Kræver pistol importeret fra Sverige mærkning ?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Vigilante
Gold Member
Gold Member
Interesser: Genladning, langdistance
Geografisk sted: Odense
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 23 times
Been thanked: 37 times

Kræver pistol importeret fra Sverige mærkning ?

Indlæg af Vigilante » 9. jan 2023, 13:34

Jeg fandt sidste år en Smith & Wesson M52 pistol i ret god stand og lav pris i Sverige. Jeg har fået den lagt til side men er kommet i tvivl om hvorvidt importen af den kræver nummer i pibe, slæde og ramme ( hvilket der ikke er, kun ramme). Som udgangspunkt mente jeg de nye regler gjaldt hvis det drejer sig om våben produceret efter 2018 og/eller våben importeret fra et land uden for EU.
Jeg syntes dog også at have hørt om krav om mærkning blot ved import fra Tyskland. En nidkær overfortolkning af gældende regler ville jo ikke overraske spor i disse dage, så er der nogen derude med viden eller erfaring på området ?
Senest rettet af Vigilante 9. jan 2023, 13:48, rettet i alt 1 gang.
"There are rules, goddamnit!" (Walter, The Big Lebowski)

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 547 times
Been thanked: 633 times

Re: Kræver pistol importeret fra Sverige mærkning ?

Indlæg af Ras.Killing » 9. jan 2023, 13:47

Vigilante skrev:
9. jan 2023, 13:34
Jeg fandt sidste år en Smith & Wesson M52 pistol i ret god stand og lav pris. Jeg har fået den lagt til side men er kommet i tvivl om hvorvidt importen af den kræver nummer i pibe, slæde og ramme ( hvilket der ikke er, kun ramme). Som udgangspunkt mente jeg de nye regler gjaldt hvis det drejer sig om våben produceret efter 2018 og/eller våben importeret fra et land uden for EU.
Jeg syntes dog også at have hørt om krav om mærkning blot ved import fra Tyskland. En nidkær overfortolkning af gældende regler ville jo ikke overraske spor i disse dage, så er der nogen derude med viden eller erfaring på området ?
Jeg vil mene at vi snakker nye våben produceret efter 2018 og våben importeret uden for EU.

Kræver PAC mere end det, så er det en overfortolkning af de fælles EU regler... Men det skulle så heller ikke være første gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Re: Kræver pistol importeret fra Sverige mærkning ?

Indlæg af Allan3 » 9. jan 2023, 22:49

Nej det gør den ikke.

Jeg har selv lige fået 4 ældre våben hjem fra Tyskland som ikke har alle de mærkninger som nyproduceret våben skal have.
Der var ingen problemer med PAC

Besvar