Det kan der være noget om, men så vidt jeg ved er flere af de her terrorister jo hjemvendt fra Syrien og har fået hvad jeg formoder er, kompetent træning i anvendelse af eksempelvis AK platformen?ReneKJ skrev:Nu har jeg aldrig selv haft fornøjelsen af et fuld-automatiksk våben, fraregnet airsoft.BasicReality skrev: Selv når alt det er sagt, hvorfor er der så den her "frygt" mod full auto konvertinger, eller full auto generelt? Full automatisk ild har en meget begrænset funktion rent taktisk. Mod civile mål der ikke skyder tilbage vil det stort set til enhver en tid være bedre at bruge semi da du har mere kontrol over hvor dine skud lander, du har større sandsynlighed for at ramme flere inden du løber tør?
Men tror du ikke det gør en forskel om det er trænet militær mand eller en religøs fanatiker der har fået en 5-minutters intro til en AK47?
Jeg forestiller mig at det ligger mere til en amatør at pege i den generelle retning af en folkemængde og holde aftrækkeren nede.
De velovervejede enkeltskud kræver en mere professionel tilgang til sagerne.
Og så er der måske også forskellen at en professionel forsøger at ramme et bestemt mål, mens de andre enten går efter størst mulig skade, eller er ligeglade med omgivelserne.
Edit: Ved nærmere omtanke så mener jeg det er endnu dummere at anvende full automatisk skydning med en AK hvis du er nybegynder. Nu har jeg kun selv prøvet at skyde 1 magasin af i sandkassen, men den er altså ikke helt nem at styre hvis du ikke har trænet at skyde med den.
De billeder og video optagelser fra Charlie Hebdo massakren bekræfter ihvertfald af nogen af dem har fuldstændig styr på det, de anvendte ikke frås, og ud fra hvad jeg så var det korrekt skydestilling med sigtede skud der blev afgivet.