straffeattest-jagttegn
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: østsjælland
straffeattest-jagttegn
Hej jeg har et spørgsmål, da jeg gerne vil tage jagttegn.
jeg har ikke en ren straffeattest, men ringede til politiet for at høre om jeg måtte tage det, og det sagde de at var ok, da jeg ikke er straffet for vold eller våben. jeg kom ud af fængslet for 3år siden for tyveri, og dommen fik jeg for 4½ år siden, jeg sad et år ca i fængsel. og så jeg hørt at man heller ikke kan tage jagtteng vis man er i et belasted miljø, men det skal så lige siges at siden jeg kom ud af fængsel, så har jeg ikke være i sådan miljø, men har stadig et dårligt ry der hvor jeg bor.
og mit spørgsmål er så om jeg kan tage jagttegn, ? selvom jeg har en plettet straffeattest.
har stadig min tvivl selv om politiet har sagt ja.
jeg er tilmeldt jagttegn her til januar, og brænder utrolig meget for jagt. ja så meget at jeg allerede har lejet mit eget jagtravir, og har 40 ud af 40 rigtigt når jeg taget jagtprøven på computeren (jagt og naturstyrelsen) og er på jagt med min far 1-2 gange om ugen.
håber der nogle der kan hjælpe mig lidt, og på forhånd mange tak..
(brænder virkelig for jagt)
jeg har ikke en ren straffeattest, men ringede til politiet for at høre om jeg måtte tage det, og det sagde de at var ok, da jeg ikke er straffet for vold eller våben. jeg kom ud af fængslet for 3år siden for tyveri, og dommen fik jeg for 4½ år siden, jeg sad et år ca i fængsel. og så jeg hørt at man heller ikke kan tage jagtteng vis man er i et belasted miljø, men det skal så lige siges at siden jeg kom ud af fængsel, så har jeg ikke være i sådan miljø, men har stadig et dårligt ry der hvor jeg bor.
og mit spørgsmål er så om jeg kan tage jagttegn, ? selvom jeg har en plettet straffeattest.
jeg er tilmeldt jagttegn her til januar, og brænder utrolig meget for jagt. ja så meget at jeg allerede har lejet mit eget jagtravir, og har 40 ud af 40 rigtigt når jeg taget jagtprøven på computeren (jagt og naturstyrelsen) og er på jagt med min far 1-2 gange om ugen.
håber der nogle der kan hjælpe mig lidt, og på forhånd mange tak..
(brænder virkelig for jagt)
- Lycon
- Moderator
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Re: straffeattest-jagttegn
Der burde ikke være noget i vejen for at de vil udstede jagttegn til dig på baggund af det du fortæller her.
Hvad angår dit ry og rygte er det jo helt lige gyldigt, du skal jo ikke godkendes af dit "miljø".
Go for it.
Hvad angår dit ry og rygte er det jo helt lige gyldigt, du skal jo ikke godkendes af dit "miljø".
Go for it.

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
-
- Bronze Member
Hej igen...
rigtig mange tak for dit svar...;-)
og det med miljø, ja der er vis politiet mener at man er i et belasted miljø.
- Lycon
- Moderator
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Næppe, det (burde) beror udelukkende på ansøgers vandel og ikke miljø. Jeg kender en del politifolk der dagligt færdes i et stærkt belastet kriminelt miljø og de har ingen problemer med at få tilladelser eller jagttegn.Hornhof skrev:Hej igen...

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
Hey
Hvis policen har sagt god for at du kan tage jagttegn så er det godt nok.
Jeg var selv i tvivl da jeg tog mit jagttegn og jeg have en sag med ulovlig våbenbesidelse, men der var den sag så gammel
og jeg kunne bare gå igang.
Klø på
Mvh
Martin
Hvis policen har sagt god for at du kan tage jagttegn så er det godt nok.
Jeg var selv i tvivl da jeg tog mit jagttegn og jeg have en sag med ulovlig våbenbesidelse, men der var den sag så gammel
og jeg kunne bare gå igang.
Klø på

Mvh
Martin
-
- Bronze Member
Haiii....
I gør mig til en glad mand lige nu....;-)
for har virkelig været urolig for at jeg ikke kunne få det, især da jeg har haft en rigtig dum fortid, som jeg bestemt har rettet op på siden jeg kom ud af fængslet.
for brænder som sagt utrolig meget for jagt, ja har allerede plandlagt mine jagtrejser for næste år...;-)
rigtig mange tak for jeres svar...
vh christian..
I gør mig til en glad mand lige nu....;-)
for har virkelig været urolig for at jeg ikke kunne få det, især da jeg har haft en rigtig dum fortid, som jeg bestemt har rettet op på siden jeg kom ud af fængslet.
for brænder som sagt utrolig meget for jagt, ja har allerede plandlagt mine jagtrejser for næste år...;-)
rigtig mange tak for jeres svar...
vh christian..
- Paco
- Gold Member
- Interesser: Bukke og andejagt
- Geografisk sted: Ringkøbing
Ikke for at ødelægge din glæde men er nød til at forberede dig lidt på et lille chok!
Jeg har en kammerat som stod med det samme problem, han ringede også og fik ok fra polisen, MEN da han så bestod prøven var der problemer og han måtte skrive flere breve til politi mesteren før det gik i orden, nu skal han søge om et nyt en gang om året de næste 3 år, (de vil tjekke straffeatesten igen).
Jeg fik selv en voldsdom i 1995 (40 dage! )
( en møg spasser der slog min søster
)og gik til jagtprøven i 2000 , jeg skulle bare skrive under på at de måtte tjekke hvad jeg var straffet for, jeg har ikke haft problemer siden!
Håber ikke du for problemer , Knæk og bræk

Jeg har en kammerat som stod med det samme problem, han ringede også og fik ok fra polisen, MEN da han så bestod prøven var der problemer og han måtte skrive flere breve til politi mesteren før det gik i orden, nu skal han søge om et nyt en gang om året de næste 3 år, (de vil tjekke straffeatesten igen).
Jeg fik selv en voldsdom i 1995 (40 dage! )

Håber ikke du for problemer , Knæk og bræk
Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.
-
- Bronze Member
Hej Paco...
ja den mistanke har jeg også haft mange gange, og jeg er også den type der kun tror på det når jeg står med det i hånden,
og er næsten vilig til at gøre hvad som helst for at få det, da jeg virkelig ønsker det jagttegn.
og håber kun på at vis jeg får nogle problemer med politiet, at ja så de kan se jeg er kommet på bedre tanker, og ikke lever det vilde liv mere. og at den fortid er blivet lagt på hylden, man bliver jo også ældre (31år) ;-)
for som sagt, har set den glæde i som en jager har, den afstreeshed og glæde der er i at gå på jagt, og kammeratskab, og den glæde og lykke min far viser ved at ha den unikke ting med sin søn, ja de jagtrejser som vi har plandlagt, ville nok tage hårder på ham vis jeg ikke kunne få det...:-(
men håber på det bedste og må tage det som det kommer...;-)
og igen, rigtig mange tak for jeres svar.
vh christian..
ja den mistanke har jeg også haft mange gange, og jeg er også den type der kun tror på det når jeg står med det i hånden,
og er næsten vilig til at gøre hvad som helst for at få det, da jeg virkelig ønsker det jagttegn.
og håber kun på at vis jeg får nogle problemer med politiet, at ja så de kan se jeg er kommet på bedre tanker, og ikke lever det vilde liv mere. og at den fortid er blivet lagt på hylden, man bliver jo også ældre (31år) ;-)
for som sagt, har set den glæde i som en jager har, den afstreeshed og glæde der er i at gå på jagt, og kammeratskab, og den glæde og lykke min far viser ved at ha den unikke ting med sin søn, ja de jagtrejser som vi har plandlagt, ville nok tage hårder på ham vis jeg ikke kunne få det...:-(
men håber på det bedste og må tage det som det kommer...;-)
og igen, rigtig mange tak for jeres svar.
vh christian..
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Du kan (i dette tilfælde) roligt stole på politiet..Hornhof skrev:Hej jeg har et spørgsmål, da jeg gerne vil tage jagttegn.
jeg har ikke en ren straffeattest, men ringede til politiet for at høre om jeg måtte tage det, og det sagde de at var ok, da jeg ikke er straffet for vold eller våben.

-
- Bronze Member
Hej HePe...
rigtig mange tak for svaret....
og ja kan godt stole på dem, for har haft ringe til politiet igen og fået bekraftiget igen at jeg kan tage mit jagttegn, og snakket også med en anden fra våbenkontoret, og han sagde at jeg også kunne få våbentilladelse,
så det jo bare så skønt, så skønt......
så er en rigtig glad mand...
og igen mange tak til alle jer der har kommet med alle deres svar..
...så nu kan man da slet ikke vente med at komme igang...
VH Christian....
rigtig mange tak for svaret....

og ja kan godt stole på dem, for har haft ringe til politiet igen og fået bekraftiget igen at jeg kan tage mit jagttegn, og snakket også med en anden fra våbenkontoret, og han sagde at jeg også kunne få våbentilladelse,
så det jo bare så skønt, så skønt......

og igen mange tak til alle jer der har kommet med alle deres svar..

VH Christian....
-
- Bronze Member
haiii....så fik jeg mit jagttegn
, og våben tilladelse, så det er bare skønt, fik kun en sammentykkelse som jeg skulle skrive under, og det var det, og idag fik jeg min våbentilladelse, så mangler kun min riffelprøve som jeg skal op til her den 14/5..
så det er bare super fedt......

så det er bare super fedt......

- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times

Tillykke!
(Og der er fordele ved at have det! Jo mere man har at miste, jo større grund til at blive på dydens smalle sti)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
Det er ikke alle der får en anden chance her i livet, held og lykke din :eek: :eek:Refraktorius skrev:
(Og der er fordele ved at have det! Jo mere man har at miste, jo større grund til at blive på dydens smalle sti)
-
- Bronze Member
rigtig mange takker, er virkelig også lykkelig for at ha fået der
, og især nu vor jeg også har vundet en jagtrejse til polen, vandt den til odense jagtmesse, igennem gamekeepers

- BigAlex
- Bronze Member
- Interesser: Riffelskydning, Fotografering
- Geografisk sted: København
Sådan :yo: , tillykke med med det.
Knæk og bræk mht. den 14. maj. Skal selv op der :-)
Knæk og bræk mht. den 14. maj. Skal selv op der :-)
A wise man gets more use from his enemies than a fool from his friends.
— Baltasar Gracian
— Baltasar Gracian
-
- Bronze Member
BigAlex;..
mange takker, og knæk og bræk til dig, jeg skal op til prøve kl 9.45 på amager skydebane.
:eek:
mange takker, og knæk og bræk til dig, jeg skal op til prøve kl 9.45 på amager skydebane.

- BigAlex
- Bronze Member
- Interesser: Riffelskydning, Fotografering
- Geografisk sted: København
Hornhof skrev:BigAlex;..
mange takker, og knæk og bræk til dig, jeg skal op til prøve kl 9.45 på amager skydebane.:eek:
Tak tak, jeg skal op samme sted kl 10:15. Puhaa, man er sku lidt nervøs.
A wise man gets more use from his enemies than a fool from his friends.
— Baltasar Gracian
— Baltasar Gracian
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Ro på. så slemt er det heller ikke.
gør det ikke til noget hysterisk. for de ser blot at du ikke er farlig for dine omgivelser og at du kan ramme en kage tallerken på 100m afstand med rimelig sikkerhed.
gør det ikke til noget hysterisk. for de ser blot at du ikke er farlig for dine omgivelser og at du kan ramme en kage tallerken på 100m afstand med rimelig sikkerhed.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
Re: straffeattest-jagttegn Hej jeg stået og har taget
Hej jeg står og har taget mit jagttegn. Har taget teori prøven og. Og mangler nu kun hagl prøven. Men har idag fået besked om jeg ikke kunne få mit jagttegn da der stod noget i kriminalregisteret. Men en kniv som er en gammel sag. Hvad gør jeg. Kan det virkelig passe at jeg ikke kan få mit jagttegn min straffeattest er ren vh Jonas
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Re: straffeattest-jagttegn Hej jeg stået og har taget
Vandelsgodkendelse, som er det som ligget til grund til om du kan modtage politiets samtykke til jagttegn eller ej, baserer sig på en vurdering - primært med udgangspunkt i hvad der evt. står om dig i kriminalregistret - fra politiet side. Men, andre ting spiller også ind, f.eks. hvem man omgås, evt. psykisk sygdom, etc.JPP skrev: ↑25. apr 2018, 18:54Hej jeg står og har taget mit jagttegn. Har taget teori prøven og. Og mangler nu kun hagl prøven. Men har idag fået besked om jeg ikke kunne få mit jagttegn da der stod noget i kriminalregisteret. Men en kniv som er en gammel sag. Hvad gør jeg. Kan det virkelig passe at jeg ikke kan få mit jagttegn min straffeattest er ren vh Jonas
En vandelsgodkendelse er en samlet vurdering af din person og dine forhold - og er der bare én ting som "stikker ud" kan du nægtes vandelsgodkendelse.
At din straffeattest er ren har intet med din mulighed for at opnå vandelsgodkendelse at gøre - politiet kigger på hele ens kriminalhistorie.
Du vil finde en del som har spurgt som du herinde. Nogle har haft held med at ringe til den sagsbehandler som har underskrevet brevet og tale sin sag - og nogle har ikke.
Man kan blive taget med en kniv i mange forskellige kontekster - og jeg tror meget at det afhænger af den kontekst du blev taget i, om du vil have held med at tale din sag. Hvis der står noget om banderelationer eller banderelaterede aktiviteter i din sag, så vil mit gæt være at du ikke skal regne med at kunne rokke ved politiets beslutning, det lader til at være en en stopklods af de mere absolutte i disse dage.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Refraktorius
- Admin
Halløjsa for en zombietråd der blev gravet op her.
(I modsætning til mange andre fora har vi faktisk ikke noget mod at en zombietråd genopstår, hvis det er samme emne)
Jeg plejer at kunne huske "specielle" tråde, men jeg kunne faktisk ikke huske at det var sådan den tidligere karrierekriminelle Christian Hornhof startede sin lidet glorværdige, men meget aktive, karriere som krybskytte!
Han er klart en af dem der aldrig skulle have haft jagttegnet, og forhåbentligt aldrig generhverver det.
(I modsætning til mange andre fora har vi faktisk ikke noget mod at en zombietråd genopstår, hvis det er samme emne)
Jeg plejer at kunne huske "specielle" tråde, men jeg kunne faktisk ikke huske at det var sådan den tidligere karrierekriminelle Christian Hornhof startede sin lidet glorværdige, men meget aktive, karriere som krybskytte!
Han er klart en af dem der aldrig skulle have haft jagttegnet, og forhåbentligt aldrig generhverver det.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
I den belysning, synes jeg næsten, vi skal lade JPP fortsætte i den nye tråd, han har oprettetRefraktorius skrev: ↑25. apr 2018, 19:50Halløjsa for en zombietråd der blev gravet op her.

EDIT: Nå what ever, det er ikke op til mig.
Men som Elbæk har skrevet, så får du nok ikke jagttegn lige nu.
Du kan jo spørge politiet om hvornår (hvor mange år) du kan forvente at kunne få din vandelsgodkendelse.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Refraktorius
- Admin
Når vi finder folk som poster det samme to steder, så sletter vi først og spørger bagefter.Langenge skrev: ↑25. apr 2018, 20:01I den belysning, synes jeg næsten, vi skal lade JPP fortsætte i den nye tråd, han har oprettet
EDIT: Nå what ever, det er ikke op til mig.
Men som Elbæk har skrevet, så får du nok ikke jagttegn lige nu.
Du kan jo spørge politiet om hvornår (hvor mange år) du kan forvente at kunne få din vandelsgodkendelse.
Ellers bliver det bare noget moderationsmæssigt rod, hvor folk svarer på begge trådene. Og så er det uetisk at slette, da andre medlemmer jo har lagt arbejde i det.