Import af kniv!
-
- Newbie
- Interesser: Overlevelsestur
- Geografisk sted: roskilde
Import af kniv!
Hej allesammen,
Jeg ønsker jeres ekspertise omkring en kniv jeg har forelsket mig i.
Det drejer sig om en kniv der måler 35,5cm, hvor selve bladet måler 17,8cm. Kniven kan ikke fås andre steder end i USA, hvilket derfor ville være derfra jeg ville få det tilsendt fra. Er det noget der er lovligt, uden en våbentilladelse?
Hvis det så er noget jeg lovligt kan købe og få leveret til min adresse, kan det så passe at der er nogle post-selskaber der ikke vil levere det da det er et våben? Pakken vil blive beskrevet som 'hand tool', ifølge sælger for ikke at drage for mere interesse fra told osv. end nødvendigt (af eget ønske).
Tak på forhånd,
Jonas
Jeg ønsker jeres ekspertise omkring en kniv jeg har forelsket mig i.
Det drejer sig om en kniv der måler 35,5cm, hvor selve bladet måler 17,8cm. Kniven kan ikke fås andre steder end i USA, hvilket derfor ville være derfra jeg ville få det tilsendt fra. Er det noget der er lovligt, uden en våbentilladelse?
Hvis det så er noget jeg lovligt kan købe og få leveret til min adresse, kan det så passe at der er nogle post-selskaber der ikke vil levere det da det er et våben? Pakken vil blive beskrevet som 'hand tool', ifølge sælger for ikke at drage for mere interesse fra told osv. end nødvendigt (af eget ønske).
Tak på forhånd,
Jonas
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Re: Import af kniv!
Få en importtilladelse hos politiet - den er(ligesom blankvåben tilladelsen) gratis.
Du skal undgå at varen bliver sendt så den ender i Post DK's hænder, for de mener at alt der er større end en neglefil er stort set lige så farligt som en atombombe
Hilsen Kenneth
Du skal undgå at varen bliver sendt så den ender i Post DK's hænder, for de mener at alt der er større end en neglefil er stort set lige så farligt som en atombombe

Hilsen Kenneth
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
Eller hvis det er en kniv til jagtfiskeri/erhverv så drop importtilladelse og blanvåbentilladelse da disse så ikke er nødvendige
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, tennis og astronomi
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
I teorien behøver du ikke importtilladelse, da kniven frit kan indføres og besiddes/anvendes til anerkendelsesværdige formål. Men som Kenneth skriver - i dit tilfælde er en importtiladelse en god ting at have. Det vil ikke forbedre chancer hos PostDK, da de nægter at transportere våben og våbenlignende genstande.
Så vælg UPS, FedEx eller et andet selskab.
Vælg IKKE USPS, de er den nationale amerikanske posttjeneste og overleverer forsendelser til PostDK, der nægter at omdele.
Husk at gang prisen i dollars for kniven med 10, så har du den omtrentlige pris, når kniven er i dine hænder (told, moms, administration og fragt).
Det ER dyrere at få kniven fragtet med kurérfirma, men det betaler sig! ;)
Så vælg UPS, FedEx eller et andet selskab.
Vælg IKKE USPS, de er den nationale amerikanske posttjeneste og overleverer forsendelser til PostDK, der nægter at omdele.
Husk at gang prisen i dollars for kniven med 10, så har du den omtrentlige pris, når kniven er i dine hænder (told, moms, administration og fragt).
Det ER dyrere at få kniven fragtet med kurérfirma, men det betaler sig! ;)
-
- Newbie
Knivens formål ville være at have den med på vandrer/overlevelses ture, bla. til bygning af shelter mm. Der vil dog også blive fisket på disse ture, så jeg formoder det ville kunne gå under jagt/fiskeri? :)
- DeVille
- Gold Member
- Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
- Geografisk sted: Frankrig
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Det behøver ikke nødvendigvis at være jagt eller fiskeri. Alt hvad der kan betegnes som erkændelsesværdigt formål går. Det kan være alt fra at grave roser op i haven til - som du skriver - bygning af shelter. Man kan så være uheldig at nogle folk vælger at selvstramme osv...Jonasep skrev:Knivens formål ville være at have den med på vandrer/overlevelses ture, bla. til bygning af shelter mm. Der vil dog også blive fisket på disse ture, så jeg formoder det ville kunne gå under jagt/fiskeri? :)
- Charlie Bravo
- Bronze Member
- Interesser: Skydning, genladning og jagt
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
-
- Newbie
Det drejer sig om kniven: Surv-Tac7 af TOPS. se billede her http://www.gpknives.com/images/tops/STA ... 706948.jpg
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Tjaaa, smag kan man altid diskutere.
Den er nok så særpræget, at hvis jeg var dig, kunne jeg overveje en blankvåbentilladelse og en importtilladelse for at have ryggen fri.
Hvad vil du i givet fald skulle give for den?
Den er nok så særpræget, at hvis jeg var dig, kunne jeg overveje en blankvåbentilladelse og en importtilladelse for at have ryggen fri.
Hvad vil du i givet fald skulle give for den?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."