Jeg TROR det er beskrevet her :
21. a Registrering af piber:
Erhvervelse af en pibe i samme kaliber som grundvåbnet kræver ikke registrering i SKV (VL § 2 c, stk. 2).
Piber i anden kaliber end grundvåbnet, skal registreres og vil blive betragtet som et vekselsæt i SKV, hvorfor der skal indsendes SKV-ansøgning.
Kilde ;
https://mimer.dgi.dk/_layouts/15/DGI.Mi ... 53ECD4-001
Hvad er reglerne for Import af ny slæde til pistol?
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Re: Hvad er reglerne for Import af ny slæde til pistol?
Jeg skrev i indlægget:JRexA skrev: ↑12. jun 2019, 18:11Nu er det totallængde, loven taler om, når vi snakker om 210 mm, og ikke længde på slæde, eller pibe/slæde, så du er fortsat ikke særlig præcis.Fast Fumble skrev: ↑12. jun 2019, 10:29
Nådada, var der et enkelt sted hvor jeg ikke fik skrevet "slæden/piben". Det må du meget undskylde. Jeg tror nu godt de fleste forstod meningen alligevel.
Men nu kan der vist ikke koges mere suppe på den høne.![]()
Jeg er ret sikker på at det er til at forstå, men ... ja, her er jeg nok lidt langsom i optrækket, forklar mig lige hvad det var du ikke forstod?.Ja, det er vel allerede belyst? Er slæden samme længde som originale - så ingen problem, ingen registrering, det er bare en reservedel.
Gør slæden (/piben) pistolens totallængde kortere end 210mm, så er det ulovligt. Gør slæden (/piben) pistolens totallængde længere eller kortere, så er det ikke soleklart om det kræver ændret registrering ved SKV. Det bør man nok spørge SKV om, hvis det bliver aktuelt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- RKN
- Platin Member
- Interesser: Skydning, Jagt og mad
- Geografisk sted: Jammerbugt
- Has thanked: 427 times
- Been thanked: 30 times
Hvordan går det med importen af zev slæden ?? Blev det til mere ??
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 14 times
ZEV slæden viste sig at være nærmest umulig at få fat i. I hvert fald den jeg gerne ville have. Så jeg endte med at købe en fra POF-USA i stedet - igennem Brownells. Det er ca. samme pris og da jeg i forvejen har nogle rifler fra POF-USA, synes jeg det var meget passende
Jeg fik desværre en forkert version tilsendt i første omgang, efter at have ventet i 10 uger, så den røg retur og nu venter jeg på en ny. Det er faktisk lige præcist 2 mdr. siden at vi bestilte den nye, så hvis jeg er heldig kommer den inden for et par uger.

Jeg fik desværre en forkert version tilsendt i første omgang, efter at have ventet i 10 uger, så den røg retur og nu venter jeg på en ny. Det er faktisk lige præcist 2 mdr. siden at vi bestilte den nye, så hvis jeg er heldig kommer den inden for et par uger.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Jaeh, man bliver sådan et tålmodigt menneske, af at være sportsskytteSuneHJ skrev: ↑24. okt 2019, 08:20ZEV slæden viste sig at være nærmest umulig at få fat i. I hvert fald den jeg gerne ville have. Så jeg endte med at købe en fra POF-USA i stedet - igennem Brownells. Det er ca. samme pris og da jeg i forvejen har nogle rifler fra POF-USA, synes jeg det var meget passende![]()

Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Jaeh, man bliver sådan et tålmodigt menneske, af at være sportsskytte 
[/quote]
Du ved godt man ikke må lyve
Eller så er du den eneste skytte jeg har kendt i mange mange år som er tålmodig
Personligt er jeg ved at rive de sidste hår ud af knolden for at få 4 svar på spørgsmål fra bla. JM - Politi - PAC, 2 af dem er 8 mdr. gamle

[/quote]

Personligt er jeg ved at rive de sidste hår ud af knolden for at få 4 svar på spørgsmål fra bla. JM - Politi - PAC, 2 af dem er 8 mdr. gamle

- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 129 times

[/quote]
Tror mere man bliver tvunget til at opføre sig som om man har tålmodighed, mens man render rundt og får grå hår før tid fordi man venter i 100 år og en madpakke på at få OK til ens nye legetøj

Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington