Lovliggørelse af våben fra krigen

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Parfait
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 84 times
Been thanked: 61 times

Lovliggørelse af våben fra krigen

Indlæg af Parfait » 8. jan 2018, 11:22

Hej

Er der nogen måde hvorpå et loftsfund af f.eks. en pistol fra modstandsbevægelsen kan lovliggøres?

Kan man søge SKV på den (hvis den ellers lever op til kravene), eller skal den bare afleveres til politiet med det samme?

Mvh Jakob

PS: Nej, jeg ligger ikke inde med en sådan pistol. Diskuterede det tilfældigvis med en ven for et stykke tid siden da vi begge er historieinteresserede.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Has thanked: 81 times
Been thanked: 761 times

Re: Lovliggørelse af våben fra krigen

Indlæg af Flugteren » 8. jan 2018, 11:40

Parfait skrev:Hej

Er der nogen måde hvorpå et loftsfund af f.eks. en pistol fra modstandsbevægelsen kan lovliggøres?

Kan man søge SKV på den (hvis den ellers lever op til kravene), eller skal den bare afleveres til politiet med det samme?

Mvh Jakob

PS: Nej, jeg ligger ikke inde med en sådan pistol. Diskuterede det tilfældigvis med en ven for et stykke tid siden da vi begge er historieinteresserede.
1) Et såkaldt "skunkfund" kan ikke lovligt registreres til en ny ejer - især ikke, hvis det handler om "særligt farlige" våben (pistoler, halvautomater).

2) Du kan heller ikke søge SKV på den, og vær påpasselig med at indlevere den til Politiet. Du er i ulovlig våbenbesiddelse, og uden om frit lejde-aktionerne kan du typisk ikke indlevere den anonymt.

Finder man et skunkvåben, så kan det bedst betale sig at gemme våbnet indtil den næste frit lejde aktion, der bliver afholdt med et par års mellemrum, typisk. Så kan man indlevere den dér, og måske endda søge om SKV til den, såfremt den overholder kravene.

Alternativet er, at man skiller våbnet ad, beholder alle ikke-tilladelsespligtige dele, og uskadeliggør pibe, ramme, slæde, lås og magasin (skær dem i stykker med vinkelsliberen, f.eks.).

Holten101
Gold Member
Gold Member
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 41 times

Indlæg af Holten101 » 8. jan 2018, 12:15

Flugteren skrev: Finder man et skunkvåben, så kan det bedst betale sig at gemme våbnet indtil den næste frit lejde aktion, der bliver afholdt med et par års mellemrum, typisk. Så kan man indlevere den dér, og måske endda søge om SKV til den, såfremt den overholder kravene.

Alternativet er, at man skiller våbnet ad, beholder alle ikke-tilladelsespligtige dele, og uskadeliggør pibe, ramme, slæde, lås og magasin (skær dem i stykker med vinkelsliberen, f.eks.).
Er det ikke en lidt sær anbefaling. Finder man et skunkvåben så er det da bare at kontakte politiet med det samme....alternativet er da ulovlig våbenbesiddelse?

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 8. jan 2018, 12:45

En bekendt fandt et par MEGET velholdte WWII våben efter hans far og de blev uden problemer deponeret hos politiet bl.a. imedens der blev set på mulighederne for kommisionssalg eller lovliggørelse. Om han har kontakter der kunne hjælpe skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Hvordan det endte ved jeg ikke, da jeg ikke har talt med ham lææænge men jeg ved at han ikke er blevet straffet for det :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Parfait
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Parfait » 8. jan 2018, 12:52

Hej Flugteren

Tak for svaret. Jeg er lidt usikker på det du skriver her:
Flugteren skrev: 2) Du kan heller ikke søge SKV på den, og vær påpasselig med at indlevere den til Politiet. Du er i ulovlig våbenbesiddelse, og uden om frit lejde-aktionerne kan du typisk ikke indlevere den anonymt.

Finder man et skunkvåben, så kan det bedst betale sig at gemme våbnet indtil den næste frit lejde aktion, der bliver afholdt med et par års mellemrum, typisk. Så kan man indlevere den dér, og måske endda søge om SKV til den, såfremt den overholder kravene.
Så du tænker at man kan søge SKV på den i forbindelse med at man indleverer den til politiet under en frit lejde aktion, eller?

Mvh Jakob

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 413 times
Been thanked: 974 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 8. jan 2018, 12:54

Flugteren skrev:
Parfait skrev:Hej

Mvh Jakob

1) Et såkaldt "skunkfund" kan ikke lovligt registreres til en ny ejer - især ikke, hvis det handler om "særligt farlige" våben (pistoler, halvautomater).

2) Du kan heller ikke søge SKV på den, og vær påpasselig med at indlevere den til Politiet. Du er i ulovlig våbenbesiddelse, og uden om frit lejde-aktionerne kan du typisk ikke indlevere den anonymt.

Kommer du ikke lige med nogle kilder og domme der kan underbygge de udsagn? Eller skal vi tage din omfattende erfaring for gode varer?

Langt de fleste eksempler på den slags jeg har hørt om har været håndteret ganske pragmatisk af politiet. Det er først i det øjeblik at man begynder at følge råd som dem du giver man kommer i uføre!

Jeg har selv fundet et skunkvåben, det var min morfars og havde ligget på et loft meget længe, længe efter de 4 uger man har ifm dødsfald.

Der var ikke så meget som et løftet øjenbryn fra ordensmagten, jeg ringede og fortalte hvad jeg havde fundet, kørte der efter til den nærmeste politistation og afleverede det (efter aftale). Fik en kvittering. Det havde ingen værdi, hverken monitær eller sentimental, så det blev bare destrueret.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Has thanked: 81 times
Been thanked: 761 times

Indlæg af Flugteren » 8. jan 2018, 12:56

Parfait skrev:Hej Flugteren

Tak for svaret. Jeg er lidt usikker på det du skriver her:
Flugteren skrev: 2) Du kan heller ikke søge SKV på den, og vær påpasselig med at indlevere den til Politiet. Du er i ulovlig våbenbesiddelse, og uden om frit lejde-aktionerne kan du typisk ikke indlevere den anonymt.

Så du tænker at man kan søge SKV på den i forbindelse med at man indleverer den til politiet under en frit lejde aktion, eller?

Mvh Jakob
Korrekt. Under normale omstændigheder er det svært at søge SKV, da det jo er et ulovligt våben (sandsynligheden er i hvert fald lille, især for pistoler).

Under frit lejde skal du ikke redegøre for herkomsten, og du skal ikke forklare hvor den er fundet, så det er "nemmere" at snakke med politiet om at søge SKV på den.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 165 times

Indlæg af Greyberd63 » 8. jan 2018, 14:01

Parfait
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Parfait » 8. jan 2018, 14:16

Greyberd63 skrev:Paragraf 15

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 58802#Kap1

MVh
Grey
Tak Grey.

Det kunne godt tolkes som en åbning ...

Mvh Jakob

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 8. jan 2018, 14:26

Det mener jeg også at det er, men det kræver nok, at du kan dokumenterer slægtskab, med den forrige ejer
Altså noget med at, du i forbindelse med oprydning af boet efter din morfar, har fundet dette våben.

Hvis du har købt et hus af en fremmed person/dødbo, og finder våben, så nok meget mindre eller ingen mulighed.

Er også ret sikker på at våbnet skal overholde de samme regler om længde /kaliber m,m hvis du skal have SKV2 på det(håndvåben)

Rifler kan jo tages på jagtegnet, hvis man har et sådant

MVH
Grey

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 8. jan 2018, 20:38

Ahem...

Råd til effekt af; "gem dem under madrassen til næste frit lejde" er - udover at være rigtig dårlige råd, som potentielt kan bringe andre i alvorlige problemer - ikke befordrende for vores fælles sag som våbenejere- og brugere. Jeg vil gerne opfordre til omtanke på et markant højere niveau.

Finder man skunkvåben kan man trygt tilkalde politiet, det bliver man ikke sigtet for ulovlig våbenbesiddelse af. Foretager man sig noget som helst andet, kán man derimod risikere at blive sigtet for ulovlig våbenbesiddelse.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 9. jan 2018, 10:17

2) Du kan heller ikke søge SKV på den
Der er en klassisk forveksling af årsag og virkning i disse udsagn, så lad mig prøve at udrede dette.

For det første har Flugteren ret i, at det for tiden kan være meget vanskeligt at få skunkvåben registreret på SKV eller få våbentilladelse til dem. Men det skyldes ikke, at der er lovgivning der forhindrer det, det skyldes bare at de sagsbehandlere som behandler sagerne hos ACØ/V ikke vil.

For år tilbage var det helt almindeligt at gå til politiet og sige: " Jeg fandt disse efterladte våben i pulterkammeret hos min afdøde bedstefar, jeg vil gerne ansøge om tilladelse til dem". Så fik man tilladelsen, og fik våbnene med hjem, ofte med en bemærkning om at det da var godt at få våbnene ind i folden og lovliggjort, så de ikke skulle drive uregistrerede rundt. Reglerne for at få våbentilladelse er ikke ændret siden, så man burde kunne får tilladelse på samme måde endnu. Det kan man bare ikke, fordi politiet har ændret holdning til det.

Og det er ualmindelig dumt, for så opnår man netop at folk finder på hjemmestrikkede løsninger á la det der er foreslået. Jeg skal ikke gøre mig til politibetjent overfor nogen, men blot tørt konstatere, at minimumsstraffen for ulovlig våbenbesiddelse er 2 års fængsel. Jeg skulle edderm#me ikke have noget af at risikere det for en skide pistols skyld! Den straf ville nok koste mig både job og hus, og måske også ægteskabet. Det er alt alt for dyrt.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 9. jan 2018, 10:38

Lassescout skrev:

Der er en klassisk forveksling af årsag og virkning i disse udsagn, så lad mig prøve at udrede dette.

For det første har Flugteren ret i, at det for tiden kan være meget vanskeligt at få skunkvåben registreret på SKV eller få våbentilladelse til dem. Men det skyldes ikke, at der er lovgivning der forhindrer det, det skyldes bare at de sagsbehandlere som behandler sagerne hos ACØ/V ikke vil.

For år tilbage var det helt almindeligt at gå til politiet og sige: " Jeg fandt disse efterladte våben i pulterkammeret hos min afdøde bedstefar, jeg vil gerne ansøge om tilladelse til dem". Så fik man tilladelsen, og fik våbnene med hjem, ofte med en bemærkning om at det da var godt at få våbnene ind i folden og lovliggjort, så de ikke skulle drive uregistrerede rundt. Reglerne for at få våbentilladelse er ikke ændret siden, så man burde kunne får tilladelse på samme måde endnu. Det kan man bare ikke, fordi politiet har ændret holdning til det.

Og det er ualmindelig dumt, for så opnår man netop at folk finder på hjemmestrikkede løsninger á la det der er foreslået. Jeg skal ikke gøre mig til politibetjent overfor nogen, men blot tørt konstatere, at minimumsstraffen for ulovlig våbenbesiddelse er 2 års fængsel. Jeg skulle edderm#me ikke have noget af at risikere det for en skide pistols skyld! Den straf ville nok koste mig både job og hus, og måske også ægteskabet. Det er alt alt for dyrt.

Kan du give nogle eksempler på hvilke våben, det drejer sig om, som ACØ/V ikke ville give tilladelse til ! , efter at de var fundet i boet efter et familiemedlem, der var aktiv i modstandsbevægelsen

MVH
Grey

Holten101
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Holten101 » 9. jan 2018, 10:55

Greyberd63 skrev:
Lassescout skrev:

Kan du give nogle eksempler på hvilke våben, det drejer sig om, som ACØ/V ikke ville give tilladelse til ! , efter at de var fundet i boet efter et familiemedlem, der var aktiv i modstandsbevægelsen

MVH
Grey
Jeg har to parallelle eksempler fra den nyelige fritlejde. Det her lyder nok usandsynligt, men jeg har to venner som for nyeligt mistede deres fædre og begge efterlod en M98 (en fin K98 fra 1936 og en et vrag fra 1917). Begge har våbentilladelse til rifler i forvejen og begge søgte ACØ. Den fine K98 gik glat igennem og den anden (heldigvis vraget) blev afvist uden klar begrundelse (ansøger fik dog de 420,- igen).

Og nej....sidstnævnte tog ikke kampen op....riflen var knap nok 420,- værd.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 9. jan 2018, 10:59

Mig bekendt er det alle våben som afdøde ikke havde tilladelse til der forlanges indleveret til destruktion. Det var den besked jeg fik sidst jeg var i kontakt med politiet om en konkret sag. De vil kun give tilladelse til efterladte hvis afdøde i forvejen havde tilladelse til våbnene.

Argumentet var, at man ikke skal kunne drage fordel af, at reglerne har været overtrådt. Jeg argumenterede med, at den enste der havde overtrådt nogen regler var afdøde, og ham var de af gode grunde afskåret fra at retsforfølge. Arvingen derimod havde ikke overtrådt nogen regler, og skulle nemt kunne få tilladelse efter reglerne i § 46 i våbenbekendtgørelsen, men det blev bare fejet til side, der var ikke noget at gøre.

Arvingen ønskede ikke at kæmpe for sagen, og afleverede bare våbnene til destruktion. Havde det været mig selv, havde jeg selvfølgelig også indleveret våbnene til politiet efter de 4 uger jeg lovligt kunne have dem, men jeg havde kæmpet med næb og kløer for at få dem udleveret igen.
Hilsen Lasse.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 9. jan 2018, 13:33

Holten101 skrev
Jeg har to parallelle eksempler fra den nyelige fritlejde. Det her lyder nok usandsynligt, men jeg har to venner som for nyeligt mistede deres fædre og begge efterlod en M98 (en fin K98 fra 1936 og en et vrag fra 1917). Begge har våbentilladelse til rifler i forvejen og begge søgte ACØ. Den fine K98 gik glat igennem og den anden (heldigvis vraget) blev afvist uden klar begrundelse (ansøger fik dog de 420,- igen).

Cheers

svar
Kunne årsagen til at vraget ikke blev godkendt være, lige netop at den var et vrag, gebyret du nævner på 420 kr, for mig til at tro vraget skulle benyttes til jagt.
Og det har ACØ så vurderet at den var for dårlig til ?

At have jagttegn, giver vel kun en ret til de våben man har brug for til jagt(normalt ser politiet jo ikke de våben vi køber så der er der ikke mulighed for at de vurdere våbenes tilstand), måske hvis arvingen havde klaget og meddelt at han ønskede at renovere riflen, så den ikke mere var et vrag, så var tilladelse givet

MVH
Grey

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 9. jan 2018, 14:00

Lassescout skrev:Mig bekendt er det alle våben som afdøde ikke havde tilladelse til der forlanges indleveret til destruktion. Det var den besked jeg fik sidst jeg var i kontakt med politiet om en konkret sag. De vil kun give tilladelse til efterladte hvis afdøde i forvejen havde tilladelse til våbnene.

Argumentet var, at man ikke skal kunne drage fordel af, at reglerne har været overtrådt. Jeg argumenterede med, at den enste der havde overtrådt nogen regler var afdøde, og ham var de af gode grunde afskåret fra at retsforfølge. Arvingen derimod havde ikke overtrådt nogen regler, og skulle nemt kunne få tilladelse efter reglerne i § 46 i våbenbekendtgørelsen, men det blev bare fejet til side, der var ikke noget at gøre.

Arvingen ønskede ikke at kæmpe for sagen, og afleverede bare våbnene til destruktion. Havde det været mig selv, havde jeg selvfølgelig også indleveret våbnene til politiet efter de 4 uger jeg lovligt kunne have dem, men jeg havde kæmpet med næb og kløer for at få dem udleveret igen.

Hvis det var våben fra besættelsestiden, så var paragraf 15 fra våben cirkulæret du skulle have henvist til(men syntes så at de skulle have rådgivet dig om denne mulighed)

Våben fra besættelsestiden

§ 15. Modtager politiet en ansøgning om tilladelse til at besidde et våben, der må formodes at hidrøre fra besættelsestiden, skal ansøgeren opfordres til at dokumentere sin adkomst til våbnet. Må det formodes, at våbnet er undergivet statens ejendomsret, skal sagen forelægges for Justitsministeriet

Hvis det bare var et almindeligt ulovligt våben, så ser jeg ingen grund til at de skal være venlige og give tilladelse,

Paragraf 15 vedrørende våben fra besættelse tiden, er vel lavet for at anerkende modstands folkene,, og give arvinger mulighed at beholde disse våben, forudsæt at disse arvinger kan og vil benytte disse våben efter nuværende regler(jagtegnede eller til sport skydning)

MVH
Grey

Holten101
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Holten101 » 9. jan 2018, 14:08

Greyberd63 skrev:Holten101 skrev

Cheers

svar
Kunne årsagen til at vraget ikke blev godkendt være, lige netop at den var et vrag, gebyret du nævner på 420 kr, for mig til at tro vraget skulle benyttes til jagt.
Og det har ACØ så vurderet at den var for dårlig til ?

At have jagttegn, giver vel kun en ret til de våben man har brug for til jagt(normalt ser politiet jo ikke de våben vi køber så der er der ikke mulighed for at de vurdere våbenes tilstand), måske hvis arvingen havde klaget og meddelt at han ønskede at renovere riflen, så den ikke mere var et vrag, så var tilladelse givet

MVH
Grey
Det er muligt, mekanisk fejlede våbnet dog intet (min vurdering)....men bestemt en mulighed:-)

Cheers
― Ben Goldacre

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 9. jan 2018, 16:03

Hvis det bare var et almindeligt ulovligt våben, så ser jeg ingen grund til at de skal være venlige og give tilladelse,
Det er fordi du, ligesom politiet, tror at våbnet tilhører politiet når den afdøde ejer ikke havde tilladelse. Det gør det ikke, det tilhører boet efter afdøde, som udtrykkeligt kan have det lovligt i 4 uger efter dødsfaldet jf. § 46 i våbenbekendtgørelsen. Så politiet skal sådan set bare meddele tilladelse til ansøgeren, hvis han opfylder betingelserne for at få den. Det er hverken venligt eller uvenligt, det er bare i overensstemmelse med reglerne.
Paragraf 15 vedrørende våben fra besættelse tiden, er vel lavet for at anerkende modstands folkene,, og give arvinger mulighed at beholde disse våben, forudsæt at disse arvinger kan og vil benytte disse våben efter nuværende regler(jagtegnede eller til sport skydning)

Nej, tværtimod.
Den bestemmelse er lavet for at kunne afvæbne modstandsfolkene hvis det blev nødvendigt. I tiden lige efter krigsafslutningen faldt det mange modstandsfolk for brystet, at politikere som havde været dybt involveret i samarbejdspolitikken med værnemagten så hurtigt fik magt igen. Modstandsfolkene ville ikke lade sig afvæbne, for de stolede ikke på den regering der blev indsat. Nu kom det aldrig til væbnet oprør, modstandsbevægelsen blev til Hjemmeværnet og medlemmerne fik lov at beholde deres våben. Så det der er mest mystisk er, hvorfor bestemmelsen har overlevet til i dag.
Hilsen Lasse.

Parfait
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Parfait » 17. jan 2018, 15:00

Hej igen

Kunne man 'få en våbenhandler med ind over', hvis man ellers kender en sådan som vil være med - eller er det bare helt no go?

Han skal måske kunne dokumentere hvor våbnet kommer fra, før han kan sælge det til en der søger SKV på det?

Idéen er ikke at gøre noget ulovligt, men det modsatte, at få registreret et våben der ikke med forsæt forefindes 'ulovligt'.

Mvh Jakob

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 17. jan 2018, 16:58

Kleth skrev:En bekendt fandt et par MEGET velholdte WWII våben efter hans far og de blev uden problemer deponeret hos politiet bl.a. imedens der blev set på mulighederne for kommisionssalg eller lovliggørelse. Om han har kontakter der kunne hjælpe skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Hvordan det endte ved jeg ikke, da jeg ikke har talt med ham lææænge men jeg ved at han ikke er blevet straffet for det :smile:
Ja nu er der jo så forskel på "skunkfund" af våben - og våben fundet i dødsbo.

Skunkfund er mest af alt at betragte som når folk køber et hus og finder våben som ikke er på tilladelse - men som kunne have været det. Altså de hidrører fra én af de tidligere ejere som har haft dem ulovligt. Her er der IKKE tale om affektionsværdi ("tilknyttet" værdi).

Våben fundet i dødsbo behandles i praksis en lille smule anderledes, idet alle effekterne jo formelt overgår til arvingerne og kan have betydet ét eller andet for den afdøde - og de pårørende.
Men de pårørende har så ikke haft viden om hvorvidt den afdøde havde våbnet lovligt, eller ulovligt. Og derfor er der lavet en særlovgivning som behandler våben i dødsbo, hvor arvingerne i praksis i nogle tilfælde kan søge om at få et fundet våben overført på tilladelse, hvis våbnet ellers egner sig til det.
Arvingerne har jo ikke importeret et våben, eller på anden måde "anskaffet" sig et våben som sådan - så tilvejebringelsen af det ulovlige våben kan kun henføres til en person som er død og borte - men hvor det så er dukket op i forbindels med bortgang af et familiemedlemmet. Det vil man ikke straffe arvingerne for.
Men anerkener stadig at arvingerne måske godt kan have kendt til våbnet, og have haft et tilhørsforhold til det - men ikke kendt til lovligheden.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 68 times

Indlæg af Kruffe » 18. jan 2018, 23:17

Der kan søges SKV på den, når der er frit lejde. Så vent med at finde noget før den tid..
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Besvar