Må man stadigvæk godt selv korte af haglgevær løb

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
HR
This member is
This member is
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 238 times
Been thanked: 278 times

Re: Må man stadigvæk godt selv korte af haglgevær løb

Indlæg af HR » 31. jan 2018, 17:16

Jammen er vi så ikke enige? Mit magasin er loddet fast. Jeg har svejset en anordning ind i magasinbunden der forhindre opladning med mere end en patron.
HR

(Jeg ved godt at vi ikke er helt enige og jeg ved godt at min tolkning er liberal. Hvis du havde spurgt mig om et juridisk råd havde jeg givet en meget mere restriktiv tolkning for med garanti ikke at bringe dig i fedtefadet og for at dække min ejen røv. Det er derfor vi ser så mange selvstrammere blant eksperter i mere eller mindre officielle stillinger. Men jeg står inde for min egen tolkning af lovens ord og formål, og jeg er ikke bange for at blive kontrolleret).
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Randy M
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 116 times

Re: Må man stadigvæk godt selv korte af haglgevær løb

Indlæg af Randy M » 31. jan 2018, 22:29

Jeg har faktisk lige forhørt en bøssemager idag. Jeg viste dem min egen plombering til Mavericken, og han sagde det var en fin løsning. Jeg spurgte om de ikke kunne lave en ekstra til mig, kun fordi jeg gerne ville have en kvittering fra en bøssemager på arbejdet. Han sagde faktisk selv at det var lige meget hvem der lavede det, selvom han jo egentlig bare kunne have taget imod opgaven og tjent de penge. Jeg forklarede ham at hvis jeg kunne sige at jeg har gjort hvad jeg kunne, og få en bøssemager til at lave arbejdet og have en kvittering på det, så ville jeg godt give de penge. Det er slf lidt unødige penge at bruge - men omvendt kan jeg sige at jeg har gjort hvad jeg kunne, og så behøver jeg ikke bekymre mig mere om det.

Besvar