MEN jeg vil gerne oplyse folk omkring importforsendelser af knive og våben generelt fra lande udenfor Danmark.
Der er nemlig nogle der har stillet det udemærkede spørgsmål; Hvad sker der med kniven i tolden når den kommer til Danmark?
Der har været forskellige beretninger og tilsmudsninger af Post DK og hertil vil jeg forklare reglerne så vi alle en gang for alle kan få styr på forsendelse ved import af våben generelt.
Hvis man bestiller en kniv fra fx USA og den skal videresendes med Post DK når den kommer til Danmark, vil pakken blive skannet af Post DK. Det bliver ALLE pakker fra udlandet der skal sendes med Post DK. Indeholder pakken knive eller våben ELLER ting der ligner våben, som softguns osv. bliver den sendt direkte retur! Det gør den fordi at, hvis man skal fragte våben i DK skal pakken overvåges konstant 24/7 og det kan Post DK ikke tilbyde. Så vil den kvikke læser spørge hvordan man så kan bestille knive over nettet i DK som bliver sendt med Post DK. Ingen forretninger må sende knive eller våben med Post DK, men da pakker ikke bliver skannet indenfor DKs grænser kan Post DK ikke kontrollere.
Dvs. hvis du vil være sikker på at din pakke fra udlandet faktisk også kommer frem til dig og ikke bliver sendt retur, skal du vide hvilket fragtfirma den butik du har bestilt fra benytter i DK, og om det pågældende firma kan tilbyde våbenfragt. Eller om de skanner deres pakker:)
Hvilke tilladelser der er nødvendige ved jeg ikke. Ring 114:)
Held og lykke med jeres våbenimport

vh
K. Laphat