Som alle herinde nok efterhånden ved skal man jo have meldt sit luftgevær til politiet hvis det er over kaliber 4.5
Var den 29 maj så oppe ved politiet med anmeldelse blanketten og spurgte så deroppe om det var rigtig udfyldt, og påpegede at jeg havde jagttegn.
er
Politimanden sagde til mig at det var den rigtige jeg havde udfyldt og jeg gik derefter hjem og troede at alt var iorden.
Fredag den 31 maj modtager jeg så brev fra syd og Sønderjyllands politi hvor i der står at eftersom jeg har jagttegn skal jeg udfylde en anden blanket. Den har de så ved lagt brevet, får den udfyldt men når ikke op med den før idag da der har været arbejde i vejen.
Betjenten som stod på kontoret sagde så til mig at det er noget værre rod, at jeg ikke havde anmeldt det før 1 juni og at han var sikker på at det var forsent. Han ville dog alligevel gerne prøve at sende den til våbenkontoret, men jeg skulle nok forvente at de ikke ville godtage det.
Han sagde så at hvis de ikke tager imod min anmeldelse skulle jeg aflevere mit luftgevær til dem så de kunne destruere det.
Kan det virkelig være rigtig at jeg skal straffes for at ville gøre det rigtige.?

Er der nogen måde hvorpå jeg muligvis kan beholde mit gevær, hvis de ikke godtager min anmeldelse ?