Jeg skal til Italien i slutningen af november i forbindelse med arbejde og vil gerne have mit Haglgevær med for at forlænge min lerdue sæson lidt, og samtidig gøre klar til at jeg skal tage mit jagttegn i Marts.
Mit spørgsmål er så:
Skal jeg have lavet et Våbenpas? - jeg kunne se at der nogensteder her på forum står at det er unødvendigt på et haglgevær.
Hvor skal jeg søge om tilladelse om at rejse med våbnet?
Kan det i det hele taget lade sig gøre når jeg kun har bæretilladelse? (Hvordan gør konkurrence skytter)
Haglgevær med til udlandet på en bæretilladelse - Hvordan?
- Carsten Bo
- Platin Member
- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Re: Haglgevær med til udlandet på en bæretilladelse - Hvorda
Hvis der står at det er unødvendigt at have et våbenpas når du krydser grænsen mellem Danmark og et andet land så er det forkert. At der sjældent er kontrol er en anden sag. Jeg ville vælge at låne et gevær der hvor du skal hen.
Wiki har hjælp til dig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politics_in_Italy
Shooting sports license
With a shooting sports license, citizens are allowed to transport (unloaded and stored in a proper case) firearms from their home to an authorized shooting range or to another safe place to practice shooting, which, in case of a private place, must be reasonably distant from roads and inhabited areas, and not accessible by unauthorized people.
Så er spørgsmålet om du er citizen?
Og endvidere.
All private firearms must be registered at the local police department within "72 hours", as specified by law, after purchase or transfer, although this limit goes from the time the firearm is actually taken to the place where it is to be registered (for example, the firearm may be bought at a time and withdrawn after a week from the retailer; only then the weapon will require the registration).
Derudover så bliver man udvist hvis man bliver opdaget i at overtræde våbenloven, feks knivloven som er meget lig den danske.
Jeg ville vælge at tage kontakt til den italienske ambassade i Danmark og foreligge problemet.
Wiki har hjælp til dig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politics_in_Italy
Shooting sports license
With a shooting sports license, citizens are allowed to transport (unloaded and stored in a proper case) firearms from their home to an authorized shooting range or to another safe place to practice shooting, which, in case of a private place, must be reasonably distant from roads and inhabited areas, and not accessible by unauthorized people.
Så er spørgsmålet om du er citizen?
Og endvidere.
All private firearms must be registered at the local police department within "72 hours", as specified by law, after purchase or transfer, although this limit goes from the time the firearm is actually taken to the place where it is to be registered (for example, the firearm may be bought at a time and withdrawn after a week from the retailer; only then the weapon will require the registration).
Derudover så bliver man udvist hvis man bliver opdaget i at overtræde våbenloven, feks knivloven som er meget lig den danske.
Jeg ville vælge at tage kontakt til den italienske ambassade i Danmark og foreligge problemet.
Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten
I never feel guilty eating anything
Carsten
-
- Bronze Member
- Interesser: Hagl
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jeg har taget kontakt til den Italienske ambassade og vender tilbage når jeg hører fra dem

-
- Bronze Member
- Interesser: Hagl
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jævnfør det Italienske flugt-skydnings forbund er et våbenpas fint.
Dette er også konfirmeret af den Italienske ambassade.
Tak for hjælpen
Dette er også konfirmeret af den Italienske ambassade.
Tak for hjælpen
- Carsten Bo
- Platin Member
- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Glæder mig at kunne hjælpe. ;)
Via sky
Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.