For lige at afklare min “status”: Jeg har været tjenestegørende i Hæren i 11 år indtil 2002.
Herefter færdiggjorde jeg en uddannelse på CU mhp at overtage min fars stilling som Skorstensfejermester, hvilket jeg fortsat lever af.
For et par år siden, da der skete omlægninger i Forsvarets struktur og der igen blev åbnet for at ansætte folk på Reservekontrakt, blev jeg “headhuntet” af en tidligere Chef der nu arbejdede i Uddannelses Sektionen ved TGR.
Der ville man gerne bruge mig til det jeg tidligere beskæftigede mig med, nemlig til at undervise i skydning samt Førstehjælp og TSE (Taktisk Sanitetstjeneste.) Så det gør jeg nu på deltid.
DB89 skrev:Oversjanten så du vil også have det fint med, at alt hvad du har foretaget dig i din militære karriere bliver offentliggjort sammen med dit fulde navn?
Jeg vil faktisk ikke have et problem med at hvad jeg har foretaget mig i militært regi bliver offentliggjort, MEN det er ikke pointen. Min pointe er, at når man som
leder, sagsbehandler og lignende, selvstændigt træffer beslutninger eller som i mit tilfælde, udfærdiger materiale som andre skal undervise efter, så er det min personlige overbevisning at man skal stå ved det ved navn, også når det drejer sig om eventuelle fejl.
Spaniel skrev:Mig selv, og alle jeg kender, har på alle vores udsendelser ikke haft efternavn på vores uniform. Ligeledes fremgår efternavn aldrigt i stort set alle interview osv man ser med soldater.
Det du her nævner, drejer sig om Operational Security og Personnel Security og det er en hel anden sag.
Som sagsbehandler, leder og lignende mener jeg som ovenfor nævnt at man skal stå ved det man siger og gør.
Jeg synes at det i vort samfund er blevet til en sygdom, at man for eksempel selv på arbejdspladser, i bestyrelser i foreninger m.v., i misforstået hensyn ofte “går som katten om den varme grød” i stedet for at sætte navn på de personer man taler om, siger “nogen har gjort” eller “jeg synes ‘vi’ skulle”. I stedet oplever jeg at det at sætte navn på, bliver opfattet som et person angreb.
Opretteren af tråden her, er blevet kontaktet af en offentlig myndighed, og det er ikke, (som ReneKJ skriver) en Privat samtale, men en officiel kontakt fra det offentlige.
I de tilfælde hvor den der skriver til borgeren er en Sagsbehandler der har beføjelser til selvstændigt at træffe afgørelser ud fra lovgivningen, er han således selv Myndiheden og jeg mener derfor at hvis man selv har lyst til at offentliggøre et dokument fra en Myndighed, så er man fuldt berettiget til det i samme ånd som vi her i landet kan søge aktindsigt i alt muligt.
Bottom Line er, at jeg mener at man ALTID skal stå ved det man gør, og tage skraldet hvis man Fuck’er op.
(Og igen vil jeg pointere at man dog skal “tale” på en måde som man ville have gjort Face-to-Face, dvs personangreb, tilsvining og trusler er helt No-Go.)
Mvh
M. B. Hansen
Oversergent (Res.)
Uddannelsesafdelingen, TGR