Lovlig kniv snuppet i tolden

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Rigsby
This member is
This member is
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 114 times

Re: Lovlig kniv snuppet i tolden

Indlæg af Rigsby » 11. jan 2018, 20:23

70er drengen skrev:Dårlig stil at du har været grundig med at slette dit eget navn fra brevet, men ikke har brugt et sekund på at slette sagsbehandlerens.
:impatient:
Han passer bare sit arbejde, og behøver ikke at nævnes ved navn i en offentlig tråd.
Hold nu op, sagsbehandleren er en offentlig person og selvfølgelig må man gerne fortælle hvem han er.

God stil at IKKE slette det.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vatikanet (Frederiksberg C)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af 70er drengen » 12. jan 2018, 06:09

Rigsby skrev:
70er drengen skrev:Dårlig stil at du har været grundig med at slette dit eget navn fra brevet, men ikke har brugt et sekund på at slette sagsbehandlerens.
Han passer bare sit arbejde, og behøver ikke at nævnes ved navn i en offentlig tråd.
Hold nu op, sagsbehandleren er en offentlig person og selvfølgelig må man gerne fortælle hvem han er.

Du kender tydeligvis ikke forskellen på at arbejde for det offentlige og så på at være en offentlig person. Sagsbehandler er udelukkende det første.

Stadig dårlig stil at det ikke er slettet.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 294 times
Been thanked: 601 times

Indlæg af Oscar123 » 12. jan 2018, 07:23

70er drengen skrev:Stadig dårlig stil at det ikke er slettet.
Helt enig..!

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt med hund, kniv og gevær.
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 475 times
Been thanked: 1066 times

Indlæg af C-X » 12. jan 2018, 10:07

Nå, men uanset, så er der ingen af os, der klandrer sagsbehandleren noget som helst.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

vcore
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Aakirkeby
Been thanked: 3 times

Indlæg af vcore » 12. jan 2018, 12:25

At jeg ikke har brugt et sekund på at overveje om navnet skulle slettet passer nu ikke - jeg så i andre tråde at politiets navne ikke var slettet, så tænkte ikke nærmere over det. Jeg har fjernet det fra indlægget nu :smile: God weekend :smile:

vcore
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Aakirkeby
Been thanked: 3 times

Indlæg af vcore » 12. jan 2018, 12:35

Oscar123 skrev:Oplysningen om at OP's kniv angiveligt havde en AO-funktion ændrer billedet – og jeg er helt enig i de anførte betragtninger, at policen faktisk har gjort OP en stor tjeneste (ros til policen.. :thumbup: )

Set i et overordnet perspektiv er dette her måske netop et udslag af den fastlagte policy i Justitsministeriets særlige "dialogforum" om at undgå at retsforfølge ellers lovlydige borgere for overtrædelser af ”knivloven”, når dette kan tilskrives simple misforståelser, fejltagelser og lign…? Se f.eks. denne tidligere tråd med svaret fra Kristian Pedersen (Våbensmeden i Hedehusene), som sidder i anførte dialogforum: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 7&start=75

Oscar123
Jeg er delvis enig i at de har gjort mig en "stor tjeneste" - ved at skrive kniven var til en anden. Delvis enig fordi sagen stadig er den at kniven er bestilt i god tro som en lovlig kniv. Jeg har bestilt en kniv, hvor der i beskrivelsen ikke står noget om assist spring eller noget andet. Kort sagt stod der det var en ganske almindelig foldekniv. Heller ikke i den udvidede beskrivelse stod der noget yderligere (det gør der ellers ofte).

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 55 times
Been thanked: 130 times

Indlæg af OverSjanten » 12. jan 2018, 14:48

Rigsby skrev:

:goodpost: Helt enig med Rigsby.
At manden arbejder “I det offentlige”, er ensbetydende med at han arbejder for os alle, =og er lønnet af os alle.

Det betyder i min optik, at alle der forvalter noget som helst på myndighedernes vegne, skal gøre det 100% korrekt, og at alt hvad man gør, siger og skriver, i alle henseender skal kunne tåle dagens lys, MED mandens navn på.
Det gør sig gældende uanset om beskrivelsen af personen er helt neutral, meget rosende eller forvalteren har fucket helt op.
Eneste undtagelse er selvfølgeligt at man til enhver tid skal holde en sober tone og afholde sig fra personangreb, nedsættende ord mv.

Hvis de afgørelser man træffer, ikke tåler dagens lys eller vil man ikke ved navn stå ved det, skal man efter min bedste overbevisning ikke tage et job hvor man som ansat af det offentlige (= os alle), træffer afgørelser der påvirker borgernes retstilstand eller økonomi og lignende.

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig i at det er den rigtige beslutning der er truffet.
Nu er det nok ikke et stort beløb det drejer sig om, men hvis der er tale om en forkert kniv, eller et forkert beskrevet produkt, bør køberen rent principielt naturligvis have mulighed for at returnere varen så han kan få pengene retur, eller bytte til noget andet.
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 226 times
Been thanked: 484 times

Indlæg af ReneKJ » 12. jan 2018, 15:30

OverSjanten skrev:
Rigsby skrev:

At manden arbejder “I det offentlige”, er ensbetydende med at han arbejder for os alle, =og er lønnet af os alle.

Det betyder i min optik, at alle der forvalter noget som helst på myndighedernes vegne, skal gøre det 100% korrekt, og at alt hvad man gør, siger og skriver, i alle henseender skal kunne tåle dagens lys, MED mandens navn på.
Det gør sig gældende uanset om beskrivelsen af personen er helt neutral, meget rosende eller forvalteren har fucket helt op.
Eneste undtagelse er selvfølgeligt at man til enhver tid skal holde en sober tone og afholde sig fra personangreb, nedsættende ord mv.

Hvis de afgørelser man træffer, ikke tåler dagens lys eller vil man ikke ved navn stå ved det, skal man efter min bedste overbevisning ikke tage et job hvor man som ansat af det offentlige (= os alle), træffer afgørelser der påvirker borgernes retstilstand eller økonomi og lignende.
.

En offentligt ansat er ikke hver mands ejendom mere end en privat ansat. Han arbejder ikke for dig, men for en organisation der servicere samfundet. Der er en forskel, og hvis du er i tvivl kan du jo præve om du kan fyre ham :smile:
Og lige som i det private så klager man til ledelsen hvis der er noget man er utilfreds med, i stedet for at hænge nogen personligt ud.
Som enhver anden så må de stå til ansvar for deres handlinger, men det skal ikke være med internettet som offentlig gabestok.
For øvrigt har de sjældent mulighed for at tage til genmæle, så det bliver det bare endnu mere lavt af.

F.eks. socialrådgivere bliver sikkert ganske upopulære gennem deres arbejde, uanset om de forvalter loven til punkt og prikke.
Skal det være en del af arbejdsvilkårene at de må finde sig i snesevis af facebook-opslag med "Søren Socialrådgiver er et dumt svin"?
Så tror jeg at vi får svært ved at finde nogen der gider have de job.

Nu er der ikke nogen der er blevet hængt ud i dette tilfælde, men generelt mener jeg at man skal undlade at gøre kommunikation med det offentlige til noget personligt. Jeg lægger ikke dokumenter med mit eget navn ud, og den høflighed syntes jeg også man skylder dem som har haft hvad der dybest set er personlig kommunikation med en.
Ellers ender vi også bare med at tingene bliver underskrevet "Sagsbehandler 241"

Er der nogen her der ville bryde sig om at alle de afgørelser og eventuelle fejltagelser de måtte gør i løbet af deres arbejdsliv bliver lagt ud til offentligt debat, med ens egen person som fokus?

DB89
Silver Member
Silver Member
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 52 times
Been thanked: 43 times

Indlæg af DB89 » 12. jan 2018, 15:57

Oversjanten så du vil også have det fint med, at alt hvad du har foretaget dig i din militære karriere bliver offentliggjort sammen med dit fulde navn?

Jeg har et familiemedlem der er ansat i borgerservice i en kommune, og hører om en noget anden hverdag, end der normalt kommer frem i dagens lys. Tilsvining og mere eller mindre seriøse trusler er langt fra unormalt, f.eks. fordi folk får afslag, på fuldt lovligt grundlag, på en ansøgning. Tidligere kunne de ansatte frygte at blive uretmæssigt hængt ud med fuldt navn osv. på siden "det sorte register". Til tider går de nærmest og ser sig over skulderen når de går hjem fra arbejde. Derfor går jeg generelt ind for, at man holder folk anonyme, de er trods alt også kun ansat og bliver aflønnet 37 timer i ugen, ligesom de privatansatte.

Spaniel
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Hunde, jagt, WWII militaria.
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Spaniel » 12. jan 2018, 16:45

Ud fra dit profilnavn samt profilbillede antager jeg at du gør/har gjort tjeneste i forsvaret.

Er du så ligeledes en offentligt person? Dit arbejde er jo betalt af alle os andre.

Mig selv, og alle jeg kender, har på alle vores udsendelser ikke haft efternavn på vores uniform. Ligeledes fremgår efternavn aldrigt i stort set alle interview osv man ser med soldater.

Jeg tænker du udemærket selv er klar over hvorfor. Men jeg vil alligevel udpensle det.

Selvom du, jeg og andre (her tænker jeg på betjenten) udføre et arbejde der sagtens kan tåle at se dagens lys, er der mennesker i denne verden, der ikke er enig i det arbejde der udføres. Nøjagtigt ligesom soldater og deres familier er/var udsat for diverse, ligeledes er politifolk og deres familier blevet et mål for forskruede mennesker der ikke kender forskel på et arbejde og en privatperson.

DERFOR skal navne på sådan ikke offentliggøres. Jeg er MEGET overrasket over en person med dit erhverv (som jeg antager er i forsvaret) ikke har forståelse for dette.

OverSjanten skrev:
Rigsby skrev:

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig i at det er den rigtige beslutning der er truffet.
Nu er det nok ikke et stort beløb det drejer sig om, men hvis der er tale om en forkert kniv, eller et forkert beskrevet produkt, bør køberen rent principielt naturligvis have mulighed for at returnere varen så han kan få pengene retur, eller bytte til noget andet.

Rigsby
This member is
This member is

Indlæg af Rigsby » 12. jan 2018, 18:18

70er drengen skrev:
Rigsby skrev:

Du kender tydeligvis ikke forskellen på at arbejde for det offentlige og så på at være en offentlig person. Sagsbehandler er udelukkende det første.

Stadig dårlig stil at det ikke er slettet.
Det kan godt være at jeg ikke var dygtig nok til at få sat den korrekte "Label" på sagsbehandleren og det gav dig åbenbart lidt tynd mave.

Det der skulle ha' stået var at sagsbehandleren er en offentlig ansat myndighedsperson og derfor må forvente at skulle stå på mål for en hvilken som helst beslutning han træffer i kraft af sin ansættelse som myndighedsperson.

I min verden er det ren hykleri, selvfølgelig må, kan og bør de nævnes.

I må selvfølgelig gøre præcis hvad i lyster og for min skyld kan i slette, modtager, afsender og alt det imellem, men det er stadigvæk ren hykleri!
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Rigsby
This member is
This member is

Indlæg af Rigsby » 12. jan 2018, 18:56

ReneKJ skrev:
Nu er der ikke nogen der er blevet hængt ud i dette tilfælde, men generelt mener jeg at man skal undlade at gøre kommunikation med det offentlige til noget personligt.

Jeg lægger ikke dokumenter med mit eget navn ud, og den høflighed syntes jeg også man skylder dem som har haft hvad der dybest set er personlig kommunikation med en.

Ellers ender vi også bare med at tingene bliver underskrevet "Sagsbehandler 241"?
Nu fatter jeg slet ikke hvad du mener: Det ene sted skriver du at man ikke skal gøre det personligt og lidt efter skriver du at det har været personligt, er det bare mig eller.....

Når nu en eller anden ansat i skat spærer dine (familiens) bankkonti fordi de mistænker dig for skattefusk, så prøv ikke at tage det personligt, de kan jo altid sige undskyld bagefter når de finder ud af at de tog fejl.

Når nu politiet fratager dig dit jagttegn og våbentilladelser, på grund af en lovlig kniv som du har ville importere, helt lovligt og indenfor lovens rammer, så skal du ikke tage det personligt, det er jo bare............. Nej det er ganske personligt, og den som træffer beslutning om at gøre det må stå på mål for sin beslutning, helt offentligt.

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 19 times
Been thanked: 132 times

Indlæg af Overtroldmand » 12. jan 2018, 19:45

vcore skrev:
Oscar123 skrev:Oplysningen om at OP's kniv angiveligt havde en AO-funktion ændrer billedet – og jeg er helt enig i de anførte betragtninger, at policen faktisk har gjort OP en stor tjeneste (ros til policen.. :thumbup: )

Set i et overordnet perspektiv er dette her måske netop et udslag af den fastlagte policy i Justitsministeriets særlige "dialogforum" om at undgå at retsforfølge ellers lovlydige borgere for overtrædelser af ”knivloven”, når dette kan tilskrives simple misforståelser, fejltagelser og lign…? Se f.eks. denne tidligere tråd med svaret fra Kristian Pedersen (Våbensmeden i Hedehusene), som sidder i anførte dialogforum: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 7&start=75

Oscar123
Jeg er delvis enig i at de har gjort mig en "stor tjeneste" - ved at skrive kniven var til en anden. Delvis enig fordi sagen stadig er den at kniven er bestilt i god tro som en lovlig kniv. Jeg har bestilt en kniv, hvor der i beskrivelsen ikke står noget om assist spring eller noget andet. Kort sagt stod der det var en ganske almindelig foldekniv. Heller ikke i den udvidede beskrivelse stod der noget yderligere (det gør der ellers ofte).
Jeg vil ikke betegne mig selv om fan af politiet (hvilket nok kan ses på andre indlæg),-men i det her tilfælde har du været så heldig at det er en betjent der faktisk har valgt at lade tvivlen komme dig til gode og udvist den konduite over for dig, som helst skulle bevirke at du tager det til efterretning.
Han burde have et klap på ryggen og ros,- det er den indstilling vi burde have i politiet. :respekt:

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 12. jan 2018, 21:43

Rigsby skrev:
Nu fatter jeg slet ikke hvad du mener: Det ene sted skriver du at man ikke skal gøre det personligt og lidt efter skriver du at det har været personligt, er det bare mig eller.....
Jeg indrømmer at det var en lidt klodset formulering :smile:
En samtale mellem to personer er privat, selv om den ene af dem repræsentere en offentlig instans.
Men man skal ikke gøre det personligt ved at gå efter manden i stedet for det system som han repræsentere.

Rigsby skrev: Når nu en eller anden ansat i skat spærer dine (familiens) bankkonti fordi de mistænker dig for skattefusk, så prøv ikke at tage det personligt, de kan jo altid sige undskyld bagefter når de finder ud af at de tog fejl.

Når nu politiet fratager dig dit jagttegn og våbentilladelser, på grund af en lovlig kniv som du har ville importere, helt lovligt og indenfor lovens rammer, så skal du ikke tage det personligt, det er jo bare............. Nej det er ganske personligt, og den som træffer beslutning om at gøre det må stå på mål for sin beslutning, helt offentligt.
I begge de tilfælde der vil jeg bebrejde henholdsvis banken og politiet, ikke den enkelte person som er ansat til at gennemføre politikken
Hvis jeg er utilfreds så vil jeg klage. Får jeg medhold så regner jeg med at der bliver fuldt op på det internt, og bliver jeg afvist så viser det at der er banken/politiets regler, og ikke noget personen har fundet på selv.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 294 times
Been thanked: 601 times

Indlæg af Oscar123 » 12. jan 2018, 22:02

Der er vist flere her, der helt har misforstået den (manglende) indbyrdes sammenhæng mellem offentligt ansatte og offentlige personer.

Offentligt ansatte er embedsmænd, der er ansat til at udføre en konkret opgave i en offentlig organisation eller myndighed. De træffer afgørelser på organisationens/myndighedens vegne og ikke på egne vegne. De er i udførelsen af deres arbejde ansvarlige overfor deres chefer og ikke overfor befolkningen. I forholdet til befolkningen er det organisationen/myndigheden, der er ansvarlig og ikke den enkelte medarbejder. De enkelte offentligt ansattes navne er derfor i realiteten uvedkommende for befolkningen.

De eneste offentligt ansatte, der også er offentlige personer er visse topchefer – oftest på generaldirektørniveau. Alle andre derunder er ”bare” embedsmænd, der passer deres arbejde for organisationen/myndigheden.

Det forhold, at afgørelser er underskrevet af navngivne embedsmænd der har fået tildelt den fornødne prokura, gør ikke afgørelserne personlige. Det er stadig den myndighed, som disse repræsenterer, der er ansvarlig.

Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Morten273
Platin Member
Platin Member
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 90 times

Indlæg af Morten273 » 13. jan 2018, 22:11

Og nu er tråden halvt ødelagt da hele brevet nu er fjernet.....

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is

Indlæg af OverSjanten » 14. jan 2018, 10:38

For lige at afklare min “status”: Jeg har været tjenestegørende i Hæren i 11 år indtil 2002.
Herefter færdiggjorde jeg en uddannelse på CU mhp at overtage min fars stilling som Skorstensfejermester, hvilket jeg fortsat lever af.
For et par år siden, da der skete omlægninger i Forsvarets struktur og der igen blev åbnet for at ansætte folk på Reservekontrakt, blev jeg “headhuntet” af en tidligere Chef der nu arbejdede i Uddannelses Sektionen ved TGR.
Der ville man gerne bruge mig til det jeg tidligere beskæftigede mig med, nemlig til at undervise i skydning samt Førstehjælp og TSE (Taktisk Sanitetstjeneste.) Så det gør jeg nu på deltid.
DB89 skrev:Oversjanten så du vil også have det fint med, at alt hvad du har foretaget dig i din militære karriere bliver offentliggjort sammen med dit fulde navn?
Jeg vil faktisk ikke have et problem med at hvad jeg har foretaget mig i militært regi bliver offentliggjort, MEN det er ikke pointen. Min pointe er, at når man som leder, sagsbehandler og lignende, selvstændigt træffer beslutninger eller som i mit tilfælde, udfærdiger materiale som andre skal undervise efter, så er det min personlige overbevisning at man skal stå ved det ved navn, også når det drejer sig om eventuelle fejl.
Spaniel skrev:Mig selv, og alle jeg kender, har på alle vores udsendelser ikke haft efternavn på vores uniform. Ligeledes fremgår efternavn aldrigt i stort set alle interview osv man ser med soldater.
Det du her nævner, drejer sig om Operational Security og Personnel Security og det er en hel anden sag.

Som sagsbehandler, leder og lignende mener jeg som ovenfor nævnt at man skal stå ved det man siger og gør.
Jeg synes at det i vort samfund er blevet til en sygdom, at man for eksempel selv på arbejdspladser, i bestyrelser i foreninger m.v., i misforstået hensyn ofte “går som katten om den varme grød” i stedet for at sætte navn på de personer man taler om, siger “nogen har gjort” eller “jeg synes ‘vi’ skulle”. I stedet oplever jeg at det at sætte navn på, bliver opfattet som et person angreb.

Opretteren af tråden her, er blevet kontaktet af en offentlig myndighed, og det er ikke, (som ReneKJ skriver) en Privat samtale, men en officiel kontakt fra det offentlige.
I de tilfælde hvor den der skriver til borgeren er en Sagsbehandler der har beføjelser til selvstændigt at træffe afgørelser ud fra lovgivningen, er han således selv Myndiheden og jeg mener derfor at hvis man selv har lyst til at offentliggøre et dokument fra en Myndighed, så er man fuldt berettiget til det i samme ånd som vi her i landet kan søge aktindsigt i alt muligt.

Bottom Line er, at jeg mener at man ALTID skal stå ved det man gør, og tage skraldet hvis man Fuck’er op.
(Og igen vil jeg pointere at man dog skal “tale” på en måde som man ville have gjort Face-to-Face, dvs personangreb, tilsvining og trusler er helt No-Go.)

Mvh
M. B. Hansen
Oversergent (Res.)
Uddannelsesafdelingen, TGR
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 14. jan 2018, 11:11

OverSjanten skrev: Opretteren af tråden her, er blevet kontaktet af en offentlig myndighed, og det er ikke, (som ReneKJ skriver) en Privat samtale, men en officiel kontakt fra det offentlige.
I de tilfælde hvor den der skriver til borgeren er en Sagsbehandler der har beføjelser til selvstændigt at træffe afgørelser ud fra lovgivningen, er han således selv Myndiheden og jeg mener derfor at hvis man selv har lyst til at offentliggøre et dokument fra en Myndighed, så er man fuldt berettiget til det i samme ånd som vi her i landet kan søge aktindsigt i alt muligt.

Bottom Line er, at jeg mener at man ALTID skal stå ved det man gør, og tage skraldet hvis man Fuck’er op.
(Og igen vil jeg pointere at man dog skal “tale” på en måde som man ville have gjort Face-to-Face, dvs personangreb, tilsvining og trusler er helt No-Go.)
Men det er netop ikke face-to-face når man hiver diskussionen ind i et offentligt forum.
Hvis du nu var ansvarlig for et lokum der eksploderede mens regimentschefen sad på det, så går jeg ud fra at det ville blive diskuteret inde på hans kontor og ikke ude på paradepladsen med hele regimentet som tilskuer?

Der bør bestemt være et navn på en afgørelse så man ved at man snakker med den samme person, og evt hvis afgørelse man skal klage over.
Men hvis man vælger ensidigt at lægge den afgørelse ud til offentligt diskussion, så kan jeg ikke se at navnet er relevant?
Derimod åbner det op for personforfølgelse da den slags nogen gange løber ud af kontrol.
Tænk f.eks. på den jæger der skød en omstrejfende hund der truede hans dyr.. Da formiddagsbladene var færdig med at fortælle deres side af historien var han nødt til at gå under jorden: https://ekstrabladet.dk/112/article4041429.ece
Han var ikke offentligt ansat, men princippet er det samme.

Personlig sikkerhed er heller ikke en joke for mange offentlige ansatte. Uanset hvor korrekte deres afgørelser eller handlinger må være er der stadigt folk der tager det som et personligt angreb, og søger at få hævn.
Måske ikke lige i dette specifikke tilfælde, men man kan lige så godt generelt holde navne ude af diskussioner hvor de ikke er væsentlige.

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af 70er drengen » 14. jan 2018, 17:07

Jeg forstår hvad flere i begge lejre skriver. Jeg synes bare ikke at det er i orden at vi anonymt kan skyde på en navngiven person som ikke selv har indledt sig i diskussionen.

Jeg bemærker i øvrigt at oversjanten vælger at underskrive sit indlæg... men alligevel kun bruger sine initialer :giggle:
Det siger vel lidt om at de fleste, inklusive mig selv, nødigt smider vores navn rundt på nettet. Burde vi ikke tilbyde folk der bare passer deres arbejde det samme?

Brugeravatar
Morten273
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Morten273 » 14. jan 2018, 17:44

70er drengen skrev:Jeg forstår hvad flere i begge lejre skriver. Jeg synes bare ikke at det er i orden at vi anonymt kan skyde på en navngiven person som ikke selv har indledt sig i diskussionen.

Jeg bemærker i øvrigt at oversjanten vælger at underskrive sit indlæg... men alligevel kun bruger sine initialer :giggle:
Det siger vel lidt om at de fleste, inklusive mig selv, nødigt smider vores navn rundt på nettet. Burde vi ikke tilbyde folk der bare passer deres arbejde det samme?
Hvis det tager dig længere end 2 minutter at finde hans fulde navn nu, så er din google-fu altså ikke i orden :rolf: Ja okay, man kan også finde ud af det ved et enkelt opkald

Og vedkommende er vel ikke blevet tvunget i den stilling han er i, han er udemærket klar over hans job, kræver at han træffer beslutninger og sætter sit stempel på.
Så er der heller ikke noget galt i, at der er lidt gennemsigtighed, og man kan se hvilken af skrankepaverne, der har taget stilling.

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is

Indlæg af OverSjanten » 14. jan 2018, 18:42

70er drengen skrev:Jeg forstår hvad flere i begge lejre skriver. Jeg synes bare ikke at det er i orden at vi anonymt kan skyde på en navngiven person som ikke selv har indledt sig i diskussionen.

Jeg mener det faktisk, når jeg siger at man altid bør stå ved hvem man er og hvad man står for.
Jeg skriver mine initialer da jeg i forsvaret, Veterankredse og blandt flere af mine venner er kendt som”M.B.”

Jeg hedder Martin Brodersen Hansen og er du nysgerrig kan du se mere her: https://www.facebook.com/mbrodersenhansen
En "M.B.-losophy"

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Has thanked: 286 times
Been thanked: 728 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 14. jan 2018, 19:36

OverSjanten skrev:Jeg mener det faktisk, når jeg siger at man altid bør stå ved hvem man er og hvad man står for.
Jeg skriver mine initialer da jeg i forsvaret, Veterankredse og blandt flere af mine venner er kendt som”M.B.”
Der er i min optik MEGET stor forskel på at "stå ved hvad man er / står for / laver af afgørelser, og så at blive til en navngivet genstand for debat, i et forum hvor man hverken kan forsvare sig, forklare sig, eller ved hvad der bliver draget af konklusioner. Og det gælder i særdeleshed i et forum, hvor debattørerne er beskyttet af anonymitet!

Jeg synes det er almindelig høflighed at fjerne navne fra dokumenter herinde.

Det er jo i sagens natur også underordnet hver der har afgjort hvad, vi debatterer jo på et proceduralt plan. Der er jo heller ikke her i tråden grund til at antage, at sagsbehandleren udgør et problem der behøver være genstand for debat.
Mvh.
Fast Fumble

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af 70er drengen » 14. jan 2018, 19:43

Morten273 skrev:

Hvis det tager dig længere end 2 minutter at finde hans fulde navn nu, så er din google-fu altså ikke i orden :rolf: Ja okay, man kan også finde ud af det ved et enkelt opkald

Og vedkommende er vel ikke blevet tvunget i den stilling han er i, han er udemærket klar over hans job, kræver at han træffer beslutninger og sætter sit stempel på.
Så er der heller ikke noget galt i, at der er lidt gennemsigtighed, og man kan se hvilken af skrankepaverne, der har taget stilling.
Come on... Du mener vel ikke seriøst at man som nyansat politimand skal være 100 procent enig i alt hvad man skal arbejde med de næste 40 år af karrieren uden at vide hvad der kommer? Og at man skal udstilles på nettet for det uden mulighed for at forklare sig? Hvis det var tilfældet tænker jeg at vi ikke havde noget politi tilbage om meget kort tid.

Han følger regler som han ikke selv har indflydelse på. Hans underskrift er blot på papiret for at vise hvem der har sendt papiret, så man har mulighed for at kontakte ham hvis der måtte være spørgsmål.

Hvis man ønsker at klage over politiet, så kontakter man dup’en. Man udstiller i hvert fald ikke folk på et offentligt forum uden at give dem mulighed for at forklare sig.

Og sidst men ikke mindst. Betjenten står bestemt til ansvar for hans beslutning. Men det gør han da udelukkende overfor hans chef, og ikke overfor et forum som formentlig ikke en gangbar hørt om.

Brugeravatar
Morten273
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Morten273 » 14. jan 2018, 19:55

70er drengen skrev:
Morten273 skrev:

Come on... Du mener vel ikke seriøst at man som nyansat politimand skal være 100 procent enig i alt hvad man skal arbejde med de næste 40 år af karrieren uden at vide hvad der kommer? Og at man skal udstilles på nettet for det uden mulighed for at forklare sig? Hvis det var tilfældet tænker jeg at vi ikke havde noget politi tilbage om meget kort tid.

Han følger regler som han ikke selv har indflydelse på. Hans underskrift er blot på papiret for at vise hvem der har sendt papiret, så man har mulighed for at kontakte ham hvis der måtte være spørgsmål.

Hvis man ønsker at klage over politiet, så kontakter man dup’en. Man udstiller i hvert fald ikke folk på et offentligt forum uden at give dem mulighed for at forklare sig.

Helt ærligt
Så ville jeg ALDRIG personligt selv kunne være i et job eller i en branche, hvor jeg var uenig i måden tingene kører på.

Jeg har før afleveret min opsigelse, grundet jeg var uenig i fremgangsmåden i en virksomhed, jeg kaldte den "sketchy", min chef sagde "Det handler om at lave penge"
Fair nok, så var det bare ikke stedet jeg skulle være, for jeg ville hverken lægge navn eller ry til.

Og grundlæggende så håber jeg ikke at nogen er i et job, hvor de ikke føler de kan stå inde for fremgangsmåden, det virksomheden står for, eller lignende. Tænk en interessekonflikt det potentielt ville give.

PSindrup
Platin Member
Platin Member
Interesser: Lerdueskydning, salonrifler mm
Geografisk sted: Stenlille, midtsjælland
Has thanked: 1104 times
Been thanked: 147 times

Indlæg af PSindrup » 14. jan 2018, 20:00

En offentligt ansat person, er IKKE en offentlig person. På ingen måde endda! Han eller hun er kun en "embedsmand" der ikke har sagt ja til at blive offentligt udstillet i forbindelse med de sager de er blevet sat til at forvalte.

En politiker derimod, er en "offentlig person" der har sagt ja til at blive "udstillet" i forhold til det de nu står for.

Peter
Senest rettet af PSindrup 14. jan 2018, 21:08, rettet i alt 1 gang.
Våben hører til på jagten, på skydebanen og i våbenskabet.

Besvar