registrering haglgevær + luftgevær

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Tobiasnielsen
Newbie
Newbie
Interesser: jagt
Geografisk sted: Danmark

registrering haglgevær + luftgevær

Indlæg af Tobiasnielsen » 27. jun 2013, 22:57

Hej jeg har lige erhvervet mig jagttegn for nogle uger siden.
jeg har købt 1 brugt glatløbet haglgevær hos en forhandler for ca 2 uger siden + 1 brugt pumpgun hos en privat.
derefter har jeg så idag fået mig et luftgevær kal. 5,5 da han ikke måtte havde det mere.
Jeg har våbenskab og det.
Men nu har jeg glemt at registrere, og jeg har læst mig til at det skal gøre senest efter 8 dage. Hvad gør jeg så nu ? kan jeg ændre datoen eller hvad skal jeg gøre for at ungå en bøde og spjældet :P
og der står man kan registrere luftgevær til 1/16 men jeg har læst andre har haft kunne registrere dem ? kan jeg også¨det med mit. eller skal man være medlem af en skydeforening eller noget udover at havde jagttegn ?

Brugeravatar
Thor1975
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: IPSC, Jagt og Genladning
Geografisk sted: Høng
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: registrering haglgevær + luftgevær

Indlæg af Thor1975 » 28. jun 2013, 07:36

Tobiasnielsen skrev:Hej jeg har lige erhvervet mig jagttegn for nogle uger siden.
jeg har købt 1 brugt glatløbet haglgevær hos en forhandler for ca 2 uger siden + 1 brugt pumpgun hos en privat.
derefter har jeg så idag fået mig et luftgevær kal. 5,5 da han ikke måtte havde det mere.
Jeg har våbenskab og det.
Men nu har jeg glemt at registrere, og jeg har læst mig til at det skal gøre senest efter 8 dage. Hvad gør jeg så nu ? kan jeg ændre datoen eller hvad skal jeg gøre for at ungå en bøde og spjældet :P
og der står man kan registrere luftgevær til 1/16 men jeg har læst andre har haft kunne registrere dem ? kan jeg også¨det med mit. eller skal man være medlem af en skydeforening eller noget udover at havde jagttegn ?
I princippet ved policen jo ikke hvornår du har købt luftgeværet vel, så hvis de spørg (hvilke jeg ikke tror de gør) kan du jo bare sige at til at det er købt inden for de sidste 8 dage, det er jo de samme som med glat løbet haglgevær, der skal du jo heller ikke vise noget dokumentation på hvornår det er købt.

Besvar