Afvist våbenansøgning gr smtykke erklæring er digital

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 104 times

Afvist våbenansøgning gr smtykke erklæring er digital

Indlæg af Luluselsker » 31. jan 2019, 10:47

Så fik vi da prævet det
Politiet afviste min ansøgning til en riffel grundet samtykkeerklæringen er underskrevet digitalt
(stylus og digital skriveplade)
Wtf
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Re: Afvist våbenansøgning gr smtykke erklæring er digital

Indlæg af LapuaMagnum » 31. jan 2019, 10:49

Hvad?? En digital underskrift der ikke virker, hvordan har du gjort det hvis det ikke er i adobe eller et billede du sætter ind af din underskrift?

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Has thanked: 30 times
Been thanked: 176 times

Indlæg af CO » 31. jan 2019, 10:53

Jeg bruger Adobe Acrobat og indsætter min signatur som en indskannet underskrift.

Man kan også gøre det i Adobes gratis version til iPad.

Så kan man ikke se at dokumentet er underskrevet "digitalt".

Den virker både hos Politi og SKV.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af Ølgaard » 31. jan 2019, 10:59

Var til generalforsamling i går i klubben, og formanden oplyste at når vi søgte SKV skulle person nummer og underskrift skrives i hånden, det havde han fået oplyst, det var noget med PC sikkerhed ??

Kan det være det som er problemet ??

:razz: :razz:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 31. jan 2019, 11:10

Indtil vi får en løsning med Nem-ID/log ind til borger.dk, så synes jeg egentlig ikke, at systemet med en fysisk samtykkeerklæring er så svær.

Nu om dage printer man jo bare erklæringen ud, underskriver den, tager et billede af den med telefonen og uploader billedet til sin computer.

Det SKAL blive nemmere, men indtil det bliver således, så er ordningen nu ikke slem. Det tager allerhøjest fem minutter, og det er inklusive at starte printeren op.

EDIT: Inden jeg får skudt i skoene, at jeg advokerer for bibeholdelsen af nuværende praksis, så forholder det sig IKKE sådan.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Has thanked: 30 times
Been thanked: 176 times

Indlæg af CO » 31. jan 2019, 11:20

Var til generalforsamling i går i klubben, og formanden oplyste at når vi søgte SKV skulle person nummer og underskrift skrives i hånden, det havde han fået oplyst, det var noget med PC sikkerhed ??

Kan det være det som er problemet ??
Det er ikke helt korrekt.

SKV tilråder at formanden selv skriver CPR nr. i hånden, for at det ikke ligger på klubbens master SKV2, hvis man bruger sådan en.
Det er ikke et krav.
Underskrift har altid skullet skrives i hånden, men signatur funktionen i Acrobat med en indskannet underskrift har virket i flere år og gør det stadig, men det virker kun fordi, at man i ikke kan se det ikke er håndskrevet.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 31. jan 2019, 11:34

Man afviste da den fysisk skal vlre i blækform menes der jeg måtte grine højt da jeg har tilladelsen til våbnet er selv både sælger og køber på det og det eneste der er ved det er det skal overgå fr riffel og til vekselpibe

Det sammenholdt med at vi idag skal klikke den lille grønne boks hvor vi giver samtykke til at de må behandæe vores oplysninger synes keg det er grænsende til molboarbejde med de forpuxede formularer i papir som de iøvrigt ikke læser
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur

458hunter
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 349 times
Been thanked: 160 times

Indlæg af 458hunter » 31. jan 2019, 14:32

Flugteren skrev:
31. jan 2019, 11:10
Indtil vi får en løsning med Nem-ID/log ind til borger.dk, så synes jeg egentlig ikke, at systemet med en fysisk samtykkeerklæring er så svær.

Nu om dage printer man jo bare erklæringen ud, underskriver den, tager et billede af den med telefonen og uploader billedet til sin computer.

Det SKAL blive nemmere, men indtil det bliver således, så er ordningen nu ikke slem. Det tager allerhøjest fem minutter, og det er inklusive at starte printeren op.

EDIT: Inden jeg får skudt i skoene, at jeg advokerer for bibeholdelsen af nuværende praksis, så forholder det sig IKKE sådan.
Det er kun let hvis man har en printer :)

Det har jeg ikke hjemme, men til gengæld har jeg aldrig haft problemer med at have vedhæftet billede af håndskrevet samtykke.

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Indlæg af Allan3 » 31. jan 2019, 14:46

Jeg bruger den samme samtykke erklæring som jeg har brugt i mange år.
Jeg printede en og udfyldte den i hånden med kuglepen pånær dato feltet som jeg efterfølgende har sat ind i Adobe, når jeg skal bruge den så åbner jeg den og retter datoen og gemmer. Det sammen gør jeg igen næste gang jeg skal bruge den.
Den har jeg brugt rigtig mange gange uden at høre noget for det.

Men jeg har da lige sendt et par SKVer ind med underskrift fra adobo, så må vi se hvad de siger til det

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 233 times
Been thanked: 216 times

Indlæg af Kenned » 31. jan 2019, 15:31

Jeg fatter simpelthen ikke Politiets problem.

Det VÆRSTE der kan se er at de får en "forfalsket" samtykkeerklæring tilsendt fra én der selv har sendt den for at søge en våbentilladelse. Hvad i alverden skulle problemet være?

Hilsen Kenneth

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 31. jan 2019, 15:35

Kenneth Jensen skrev:
31. jan 2019, 15:31
Jeg fatter simpelthen ikke Politiets problem.

Det VÆRSTE der kan se er at de får en "forfalsket" samtykkeerklæring tilsendt fra én der selv har sendt den for at søge en våbentilladelse. Hvad i alverden skulle problemet være?

Hilsen Kenneth
Uanset så giver du når du klikker fluebenet i grønne boks samtykke til samme som på sedlen

LMLassen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: militærvåben - historie - jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af LMLassen » 31. jan 2019, 15:47

Jeg har også fået afvist en ansøgning, fordi min samtykkeerklæring var underskrevet digitalt. Blev bedt om at indsende alle dokumenter + en korrekt underskrevet og indscannet/fotograferet samtykkeerklæring.

Det blev naturligvis gjort samme dag 7. januar, som jeg modtog "afslaget" på borger.dk.

Har tidligere signeret dokumenter til ACØ digitalt uden problemer.

Oprindeligt indgav jeg digital ansøgning 7. december - for så nogle dage senere, at opdage at Politiets system var gået i "sort", fordi Jægerforbundet skrev om det. Ansøgte som instrueret igen "manuelt" og indsendte ansøgningen via borger.dk.

I sidste uge ringede jeg til PAC for at få bekræftet, at de havde modtaget den seneste korrekte ansøgning. Det kunne den pågældende - venlige og imødekommende medarbejder - dog ikke se ved at søge på mit cpr. nr. Først da hun søgte i "indbakken" på navn dukkede den op. Blev lovet, at den ville blive behandlet, når de "nåede til dens plads i bunken."

Så jeg venter stadig på at få lov til at hente den særligt farlige, taktisk kulsorte, .22 LR - salonkanon med repeterlås, jeg har stående hos våbenpusheren.

:wall: :mad: :alcohol:

Lars

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 31. jan 2019, 17:21

LMLassen skrev:
31. jan 2019, 15:47
Jeg har også fået afvist en ansøgning, fordi min samtykkeerklæring var underskrevet digitalt. Blev bedt om at indsende alle dokumenter + en korrekt underskrevet og indscannet/fotograferet samtykkeerklæring.

Det blev naturligvis gjort samme dag 7. januar, som jeg modtog "afslaget" på borger.dk.

Oprindeligt indgav jeg digital ansøgning 7. december - for så nogle dage senere, at opdage at Politiets system var gået i "sort", fordi Jægerforbundet skrev om det. Ansøgte som instrueret igen "manuelt" og indsendte ansøgningen via borger.dk.

I sidste uge ringede jeg til PAC for at få bekræftet, at de havde modtaget den seneste korrekte ansøgning. Det kunne den pågældende - venlige og imødekommende medarbejder - dog ikke se ved at søge på mit cpr. nr. Først da hun søgte i "indbakken" på navn dukkede den op. Blev lovet, at den ville blive behandlet, når de "nåede til dens plads i bunken."

Så jeg venter stadig på at få lov til at hente den særligt farlige, taktisk kulsorte, .22 LR - salonkanon med repeterlås, jeg har stående hos våbenpusheren.

Lars

Jeg har 4 rifler ud over den som skal overgå til vekselsæt der afventer tilladelse så frygter da de kommer til at hænge længe

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 428 times
Been thanked: 136 times

Indlæg af The Mad Viking » 31. jan 2019, 17:32

LMLassen skrev:

Lars
Jeg røg ind i samme problem med den nye hjemmeside.
Og jeg ringede idag.
De havde slet ikke modtaget den “Manuelt” indsendte ansøgning, den ligger sikkert på Rigspolitiets hoved-email et eller andet sted.
Hvis jeg får fat i dem som opfandt borger.dk og “sikker mail” til det offentlige... :evil: :modbat:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 31. jan 2019, 17:39

The Mad Viking skrev:
31. jan 2019, 17:32
LMLassen skrev:

Lars
Jeg røg ind i samme problem med den nye hjemmeside.
Og jeg ringede idag.
De havde slet ikke modtaget den “Manuelt” indsendte ansøgning, den ligger sikkert på Rigspolitiets hoved-email et eller andet sted.
Hvis jeg får fat i dem som opfandt borger.dk og “sikker mail” til det offentlige... :evil: :modbat:
. Ja så bed dem lige forklare hvorfor PAC tidl, acø og acv ikke mener de må sende tilladelser viq eboks og borger. Dk fordi det ikke er sikkert atsende cpr oplysninger derigennem i deres opfattelse

LMLassen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: militærvåben - historie - jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af LMLassen » 7. feb 2019, 19:43

Syntes lige jeg skylder en opdatering.

Modtog i dag ved PostNords mellemkomst våbentilladelsen til min salonriffel. Nøjagtigt én måned jeg ansøgte om tilladelsen for tredje gang og omkring to uger efter jeg ringede og bad om en bekræftelse på, at De havde modtaget ansøgningen.

Nu kommer jeg nok til at fremstå som både urimelig og utaknemmelig - måske endda direkte ufin - ved at nævne, at jeg d.d. kun har modtaget våbentilladelse til "riffelsystemet" - ikke til den vekselpibe, der var en del af pakken.

Jeg kontrollerede straks, om jeg havde glemt at indsende begge ansøgninger eller var kommet til at indsende ansøgningen til riflen to gange. Men jeg kunne se, at alle relevante filer var korrekt vedhæftet på mailen på borger.dk.

Jeg må med skam tilstå, at jeg ikke væbnede mig med tålmodighed og afventede, at tilladelsen til vekselpiben helt af sig selv dukkede op med posten en gang i én ikke alt for fjern fremtid.

Skulle der _ helt utilsigtet naturligvis - have indsneget sig blot en antydning af ironi eller sarkasme i ovenstående, så slutter det her!

Jeg ringede ind og en venlig og imødekommende medarbejder kunne på kort tid bekræfte, at de havde modtaget ansøgningen om tilladelse til vekselpiben - og at denne ansøgning ikke var blevet behandlet. Hun lovede også, at hun personligt ville ekspedere sagen ved fyraften.

:giggle: :impatient: :freak:

Besvar