Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Parfait
- Silver Member

- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 61 times
DB89 skrev: ↑9. maj 2019, 16:41
Mon ikke nogle herinde vil mene, at han bare gjorde brug af sin grundlovssikrede ytringsfrihed?
Jo, sikkert. Ytringsfriheden er heldigvis
under ansvar, og ikke absolut.
Mvh Jakob
-
Ninjakebab
- Silver Member

- Interesser: Lave ting, skyde med ting
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 39 times
"ALLE jægere hader ulve. Og 99% af almindelige mennesker hader det lortedyr."
Det er fantastisk når nogle få mener de har hele landet bag sig i enighed, og på den måde kan tale for folket. Det er så pinligt for jægerne at nogle få, får så meget opmærksomhed, så hele resten af Danmark tror det er standarden.
Det kunne egentlig være ret interessant med en afstemning på denne front, så vi kan se hvor mange der faktisk hader ulven. Om ikke andet så bare for synets skyld, udadtil, for alle dem der læser med.
(Det kan selvfølgelig være sådan en afstemning allerede er lavet, har blot ikke set den)
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser
-
C-X
- Platin Member

- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Jeg oplever de fleste ulvemodstandere som værende ganske rationelle og bestemt ikke som ulvehadere. Ulven er både spændende og fascinerende, så hvorfor skal man hade den, bare fordi man ikke mener der er plads til den? Ulven følger bare sin natur.
Omvendt oplever jeg en del ulvetilhængere, som værende fuldstændigt ukritiske overfor dens tilstedeværelse og de problemer der følger med.
Jeg vil ikke kalde dem ulveelskere, for jeg kan jo selv godt lide ulve.
Derudover hader jeg virkelig skovflåter!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
PSindrup
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
C-X skrev: ↑10. maj 2019, 12:09
Jeg oplever de fleste ulvemodstandere som værende ganske rationelle og bestemt ikke som ulvehadere. Ulven er både spændende og fascinerende, så hvorfor skal man hade den, bare fordi man ikke mener der er plads til den? Ulven følger bare sin natur.
Omvendt oplever jeg en del ulvetilhængere, som værende fuldstændigt ukritiske overfor dens tilstedeværelse og de problemer der følger med.
Jeg vil ikke kalde dem ulveelskere, for jeg kan jo selv godt lide ulve.
Derudover hader jeg virkelig skovflåter!
Jeg hører til den første kategori. Jeg hader bestemt ikke ulve, og er heller ikke bange for dem som sådan, men jeg mener bare ikke at Danmark er stort nok til at huse vilde ulve, med den "tæthed" vi har på diverse besætninger som ulvene helt naturligt ser som deres fødegrundlag.
Omvendt er de "fanatiske" ulveelskere helt "blinde" overfor de problemer ulvene afstedkommer for landmænd og hobbydyrehold hvis besætninger bliver nedlagt af ulvene.
Peter
-
Refraktorius
- Admin

- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Sjovt nok har vi set “vildsvine-elskere” have præcis den samme blinde begejstring uden blik for konsekvenserne som du tilskriver *ulveelskere”.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."