan lide dem. ?!
Jeg er bange for at jægerne, med disse holdninger er ved at sætte sig selv i en bås, man som nyjæger har svært ved at se sig selv i.
Dette indlæg er blot et lille indspark fra en der stadig ser det hele lidt udefra og er ikke ment som en mudderkastning vendt mod en bestemt gruppe.
Mvh Nyjægeren