På en transport tilladelse skal der jo skrives en dato for hvor længe den gælder, men hvad er reglerne?
Er det Max. En eller to dage, eller kan det afhænge af hvornår man kan aflevere våbnet igen? :)
Hvor længe gælder en transport tilladelse?
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 162 times
Re: Hvor længe gælder en transport tilladelse?
Fra SKV vejledningen
Grey
MvhAnsøgning om godkendelse til transporttilladelse
For at medlemmer må transportere våben, skal de godkendes til dette af politiet. Har et medlem
en gyldig våbenpåtegning, er medlemmet derved godkendt til at få udstedt en transporttilladelse.
Har medlemmet ikke en våbenpåtegning, indsender foreningen en SKV3-blanket direkte til politiet
(PAC).
Godkender politiet SKV3-ansøgningen, skal foreningen gemme SKV3 som dokumentation, og
udlevere en kopi til medlemmet. Nu kan medlemmet få udstedt en transporttilladelse til
foreningens våben.
Når medlemmet transporterer et foreningsvåben, skal medlemmet medbringe
transporttilladelsen, godkendelsen til transporttilladelsen/våbenpåtegning og billedlegitimation.
Transporttilladelse
Foreningen kan udstede transporttilladelse til et foreningsmedlem til:
1. Skytteforeningens egne våben.
2. Våben tilhørende skytteforeningens medlemmer.
3. Våben tilhørende andre skytteforeninger under samme hovedorganisation.
4. Våben tilhørende medlemmer af andre skytteforeninger under samme hovedorganisation.
Transporttilladelsen skal underskrives af et bestyrelsesmedlem i medlemmets forening (en SKV1
godkendt person) og gælder fra dagen før til dagen efter en begivenhed, f.eks. stævne, kursus eller
overdragelse til våbensmed.
Grey
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 546 times
- Been thanked: 633 times
Fra dagen før til dagen efter
Så afhængig af aktivitetens varighed kan det være alt fra et par dage til en uge eller mere.

Så afhængig af aktivitetens varighed kan det være alt fra et par dage til en uge eller mere.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 546 times
- Been thanked: 633 times
Så er transporten en del af aktiviteten

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Bronze Member
- Interesser: Militære skydevåben 1865-1950
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Min formand siger 14 dage.
Hvis jeg skal til et stævne i Jylland, låner jeg bøssen weekenden før stævnet, og afleverer den weekenden efter stævnet.
DGI og DSkyU anfører nogle gange nogle "anbefalinger" som om de var lovkrav.
Hvis jeg skal til et stævne i Jylland, låner jeg bøssen weekenden før stævnet, og afleverer den weekenden efter stævnet.
DGI og DSkyU anfører nogle gange nogle "anbefalinger" som om de var lovkrav.
"And on the third day God created the Remington bolt action rifle...Amen."
"If shooting glasses had always been worn, it is reasonable to assume that many [...] injuries would have been prevented or reduced in severity." (Maj.Gen. Julian S. Hatcher)
Слава Україні
"If shooting glasses had always been worn, it is reasonable to assume that many [...] injuries would have been prevented or reduced in severity." (Maj.Gen. Julian S. Hatcher)
Слава Україні