Nu er der lige en artikel om dette emne i DJ medlemsblad " Jæger". Som vanligt er journalisten fra DJ helt benovet over at tale med politiet og stiller ikke ét kritisk spørgsmål. Men der er alligevel et par nyttige oplysninger og gode råd i artiklen, som jeg vil prøve at viderebringe her.
Fast track: For det første fortæller enhedschef Sune Espersen fra PAC, at politiet har oprettet en fast track ordning, som sikrer en særlig hurtig sagsbehandling hvis man er udsat for en skarp tidsfrist. Der står ikke noget om hvem der kan komme under ordningen eller hvor hurtigt det så går. DJ undlader respektfuldt at bore i dette

, men generelt er det da en god nyhed.
Flere ejere tilladelser: I artiklen deltager en ældre jæger som har sønner der skal arve hans våben når den tid kommer. De har allerede nu flere ejere tilladelser, så sønnerne bare kan tage våbnene med hjem hvis det bliver aktuelt. Det havde jeg ikke selv tænkt på, men det er faktisk en god ide.
Min bror og jeg har begge en flere ejere tilladelse til en baneriffel vi arvede efter min far, så hvis én af os pludseligt dør, kan den anden bare tage riflen med hjem. Min kone og jeg har flere ejere tilladelser til en salonriffel vi begge bruger. Hvis jeg lige skaffer mig af med en dum signalpistol jeg aldrig bruger, og får lavet en flere ejere tilladelse på min jagtriffel, tror jeg næsten der er ryddet op til at jeg kan lægge mig til at dø uden at der opstår panik over det.
Jeg er kun 61 år, men hvem ved hvor længe vi skal være her. Måske skal jeg sætte en dead line ( pun intended) og sige at når jeg bliver 70, så skal det hele være i orden. Haglgeværer er ikke noget problem. Enhver med jagttegn kan registrere sig som ejer af dem. Jeg har tre sønner som ikke er overvældende jagtinteresserede, men de har dog af og til talt om at tage jagttegn. Hvis de gør det, åbner der sig flere muligheder for at ordne tingene på forhånd, og der er da også værdi i, at man kan bruge hinandens rifler om nødvendigt.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.