Køb af haglgevær i England: Er der nogen der kender proceduren?
-
- Newbie
- Interesser: Hagljagt og hjortejagt
- Geografisk sted: Jylland
- Been thanked: 1 time
Køb af haglgevær i England: Er der nogen der kender proceduren?
Hej!
Jeg har fundet et haglgevær i England jeg gerne vil købe. Det står ved en forhandler, så jeg skal have styr på hvilke tilladelser jeg skal bruge, og hvad fremgangsmåden er. Er der en der kan hjælpe? Jeg ved godt transporten er dyr, men det er haglgeværet også og besparelsen ved køb i England kan fint bære meromkostningen til transport og retfærdigøre bøvlet.
Er der nogen der kender proceduren?
Mvh
Jeg har fundet et haglgevær i England jeg gerne vil købe. Det står ved en forhandler, så jeg skal have styr på hvilke tilladelser jeg skal bruge, og hvad fremgangsmåden er. Er der en der kan hjælpe? Jeg ved godt transporten er dyr, men det er haglgeværet også og besparelsen ved køb i England kan fint bære meromkostningen til transport og retfærdigøre bøvlet.
Mvh
Senest rettet af Refraktorius 22. nov 2017, 06:22, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift tilpasset indlæggets hensigt
Begrundelse: Overskrift tilpasset indlæggets hensigt
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 755 times
Re: Køb af haglgevær i England
Overordnet set foregår processen således:oernen skrev:Hej!
Mvh
1. Du aftaler med sælger at købe våbnet. På baggrund af den aftale modtager du serienumre, oplysninger om våben som kaliber, lademekanisme (enkeltskud, semiauto etc) og naturligvis information på sælger som navn, adresse osv.
2. Du ansøger og modtager en importtilladelse hos Politiet. Den er gratis, og kan fås her:
https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... vaaben.htm
3. På baggrund af din importtilladelse kan sælger ansøge og modtage en eksporttilladelse hos det lokale politi. Du skal sende importtilladelsen til ham, men husk at behold en kopi til dig selv.
4. Sælger og køber aftaler valg af våbenkurér. Du overfører pengene til sælger, han sender våbnet.
5. Du modtager våbnet, og da det er et haglgevær skal du ikke ansøge om våbentilladelse til det, idet dit jagttegn jo er våbentilladelsen i sig selv.
6. Du underskriver din importilladelse og indsender denne i originalform til det administrationscenter, du tilhører, som bekræftelse for, at du har modtaget våbnet.
7. Når alt er gået i gennem sender du indenfor 8 dage en anmeldelse om erhvervelse af glatløbet haglgevær til Politiet.
8. Uploader billeder til NVF af dit nye våben!

God fornøjelse, og held og lykke. Hvilket våben er der tale om?
-
- Newbie
Tusind tak, det hjalp MEGET!
Jamen jeg har længe kigget efter en Beretta Diamond Pigeon, men har lige skulle finde en med de rigtige graveringer, det rigtige skæfte og det rigtige træ. Og så den rigtige pris!
Det er lykkedes nu, men den står selvfølgelig i England. Det lyder heldigvis ikke til det er så bøvlet som frygtet. Ved du hvad fragten koster, og kan det give mening selv at hente den?
Jamen jeg har længe kigget efter en Beretta Diamond Pigeon, men har lige skulle finde en med de rigtige graveringer, det rigtige skæfte og det rigtige træ. Og så den rigtige pris!

Det er lykkedes nu, men den står selvfølgelig i England. Det lyder heldigvis ikke til det er så bøvlet som frygtet. Ved du hvad fragten koster, og kan det give mening selv at hente den?
-
- Platin Member
Det giver sjældent mening at hente den selv, så jeg ville få den transporteret. Det er altid dyrt at transportere våben, da det kræver en godkendt kurér, og de tager sig godt betalt. Jeg kender ikke priserne, men et meget fornuftigt bud vil være i omegnen af 1800-2500 kr, afhængig af kurér.oernen skrev:Tusind tak, det hjalp MEGET!
Jamen jeg har længe kigget efter en Beretta Diamond Pigeon, men har lige skulle finde en med de rigtige graveringer, det rigtige skæfte og det rigtige træ. Og så den rigtige pris!![]()
Edit: Må jeg også lige have lov at lykønske dig med et så fint gevær. Det ses ikke hver dag på skydebanen og på jagten.

-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 83 times
Jeg ville ringe til Bøssemager Per Langvad - han henter jævnligt geværer i England, så kunne han måske tage den hjem for dig for en lille betaling.
Send mig evt. en PM så kan jeg ringe til Per og "advare" ham om at du ringer.
Send mig evt. en PM så kan jeg ringe til Per og "advare" ham om at du ringer.
-
- Newbie
Så lykkedes det sgu at få det hjem. Jeg fik det i tirsdags og alt forløb problemfrit!
En smule overkommeligt papirarbejde og 3 ugers mindre overkommelig ventetid!
Jeg endte med selv at flyve til London og hente det. Jeg gav 700kr for flybilletter inkl våbentransport, så det var den billigste løsning.
Tak for hjælpen!
Jeg endte med selv at flyve til London og hente det. Jeg gav 700kr for flybilletter inkl våbentransport, så det var den billigste løsning.
Tak for hjælpen!

- Vedhæftede filer
-
- IMG_3428.JPG (526.49 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3429.JPG (525.44 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3430.JPG (543.26 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3434.JPG (638.45 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3435.JPG (585.39 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3436.JPG (689.03 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3437.JPG (697.55 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3438.JPG (557.69 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3439.JPG (661.84 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3440.JPG (699.47 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3441.JPG (509.87 KiB) Vist 3060 gange
-
- IMG_3442.JPG (621.7 KiB) Vist 3060 gange
-
- Newbie
Tak! :)
Det var Norwegian. 409kr tur/retur for billetterne og så 300kr for våben. Så det kan man ikke sige noget til
Det var Norwegian. 409kr tur/retur for billetterne og så 300kr for våben. Så det kan man ikke sige noget til
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt og pistol og langdistance
- Geografisk sted: Thy!
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 24 times
Hold nu op hvor er det et flot skydejern. Det træ er bare top top flot.
Jeg er helt grøn af misundelse!
Stort tillykke, jeg håber den får mange fasaner på samvittigheden.
Jeg er helt grøn af misundelse!
Stort tillykke, jeg håber den får mange fasaner på samvittigheden.
- Centurion
- Gold Member
- Interesser: Jagt & fiskeri
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 31 times
Lækkert - lækkert.
Klart at du er glad for den, men jeg synes billederne antyder, at du også tager den med i seng???
Klart at du er glad for den, men jeg synes billederne antyder, at du også tager den med i seng???

"In case of panic: don't panic"
-
- Platin Member
Det ville jeg da også gøre! Min riffel lå ved siden af mig den første nat, så hun kunne vænne sig til hjemmet. Derefter fik hun lov at komme ind i våbenskabet til de andreCenturion skrev:Lækkert - lækkert.

-
- Newbie
- Interesser: Benelli, Merkel
- Geografisk sted: Odense
Ville man kunne anvende samme fremgangsmåde hvis man handler med en privatperson?oernen skrev:Så lykkedes det sgu at få det hjem. Jeg fik det i tirsdags og alt forløb problemfrit!
Tak for hjælpen!
-
- Newbie
- Interesser: Miroku
- Geografisk sted: Flemming
- Has thanked: 1 time
Sætter lige liv i et gammelt indlæg her.Oernen skrev: ↑13. dec 2016, 08:01Så lykkedes det sgu at få det hjem. Jeg fik det i tirsdags og alt forløb problemfrit!
Tak for hjælpen!![]()
Hvordan fik du arrangeret at få hånd om geværet i London? Fik sælger det leveret til et mødested i London eller hvordan?
-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 83 times
Siden denne tråd sidst var aktiv har Brexit været inde over. Det er blevet noget mere omstændigt nu.Hochloff skrev: ↑22. aug 2021, 20:50Sætter lige liv i et gammelt indlæg her.Oernen skrev: ↑13. dec 2016, 08:01Så lykkedes det sgu at få det hjem. Jeg fik det i tirsdags og alt forløb problemfrit!
Tak for hjælpen!![]()
Hvordan fik du arrangeret at få hånd om geværet i London? Fik sælger det leveret til et mødested i London eller hvordan?
-
- Newbie
- Interesser: Miroku
- Geografisk sted: Flemming
- Has thanked: 1 time
Arh ja selvfølgelig .. typisk. Nogen der kender til fremgangsmetoden og har været igennem processen der kan tale af erfaring?Boryx skrev: ↑22. aug 2021, 21:15Siden denne tråd sidst var aktiv har Brexit været inde over. Det er blevet noget mere omstændigt nu.Hochloff skrev: ↑22. aug 2021, 20:50Sætter lige liv i et gammelt indlæg her.Oernen skrev: ↑13. dec 2016, 08:01Så lykkedes det sgu at få det hjem. Jeg fik det i tirsdags og alt forløb problemfrit!
Tak for hjælpen!![]()
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 262 times
Re: Køb af haglgevær i England: Er der nogen der kender proceduren?
Punkt 1 er, at der nok skal svares told og Moms.
Og med 25% oven i prisen + transport, så er ideen måske ikke helt så god.
Og med 25% oven i prisen + transport, så er ideen måske ikke helt så god.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html