CQB skrev:så fik jeg en opringning fra acv, og fik besked på at jeg nok ikke kan få fornyet tilladelsen til min styer aug. fordi de siger den kan laves fuldauto på 30 sekunder,så kan jeg regne ud, jeg nok skal af med den ene halv auto riffel efter den anden , de næste 10 år
det siger de at deres våbenafdeling har afprøvetKnivfyren skrev:CQB skrev:så fik jeg en opringning fra acv, og fik besked på at jeg nok ikke kan få fornyet tilladelsen til min styer aug. fordi de siger den kan laves fuldauto på 30 sekunder,så kan jeg regne ud, jeg nok skal af med den ene halv auto riffel efter den anden , de næste 10 år
Hvad er deres bevis for det? Uden beviser for sådan et statement, ligger det da op til en klagesag.
CQB skrev:det siger de at deres våbenafdeling har afprøvetKnivfyren skrev:CQB skrev:så fik jeg en opringning fra acv, og fik besked på at jeg nok ikke kan få fornyet tilladelsen til min styer aug. fordi de siger den kan laves fuldauto på 30 sekunder,så kan jeg regne ud, jeg nok skal af med den ene halv auto riffel efter den anden , de næste 10 år
Hvad er deres bevis for det? Uden beviser for sådan et statement, ligger det da op til en klagesag.
Prøv at kontakte Steyr fabrikken for at få en udtalelse eller noget skriftlig dokumentation fra dem om netop den variant af Steyr Aug du har. de har så vidt jeg har forstået netop lavet en civil udgave der ikke lader sig ombygge til fuld-auto.CQB skrev:det siger de at deres våbenafdeling har afprøvetKnivfyren skrev:CQB skrev:så fik jeg en opringning fra acv, og fik besked på at jeg nok ikke kan få fornyet tilladelsen til min styer aug. fordi de siger den kan laves fuldauto på 30 sekunder,så kan jeg regne ud, jeg nok skal af med den ene halv auto riffel efter den anden , de næste 10 år
Det tog dem alligevel 30 sek. at finde ud af aftrækkeren skal trykkes helt i bund på den select fire version de havde...jeg er imponeret;-)CQB skrev:så fik jeg en opringning fra acv, og fik besked på at jeg nok ikke kan få fornyet tilladelsen til min styer aug. fordi de siger den kan laves fuldauto på 30 sekunder,så kan jeg regne ud, jeg nok skal af med den ene halv auto riffel efter den anden , de næste 10 år
det har jeg tænkt på, men jeg ved ikke om acv tager en våben producents ord for gode vare , men når jeg ser på det link du sender, ser det "bare" ud til man skal skifte tre dele før den er fuld auto det kunne man godt gøre på 30 sekunderKalthoff skrev:Prøv at kontakte Steyr fabrikken for at få en udtalelse eller noget skriftlig dokumentation fra dem om netop den variant af Steyr Aug du har. de har så vidt jeg har forstået netop lavet en civil udgave der ikke lader sig ombygge til fuld-auto.CQB skrev:det siger de at deres våbenafdeling har afprøvetKnivfyren skrev:CQB skrev:så fik jeg en opringning fra acv, og fik besked på at jeg nok ikke kan få fornyet tilladelsen til min styer aug. fordi de siger den kan laves fuldauto på 30 sekunder,så kan jeg regne ud, jeg nok skal af med den ene halv auto riffel efter den anden , de næste 10 år
Her er fotos af forskellene mellem semi-auto og fuld-auto udgaverne af Steyr AUG: http://www.steyr-aug.com/nfa_weapons.htm
Klag skriftligt, vedlæg skriftlig dokumentation.
De tre dele kan man jo ikke købe/importere som lovlydig civilist, netop fordi de gør våbnet fuldautomatisk.CQB skrev: det har jeg tænkt på, men jeg ved ikke om acv tager en våben producents ord for gode vare , men når jeg ser på det link du sender, ser det "bare" ud til man skal skifte tre dele før den er fuld auto det kunne man godt gøre på 30 sekunder
Men det kræver jo så at man har delene. En AR-15 bliver også hurtigt full-auto hvis man smider den væk og tager en M4 i stedet jo.CQB skrev: det har jeg tænkt på, men jeg ved ikke om acv tager en våben producents ord for gode vare , men når jeg ser på det link du sender, ser det "bare" ud til man skal skifte tre dele før den er fuld auto det kunne man godt gøre på 30 sekunder
Det svarer til at forbyde 50cc knallerter med argumentet at de let lader sig tune, der skal bare skiftes et tandhjul, eller der skal bores lidt.CQB skrev:så fik jeg en opringning fra acv, og fik besked på at jeg nok ikke kan få fornyet tilladelsen til min styer aug. fordi de siger den kan laves fuldauto på 30 sekunder,så kan jeg regne ud, jeg nok skal af med den ene halv auto riffel efter den anden , de næste 10 år
Det nok lidt op af bakke, når der står i loven at det under særlige omstændigheder man kan få halv auto tilladelse , så kan de vel sige ja eller nej som de ønsker , men jeg vil skrive til styer og jæger forbundetKristian_J skrev:Men, Hvorfor? Altså, er der en lov der siger at man ikke må eje en riffel der kan konverteres til full auto på 30 sek. eller under?
Hvis loven ikke eksistere, så skal du da bare have din tilladelse.
Sig at du gerne vil bede om en paragraf der siger dette.
Provision, kan man håbe på.PSindrup skrev:Hvad gør man, helt konkret, med sådant et våben man ikke længere kan få tilladelse til?
Ikke forstået?Krung skrev:Provision, kan man håbe på.PSindrup skrev:Hvad gør man, helt konkret, med sådant et våben man ikke længere kan få tilladelse til?
Der menes, går jeg ud fra, at våbnet stilles i provision hos en våbenhandler.PSindrup skrev:Ikke forstået?Krung skrev:Provision, kan man håbe på.PSindrup skrev:Hvad gør man, helt konkret, med sådant et våben man ikke længere kan få tilladelse til?
Peter