Antal farlige våben
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning, jagt og genladning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 16 times
Antal farlige våben
Hvor mange rifler og pistoler er det lige man må have, før man skal have alarm og sværere skab? Er det 9 max, eller må man også have det tiende våben? Og gør det nogen forskel, at de er fordelt i 3 skafor blå skabe, eller er det pr husstand, og ikke pr skab?
Og hvor køber i det dersens brandfare klistermærke, til skabet med krudt og kugler?
Og hvor køber i det dersens brandfare klistermærke, til skabet med krudt og kugler?
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell
"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson
George Orwell
"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Re: Antal farlige våben
Det er 10 særligt farlige, eller 25 i alt, og det er pr husstand. Det har ingen betydning at du har flere SKAFOR blå skabe.Sila0079 skrev: ↑17. dec 2020, 20:27Hvor mange rifler og pistoler er det lige man må have, før man skal have alarm og sværere skab? Er det 9 max, eller må man også have det tiende våben? Og gør det nogen forskel, at de er fordelt i 3 skafor blå skabe, eller er det pr husstand, og ikke pr skab?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Den præcise formulering er:
Våbenbekendtgørelsens § 24 skrev: Stk. 4. Opbevaring af indtil 25 af de våben og vekselsæt, der er omfattet af våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1 og 2, heraf højest 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 9, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Silver Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Østfyn
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 2 times
Hvis det er samme klistermærker, som ved transport af farligt gods.
Bla. her: https://www.cantell.dk/webshop/faresedl ... eddel-nr-3
Skal du ikke bruge en rulle, find din lokale modtagestation, og hør om de har et par.
Elles PB mig, så finder jeg et par stykker efter 2020.
(men er det ikke klasse 1 klistermærker, du er ude efter)
Skal du ikke bruge en rulle, find din lokale modtagestation, og hør om de har et par.
-
- Gold Member
Mange tak. Var stødt på en formulering et sted, hvor det lød som om at det var fra og med 10, der var de ekstra krav. Men så kan jeg godt sende pengene afsted efter din gamle rem 700 A.H. Larsen 6,5x55, som jeg har lagt billet ind på, uden sved på pandenAgamemnon skrev: ↑17. dec 2020, 21:37Den præcise formulering er:
Våbenbekendtgørelsens § 24 skrev: Stk. 4. Opbevaring af indtil 25 af de våben og vekselsæt, der er omfattet af våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1 og 2, heraf højest 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 9, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil.

"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell
Jordan Peterson
George Orwell
Jordan Peterson
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 428 times
Angående skilte/klistermærker, så er det bare at finde på nettet, printe ud og klistre op.
Jeg tog dog selv den avancerede udgave, og printede ud, laminerede, og klistrede op.
Jeg tog dog selv den avancerede udgave, og printede ud, laminerede, og klistrede op.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Gold Member
Kun hvis man er genlader, og opbevarer krudt og andre genladningskomponenter/patroner.
George Orwell
Jordan Peterson
George Orwell
Jordan Peterson
- Ingsorsi
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Roskilde / København
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 27 times
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
De skriverAarlar skrev: ↑17. dec 2020, 21:50Hvis det er samme klistermærker, som ved transport af farligt gods.
Så det må være noget ligende den her1.6 På boks- eller skabsdøren skal placeres et skilt, der angiver, at tobaksrygning og brug af åben ild er forbudt, når boksen er åben. Skiltningen skal være i overensstemmelse med Arbejdsministeriets bekendtgørelser om sikkerhedsskiltning
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 129 times
Jeg har 2 stk på mit skab pga genladning - åben ild forbudt og rygning forbudt.FBN skrev: ↑18. dec 2020, 00:06De skriverAarlar skrev: ↑17. dec 2020, 21:50Hvis det er samme klistermærker, som ved transport af farligt gods.
(men er det ikke klasse 1 klistermærker, du er ude efter)Så det må være noget ligende den her1.6 På boks- eller skabsdøren skal placeres et skilt, der angiver, at tobaksrygning og brug af åben ild er forbudt, når boksen er åben. Skiltningen skal være i overensstemmelse med Arbejdsministeriets bekendtgørelser om sikkerhedsskiltning
0FEAB076-8F7E-4B80-AB7D-AFC8F38C17B7.jpeg
de koster 30kr i bauhaus sådan nogle klistermærker.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington