(...) Det jeg forsøger at sige med historien om faldstammen er ikke relevant i denne diskussion, det indrømmer jeg, men samme person havde 2 uger forinden storskrydende fortalt samtlige medlemmer i foreningen at et lasersigte som det jeg havde monteret på min Glock var dybt ulovligt på trods af at han reelt ikke havde en prut forstand på hvad han talte om, fuldstændig som når C-X påstår at et Roni-skæfte gør en Glock til en SMG.
SMG er en forkortelse som betyder Sub Machine Gun og hvis man oversætter det til dansk får man "Maskinpistol", en maskinpistol er et våben som er enten select-fire, altså valgbart imellem semi og fuldauto (som i den gamle Mp M44) eller altid fuldautomatisk (som i den gode gamle Mp M49), en Glock i et Roni-skæfte bliver hverken det ene eller andet men forbliver et semi-auto våben.
At SKV varetager registreringen af skyttevåben i Danmark har jeg ingen probmlemer er og jeg synes faktisk at de gør et godt stykke arbejde, der hvor jeg mener at der fejles er ved smagsdommeri og selvstrammeri, andet er det ikke.
Nu begynder jeg så småt at blive særdeles muggen. Du er fremkommet med den samme usande påstand omkring hvad jeg har ytret hele to gange! Samtidig har jeg så ikke en "prut forstand"
Du forholder dig heller ikke til min uddybelse, inden du foretager endnu et forfejlet personangreb. Det er så lavt et niveau, at det er grotesk. Havde jeg været liberal eller progressiv havde jeg nok endda kaldt det krænkende, men jeg nøjes med at blive arrig.
Hvis du (i min optik) gjorde noget smart så skulle du hellere skrive at din udlægning var forkert og at det som skæftet gør alene er at gøre pistolen til et våben som kan affyres fra skulderen (altså en kort riffel) og at den ikke ændrer funktion til en SMG, men det er bare mit forslag, hvad du gør er op til dig.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
Halvautomatisk - i begge tilfælde, hvis det skulle være undgået din opmærksomhed.
Ja, og ?
H&K betegner den selv som "this is our SP5K PISTOL", da journalisten fra "GunsAmerica" spørger Jeff om hvad det er , at så GunsAmerica har sat en fejlagtig overskrift på videoklippet .................ja det beviser vel ikke andet end at de også har taget fejl!
Jeff fra H&K nævner på intet tidspunkt i klippet ordet SMG, det gør journalisten dog, men hvad, han er jo også bare journalist.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
Resten er alle vidst bedst tjent med fortsætter over PM.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886