Så kom vi vist godt og vel til slutningen af første uge i januar.
48 vil støtte og 12 er ikke interesseret. 80/20 split. Der er konsensus om at bøden for ulovlig import er på sin plads, men at det efterfølgende frafald af samtykke til jagttegn der ses om en overreaktion og som noget der kan danne en farlig præcedens - specielt fordi det er en rent administrativ beslutning der træffes af politiet selv.
I den konkrete sag står flg. tilbage:
1. Samtykket til jagttegn er frafaldet. Dette er der klaget over men der kan gå op til 6 mdr. før klagen er behandlet. Først herefter vil det evt. kunne gå rettens vej.
2. Det er uafklaret om et indsamlet beløb kan fritages for skat. Der er foreslået flere forskellige modeller, men i første instans er det et forsøg værd at prøve at få et bindende svar fra Skat.
3. Der er ikke taget kontakt til Hans-Jørgen Kruse da det er for uklart hvorvidt vi vil kunne hjælpe - og hvis vi kan, i hvilket omfang.
Konklusion: For nuværende foretager jeg mig ikke mere udover at bede Skat om et bindende svar. Så må "vi" se an om udfald af klage samt andre sager der kan være retningsgivende, giver anledning til mere.
Mange tak til alle der har stemt, diskuteret og delt af viden og indsigt.
Afstemning: Interesse for indsamling til fordel for Hans-Jørgen Kruse
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 16 times
Re: Afstemning: Interesse for indsamling til fordel for Hans-Jørgen Kruse
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Jeg ville starte her:Sirupate skrev: ↑15. jan 2019, 10:33Så kom vi vist godt og vel til slutningen af første uge i januar.
48 vil støtte og 12 er ikke interesseret. 80/20 split. Der er konsensus om at bøden for ulovlig import er på sin plads, men at det efterfølgende frafald af samtykke til jagttegn der ses om en overreaktion og som noget der kan danne en farlig præcedens - specielt fordi det er en rent administrativ beslutning der træffes af politiet selv.
I den konkrete sag står flg. tilbage:
1. Samtykket til jagttegn er frafaldet. Dette er der klaget over men der kan gå op til 6 mdr. før klagen er behandlet. Først herefter vil det evt. kunne gå rettens vej.
2. Det er uafklaret om et indsamlet beløb kan fritages for skat. Der er foreslået flere forskellige modeller, men i første instans er det et forsøg værd at prøve at få et bindende svar fra Skat.
3. Der er ikke taget kontakt til Hans-Jørgen Kruse da det er for uklart hvorvidt vi vil kunne hjælpe - og hvis vi kan, i hvilket omfang.
Konklusion: For nuværende foretager jeg mig ikke mere udover at bede Skat om et bindende svar. Så må "vi" se an om udfald af klage samt andre sager der kan være retningsgivende, giver anledning til mere.
Mange tak til alle der har stemt, diskuteret og delt af viden og indsigt.
http://www.indsamlingsnaevnet.dk/
Peter
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 16 times
Tak skal du have - jeg har skam læst pågældende side - refererer den også i indlæg #0 i denne tråd.
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin