Fingeraftryk for at få et Pas ?
-
- Platin Member
- Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 44 times
Fingeraftryk for at få et Pas ?
Er det korrekt at man skal aflevere fingeraftryk for at få et pas?
Hvem har adgang til det og hvad bruges det til?
Hvem har fundet på det?
Det er i forvejen grænseoverskridende for mig at et foto skal være vellignende , og når jeg siger jeg ikke har noget at skjule, siger min kloge kone at jeg for andre personers skyld, bør iklæde mig dækkende beklædning.
Hvem har fundet på det?
Det er i forvejen grænseoverskridende for mig at et foto skal være vellignende , og når jeg siger jeg ikke har noget at skjule, siger min kloge kone at jeg for andre personers skyld, bør iklæde mig dækkende beklædning.
Bobo ------ Igen uden billeder
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Re: Fingeraftryk for at få et Pas ?
Det er korrekt. Dit fingeraftryk skal scannes ved pasansøgning.Bobo skrev: ↑29. jan 2019, 15:39Er det korrekt at man skal aflevere fingeraftryk for at få et pas?
Hvem har fundet på det?
Mht. dit privatliv, så ved staten allerede mere om dig, end du selv gør. Så tag det roligt. De får ikke informationer, de ikke allerede har i forvejen.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Ja
En envejskrypteret version indlejres i passet som biometrisk data. Ved ikke om det bruges til andet.
Edit: Jeg huskede forkert. Fingeraftryk gemmes som billeder i passets chip.
Bl.a. EU
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Kode1303
- Gold Member
- Interesser: Ammunition og skydning.
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 14 times
Så staten har mine fingeraftryk? Hm - jeg kan ikke mindes, de er blevet scannet eller andet

Make mine a carbine.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
EU får skyld for meget. Det er sikkert helt berettiget, men sidst jeg skulle have fornyet mit pas, fik jeg også scannet fingeraftryk. Jeg fik oplyst at hvis ikke det blev gjort, kunne jeg ikke rejse ind i USA.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Det er korrekt at indrejse i USA kræver biometrisk pas, men det er nu EU som konkret har fået indført biometri i pas for EU borgere.Lassescout skrev: ↑29. jan 2019, 16:07EU får skyld for meget. Det er sikkert helt berettiget, men sidst jeg skulle have fornyet mit pas, fik jeg også scannet fingeraftryk. Jeg fik oplyst at hvis ikke det blev gjort, kunne jeg ikke rejse ind i USA.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Jeg var lige nøjagtig samme mølle igennem først på året, da jeg skulle have lavet nyt pas...
Man kan på ingen måde komme udenom en fingeraftryksscanning.. Dog er det så "kun" begge pegefingre, og de er vist tilfreds med 50% kvalitet..
Spurgte også den arme dame ind til hvem og hvad der havde adgang til informationerne.. Tror hun blev lidt træt af mig...
Man kan på ingen måde komme udenom en fingeraftryksscanning.. Dog er det så "kun" begge pegefingre, og de er vist tilfreds med 50% kvalitet..
Spurgte også den arme dame ind til hvem og hvad der havde adgang til informationerne.. Tror hun blev lidt træt af mig...

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg troede faktisk at der kun blev gemt en checksum.
Det ville have været rigeligt hvis formålet var at verificere ID frem for at opbygge en fingeraftryksdatabase.
Det påstås at de kun er gemt på passet, men når data ført er registreret så er det svært at kontrollere hvad der eller sker med dem "i samfundets interesse"
http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... al_pas.pdf
Blodbanker kræver forøvrigt også fingeraftryk, bl.a. en grund til at jeg ikke kommer der længere.
Trist at man bliver tvunget til at vælge mellem principper og ønsket om at hjælpe.
Men jeg er organdonor, så de kan få mine fingeraftryk når de høster resten.
Det ville have været rigeligt hvis formålet var at verificere ID frem for at opbygge en fingeraftryksdatabase.
Det påstås at de kun er gemt på passet, men når data ført er registreret så er det svært at kontrollere hvad der eller sker med dem "i samfundets interesse"
http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... al_pas.pdf
Blodbanker kræver forøvrigt også fingeraftryk, bl.a. en grund til at jeg ikke kommer der længere.
Trist at man bliver tvunget til at vælge mellem principper og ønsket om at hjælpe.
Men jeg er organdonor, så de kan få mine fingeraftryk når de høster resten.

- LundJensen
- Silver Member
- Interesser: WWII - skydning - jagt
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 12 times
Så vent til du skal have russisk visum
Så er det alle 10 fingre samt konsulatet beholder dit pas i en uges tid inden det kommer retur med det nye visum
Så er det alle 10 fingre samt konsulatet beholder dit pas i en uges tid inden det kommer retur med det nye visum

Jeg har netop fået lavet nyt pas ( da jeg skulle rejse til Norge på jagt i oktober, opdagede de sgu i billetlugen, at mit pas var udløbet - for 3 år siden
)
Jeg har malet og slebet meget den sidste tid det går lidt ud over fingeraftrykkene, måtte bruge tommel for at finde 2 der duede.

Jeg har malet og slebet meget den sidste tid det går lidt ud over fingeraftrykkene, måtte bruge tommel for at finde 2 der duede.